، تهران , (اخبار رسمی): گروه معماری آرل به سنت هر سال 5 نامزد طراحی صحنه را معرفی کرده و در ادامهی مطلب برای علاقمندان به مبحث طراحی و معماری در سینما پرداخته است.
گروه معماری آرل به سنت هر سال 5 نامزد طراحی صحنه را معرفی کرده و در ادامه مطلب برای علاقهمندان به مبحث طراحی و معماری در سینما پرداخته است.
بلید رانر 2049 (blade runner 2049)
به طور قطع خاصترین فیلم این لیست به شمار میرود و نبودش جای تعجب داشت. هفتهی پیش خلاصهای از طراحی صحنه این فیلم را برای علاقهمندان به بخش سینما و معماری قرار دادهایم. فیلمی که شانس بسیار بالایی در کسب جایزه اسکار دارد.
دیو و دلبر (beauty and the beast)
یک فانتزی به تمام معنا. ترکیب معماری کلاسیک و نئوکلاسیک در بطن این داستان رمانتیک/موزیکال به همراه گرافیکی منحصربه فرد، بخشی از شاهکار طراحان آن به شمار میرود. چند ماه قبل در مورد این فیلم هم یک مقاله کامل در خصوص طراحی صحنهی آن منتشر کرده بودیم.
تاریکترین ساعت (Darkest Hour)
هنوز تصویری از این فیلم مشاهده نکردهایم، اما این موضوع واضح است که مربوط به دوران جنگ جهانی دوم و معماری انگلستان در همان دوره است. سارا گرینوود به عنوان طراح صحنه این فیلم دو سهمیه را در اسکار امسال برای خود کرده است. فیلم دیو و دلبر هم دیگر کار گرینوود است.
طراح صحنه: سارا گرینوود
دانکرک (Dunkirk)
کاری دیگر از کارگردان صاحب سبک و دوست داشتنی انگلیسی. کریستوفر نولان در این فیلم موضوع جنگ و محاصره در جنگ را از زاویهای دیگر به تصویر کشیده است. ناتان کراولی مانند تمام همکاریهای گذشته خود با نولان سنگ تمام گذاشته است؛ اما نمیتوان از این موضوع گذشت که فیلم برداری و موسیقی متن هانس زیمر به فضاسازی کراولی بسیار کمک کرده است. شاید بهترین کار کراولی برای فیلمهای نولان را باید فیلم Interstellar عنوان کرد.
طراحی صحنه: ناتان کراولی
شکل آب (The shape of water)
بی تردید یکی از قویترین معماری و طراحی دکوراسیون را در بین 5 نامزد اصلی دارد و رقیب سرسخت فیلم بلید رانر 2049 و دیو و دلبر به شمار میرود. پاول آستربری با ظرافت تمام داستان رمانتیک/هیولایی گیرمو دلتورو را هضم کرده و فضایی خاکستری را در یک مکان سربسته طراحی کرده است.
طراح صحنه: پاول آستربری
### پایان خبر رسمی