اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970402301655886

چه رنگ لباس‌هایی برای فصل تابستان مناسب هستند؟

کد: 13970402301655886

https://goo.gl/brLn4q

، تهران , (اخبار رسمی): در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا رنگ‌هایی که به تعادل بخشیدن  حرارت بدن کمک می‌کنند مناسب‌تر بوده و این رنگ ها که بیشتر رنگ‌های روشن را شامل می‌شوند.

چه رنگ لباس هایی برای فصل تابستان مناسب هستند؟
چه رنگ لباس‌هایی برای فصل تابستان مناسب هستند؟

احساسی لطافت و ظرافت را در انسان ایجاد می‌کنند رنگ‌های سرد تناژی بر پایه آبی دارند که می‌توانند با سفید، صورتی، طلایی، نقره یا پلاتینی ترکیب شوند، رنگ‌های پاستلی و خنثی نیز ایده خوبی برای این فصل محسوب می‌شوند.

اما به دلیل وجود طیف وسیعی از رنگ‌ها انتخاب رنگ می‌تواند مشکل به نظر رسد پس بهتر است برای انتخاب رنگ به رنگ پوست، مو، چشم‌ها و خلق و خوی خود نیز توجه کنید:

برای انتخاب صحیح رنگ رگ‌های دست خود را برای تعیین رنگ پوست خود بررسی کنید. نگاهی به رنگ رگ‌های برجسته در مچ دست خود بیاندازید. اگر رگ‌های شما بنفش یا آبی رنگ باشند، پوست شما سرد است. اگر آنها سبز باشند، پوست شما گرم است.

اگر شما نمی‌توانید رنگ رگ‌های خود را تعیین کنید، یا اگر آبی و سبز نمایانگر باشند، احتمالا دارای پوستی با رنگ خنثی بوده و به این معنی است که شما اکثر رنگ‌ها را می‌توانید با خیالی آسوده انتخاب کنید.

اگر پوست شما سرد باشد بهتر است از رنگ های خنک و رنگ اقیانوسی استفاده کنید همین‌طور رنگ‌هایی مانند: صورتی، زمردی و بنفش خالص و آبی یخی. برای خنثی کردن آن‌ها نیز می‌توانید از خاکستری، سفید و طلایی استفاده کنید، اما؛ از نارنجی و زرد اجتناب کنید. در واقع همه رنگ‌ها برای پوست سرد مناسب نیستند به همین دلیل در این رنگ‌ها نیز محتاط باشید و بهتر است رنگ‌ها را امتحان کنید و سپس با دقت رنگ مناسب خود را انتخاب کنید.

اگر پوست گرم داشته باشید، رنگ‌های خاکستری و گرم را امتحان کنید. رنگ‌هایی مانند عسلی، زیتونی مناسب شما هستند، اما؛ این دلیل نمی‌شود که خود را محدود کنید، اما؛ لازم است بدانید، ممکن است هر رنگ گرم یا خاکستری برای شما مناسب نباشد.

می‌توانید در انتخاب لباس‌ها از رنگ چشم کمک بگیرید تا سایه اندازی آن بر چهره شما تم زیباتری ایجاد کنید.

توجه به گرم و سرد بودن می‌تواند راهنمای بسیار خوبی باشد، اما؛ در حالت کلی ۱۰ رنگ، برای فصل تابستان را مجله vogue معرفی کرده است که رنگ‌های بنفش و بنفش کمرنگ، صورتی، آبی آسمانی، سبز نعنایی؛ سبز ارتشی، شیری، شکلاتی، زرد و قرمز گوجه‌ای است.

از نکات دیگر که باید برای انتخاب رنگ به آن توجه کنیم فرم بدن و قابلیت جذب حرارت است که اگر این قابلیت در رنگ سفید را ۱۰۰ فرض کرده، قابلیت جذب حرارت توسط رنگ های زرد ۱۴۰، قرمز ۱۶۸، قهوه‌ای ۱۹۵۸ و مشکی ۲۰۸ خواهد بود. بنابراین رنگ مشکی در فصل زمستان و رنگ سفید در تابستان و رنگ‌های واسطه برای فصل‌های معتدل مناسب است.

گذشته از نوع رنگ، چون عموما رنگ‌ها از مواد سربی یا آرسنیکی یا از آنیلین تهیه می‌شوند، بهتر است لباس‌هایی که مستقیما با پوست تماس دارند، از پارچه‌های رنگین انتخاب نشوند. وگرنه موجب مسمومیت‌های مزمن می‌شوند. اگر می‌توانید از لباس‌هایی استفاده کنید که با رنگ‌های گیاهی و طبیعی رنگ شده‌اند.

رنگ سفید برای تابستان بی‌نظیر است؛ زیرا نور و گرما را دور می‌کند و از لحاظ روحی نیز بیشتر احساس خنک بودن می‌کنیم.

در کنار این همه تاکید بر رنگ روشن منظور این نیست که باید کلا پوشیدن لباس‌های تیره را کنار بگذاریم. طراحان لباس وقتی از پارچه‌های تیره رنگ برای لباس‌های فصل تابستان استفاده می‌کنند، سعی می‌کنند پارچه‌های نازک‌تر و سبک‌تر را انتخاب کنند تا به این ترتیب، درجه حرارت بدن تنظیم شود.

استفاده از دایره رنگ و شناخت رنگها علاوه بر دکوراسیون در زندگی روزمره و حتی سبک لباس پوشیدن افراد نیز کاربرد زیادی دارد به شما کمک خواهد کرد تا رنگ‌های بهتری در ترکیب با یکدیگر انتخاب کنید، برای مثال برای موقعیت‌های متناسب رنگ‌های مشابه یا مکمل و گاهی متضاد می‌تواند ترکیب زیباتری در لباس‌های شما ایجاد کند که این مختص به فقط فصل تابستان نیست. 

منبع: دکوبوم

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه معماران آرل

شرکت معماری آرل کار خود را در زمینه مهندسی معماری، معماری داخلی و طراحی منظر از سال 1383 آغاز نموده است و در راستای فعالیت حرفه ای معماری تا کنون ارائه گر پروژه های موفق و برگزیده مسابقات معماری و طراحی داخلی بوده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | مد و لباس