اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961028277067712

ظهور فناوری‌‌ نانو و تولید محصول‌های معطر با ماندگاری بالا

کد: 13961028277067712

https://goo.gl/B8Kbn6

، تهران , (اخبار رسمی): ایجاد رایحه و بویی خوش به‌طور گسترده در بسیاری از عرصه‌ها مانند پزشکی، داروسازی، دخانیات، نساجی، چرم‌سازی، کاغذسازی و لوازم آرایشی مورد استفاده است؛ این به‌دلیل خاصیت آنتی‌باکتریال و تسکین‌دهندگی مواد معطر  است.

ظهور فناوری‌‌ نانو و تولید محصول‌های معطر با ماندگاری بالا
ظهور فناوری‌‌ نانو و تولید محصول‌های معطر با ماندگاری بالا

یک بوى آشنا بسیار سریع‌‌تر از یک صدا یا یک تصویر آشنا یادآور خاطره‌های گذشته است

پژوهش‌های زیادى در زمینه‌‌ی تاثیر بوهاى گوناگون بر عملکرد انسان‌ها انجام شده است. براى مثال، پژوهش‌ها نشان می‌دهد یک بوى آشنا بسیار سریع‌‌تر از یک صدا یا یک تصویر آشنا یادآور خاطره‌های گذشته است. آزمایش دیگرى در دانشگاه پترزبورگ نشان داد افراد به کمک حس بویایی‌شان و بدون دیدن، در ۹۵ درصد مواقع مى‌توانند جنسیت طرف مقابل را حدس بزنند.

در آینده، فناوری‌ نانو به‌ قسمت مهمی از صنعت عطرسازی تبدیل خواهد شد. البته این فناوری‌ در این عرصه در نقطه‌ شروع است و به‌طور یقین راهی طولانی در پیش دارد. اجزای اصلی در عطرها فرار و ناپایدار هستند و اجزای فعال عطر خیلی زود در طول استفاده از بین می‌روند؛ بنابراین، ایجاد یک کنترل و ماندگاری برای این اجزای فعال موضوعی جالب توجه است.

در سال‌های اخیر، توسعه‌‌ی گسترده‌‌ی‌ فن کپسوله کردن وسیله‌ای برای رهایش آهسته‌ اجزای فعال شده است. میکروکپسوله کردن سبب کاهش فراریت، بهبود پایداری، و ایجاد ویژگی رهایش تاخیری در مواد معطر می‌شود؛ اما زمانی که میکروکپسول‌های حاوی عطر برای معطر کردن پارچه‌ها در صنایع نساجی استفاده شدند، مشاهده شد که این میکروکپسول‌ها به‌راحتی از پارچه‌ها جدا می‌شوند و مواد معطر را به‌سختی در خود نگه می‌دارند. دلیل این امر محدودیت در اندازه‌ میکروکپسول‌ها بود. در مقیاس نانو خواص فیزیکی، شیمیایی، و زیست‌شناختی مواد با خواص آن‌ها در دیگر مقیاس‌ها متفاوت است. این به‌ سبب اندازه‌ کوانتومی و افزایش نسبت سطح به حجم آن‌ها است.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نانوکپسول‌ها از مهم‌ترین خانواده‌‌های نانوذرات و از عناصر پایه‌ فناوری ‌‌نانو به شمار می‌روند. ساختار ویژه‌ نانوکپسول‌ها آن‌ها را به گزینه‌ای مناسب برای بسته‌بندی و مصرف کنترل‌شده ذرات در صنایع گوناگون تبدیل کرده است. به‌عنوان مثال، از نانوکپسول‌های حاوی مواد عطر در صنایع آرایشی و بهداشتی، نانوکپسول‌های حاوی مواد ویتامینه و پروتئینه در صنایع غذایی، و نانوکپسول‌های حاوی مواد دارویی و سلولی در پزشکی استفاده می‌شود تا از خواص ذرات کپسوله‌شده به نحو موثرتری بهره‌برداری شود.

باید دید آیا با ظهور فناوری‌‌ نانو و تولید محصول‌های معطر با ماندگاری بالا صنعت عطرسازی به شکل امروزی همچنان پابرجا خواهد ماند یا خیر؟

ال سی کالا - edu.nano

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ال سی کالا

فروشگاه ال سی کالا یکی از بزرگترین فروشگاه ها در زمینه عطر و ادکلن اورجینال می باشد و انواع عطر و ادکلن را با قیمت مناسب و با تضمین اصالت کالا برای شما فراهم اورده است ( دارای نماد اعتماد الکترونیک وزارت صنعت و معدن )

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح