اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970327300725886

۱۰ راهکار ساده برای بزرگتر نشان دادن اتاق‌های کوچک

کد: 13970327300725886

https://goo.gl/skN5vH

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه زندگی در  آپارتمان‌های کوچک بسیار رایج گشته اما صرف نظر از اینکه دلیل شما برای زندگی در یک فضای کوچک چیست، بدون شک به دلیل محدودیت‌ها باید در دکوراسیون و طراحی داخلی خود، ترفندهایی به کار ببرید و فضا را برای کارایی بیشتر به درستی سازماندهی کرده و آن را با سبک زندگی خود تطبیق دهید.

۱۰ راهکار ساده برای بزرگتر نشان دادن اتاق های کوچک
۱۰ راهکار ساده برای بزرگتر نشان دادن اتاق‌های کوچک

۱- خلوت‌تر کردن و نظم بخشیدن فضا

چیزی که باعث می‌شود فضاهای کوچک بیش از حد کوچک‌تر به نظر برسد بی نظمی و شلوغی است پس سعی کنید تا جای ممکن فضا را  مرتب و منظم و اجزای دکوراسیون را به درستی ساماندهی کنید.

۲- سازماندهی مسیرهای رفت و آمد

مبلمان و لوازم جانبی در مسیرهای عبور، فضا را کوچکتر نشان داده و تنگ‌تر می کند پس بهتر است با حرکت دادن مبلمان و دور کردن از  مسیر عبور فضا را باز و آن را بزرگ‌تر کنید.

۳- استفاده از رنگ‌های روشن

برخلاف رنگ‌های تیره‌تر و گرم استفاده از رنگ‌های روشن باعث می‌شود در فضا احساس راحتی و صمیمییت، نور بیشتر  و فضای باز و خنک ایجاد شود.

۴- از یک طرح رنگی تک رنگ استفاده کنید

رنگ‌هایی را که در خانواده‌های یکسان هستند انتخاب کنید و از پارچه‌های با بافت ظریف استفاده کنید.

۵- تطابق رنگ‌های دیوار و مبلمان

مشابهت رنگ‌های دکوراسیون، شکست کمتری در دید ناظر ایجاد کرده و این مطابقت ضمن تعادل بیشتر فضا را بزرگتر می‌سازد.

۶- نور کافی

هر اتاق با نور طبیعی یا روشنایی مصنوعی، اگر به خوبی روشن و متعادل شود، بزرگ‌تر خواهد شد.

۷- استفاده از متریال‌ها و المان‌های شفاف

المان‌های شفاف و  سبک‌تر مانند میزها و پارتیشن‌های شیشه‌ای  چون دید به قسمت های دیگر را ممکن می‌سازند فضا را بازتر و ساده‌تر نشان می‌دهد.

۸- سطوح انعکاسی

ممکن است یک دیوار آینه‌ای را دوست نداشته باشید، اما این دیوار آینه‌ای اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و به جای آن برای زیبایی بیشتر می‌توانید از یک قاب آینه بزرگ بر روی یک دیوار استفاده کنید تا علاوه بر بزرگتر کردن فضا، نور بیشتری را منعکس کنید.

۹- مبلمان بزرگتر!

چند قطعه بزرگ و ساده از مبلمان یا لوازم جانبی را به جای چند قطعه کوچکتر استفاده کنید.  البته منظور از بزرگتر با کاربرد بیشتر دارای فضای بیشتر است زیرا از نظر ظاهری باید با فضای کوچک منطبق باشد.

۱۰- پرده و پارچه های مناسب

برای انتخاب پارچه سعی کنید از پارچه‌های ساده و یا بافت‌های ساده‌تر استفا کنید یا در صورت علاقه به طرح‌ها از طرح‌های ریز گلدار و یا  راه‌راه استفاده کنید زیرا شلوغی و طرح‌های درشت  فضا را از سادگی خارج کرده و تعادل بصری را بر هم می‌زند.

منبع: دکوبوم

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه معماران آرل

شرکت معماری آرل کار خود را در زمینه مهندسی معماری، معماری داخلی و طراحی منظر از سال 1383 آغاز نموده است و در راستای فعالیت حرفه ای معماری تا کنون ارائه گر پروژه های موفق و برگزیده مسابقات معماری و طراحی داخلی بوده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل