اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970327300735886

اشتباهات دکوراسیونی رایج و نحوه اجتناب از آنها

کد: 13970327300735886

https://goo.gl/tAeC7D

، تهران , (اخبار رسمی): بعضی اشتباهات در ترکیب‌بندی دکوراسیون وجود دارد که اگر چه کوچک به نظر می‌رسند اما می‌توانند تاثیر منفی زیادی بگذارند و در عین حال با رعایت نکات کوچکی به آسانی می‌توان از آن‌ها اجتناب کرد. در ادامه با این نکته‌ها اشاره می‌شود.

اشتباهات دکوراسیونی رایج و نحوه اجتناب از آنها
اشتباهات دکوراسیونی رایج و نحوه اجتناب از آنها

استفاده بیش از حد از بالشتک‌ها و کوسن‌ها

اگرچه بالشتک‌ها چه در اتاق خواب و چه روی مبلمان راحتی بیشتری ایجاد می‌کنند اما اگر تعداد آن‌ها زیاد باشد ممکن است برای نشستن و یا استراحت جای کمتری گذاشته و فضا را محدود ساخته و نتیجه عکس بر جای گذارند. به همین سبب بهتر است از ۲ یا ۳ بالشتک و کوسن یا تعدادی متناسب با ابعاد مبل یا تخت خواب استفاده کنید.

استفاده بیش از یک نقطه کانونی و تاکیدی

هر فضایی برای بهتر دیده شدن و ایجاد تعادل نیاز به نقاطی تاکیدی دارد اما اگر این نقاط کانونی در منزل زیاد شود اثر خود را از دست داده و چشم انسان را به آن دلیل که استراحتی ندارد آسیب خواهد زد. در نتیجه برای اثر گذاری بیشتر بهتر است با دقت یک نقطه کانونی را برای هر فضا انتخاب کنید تا هم نقطه مورد نظر بیشتر به چشم آید و هم تعادل بصری بیشتری را افزایش دهد.

تست نکردن رنگ قبل از رنگ آمیزی

قبل از رنگ آمیزی منزل و یا انتخاب رنگ برای قسمت‌های مختلف بهتر است نمونه‌ای از رنگ را در منزل با نور و متریال به کار رفته آزمایش کنید. زیرا ، بسته به میزان نور در اتاق و نحوه ورود نور طبیعی در طی روز همینطور، تحت تاثیر عواملی چون بافت، طرح و متریال‌های به کار رفته می‌تواند شدت و تم رنگی متفاوت شود در نتیجه می‌توانید از یک مربع رنگ نمونه بر روی دیوار رنگ آمیزی و تست کرده و سپس حداقل بعد از ۲۴ ساعت تصمیم گیری نهایی کنید.

خرید مبلمان ارزان قیمت

در انتخاب و خرید مبلمان به خصوص اگر هزینه زیادی صرف باقی موارد کرده باشید خرید مبلمان ارزان قیمت می‌تواند بسیار وسوسه کننده باشد، اما مطمئن شوید که مبلمان با کیفیتی را انتخاب می‌کنید زیرا با این‌کار در ظاهر هزینه بیشتری کرده‌اید اما در واقع مدت زمان و کیفیت محصول عاملی است که سبب می‌شود تا مدت زمان طولانی‌تر از مبلمان استفاده کرده و مجبور به صرف هزینه دوباره یا هزینه چندباره تعمیرات نشوید. پس برای خرید مبلمان با صرف هزینه بیشتر و خرید مبلمان با کیفیت‌تر در هزینه‌های آینده صرفه جویی کنید.

تصمیم‌گیری و دکوراسیون عجولانه

اتاقی با دکوراسیون راحت و زیبا یک روزه ایجاد نمی‌شود پس برای  تصمیم‌گیری در مورد آنچه می‌خواهید انتخاب کنید، از عجله بپرهیزید و گزینه‌های موجود را به خوبی جستجو کنید و اجازه دهید تا در طول زمان دکوراسیون تکمیل شود و با زندگی روزمره ایرادات و نیازها را بیشتر درک کنید در غیر این صورت یا با نتایج ناامیدکننده و یا با پشیمانی مواجه خواهید شد.

توجه نکردن به سبک زندگی

مهم است که هنگام تزئین دکوراسیون با خود صادق باشید و عادت‌ها و علایق خود را مورد توجه قرار دهید زیرا شما بعد از تغییر دکوراسیون انسان دیگری نخواهید شد و چیدمان نباید برای شما سختی ایجاد کند. در واقع از اولویت‌های طراحی عملکرد فضا و سپس زیبایی است پس با توجه به سبک زندگی خود متریال‌ها و مبلمان و نحوه چیدمان را انتخاب کنید برای مثال ممکن است فضایی برای حیوان خانگی  خود نیاز داشته باشید یا در حین مطالعه عادت به قرار دادن پا روی مبل داشته باشید در این صورت متریال‌های دارای دوام، برای محافظت در برابر لکه‌ها برای شما مناسب‌تر است.

استفاده از گیاهان با ابعاد خیلی بزرگ

استفاده از گیاهان، طراوت و شادابی زیادی را به منزل اهدا کرده و با افزودن رنگ، زندگی و پویایی را در فضا ایجاد می‌کنند اما لازم است به میزان رشد و ابعاد گیاهان و ابعاد فضای مورد استفاه دقت کنید در واقع انتخاب گیاهان خیلی بزرگ ایده خوبی برای دکوراسیون داخلی نیست و ظرافت را در دکوراسیون از بین می‌برند.

دکوراسیون تک رنگ

تزئینات با یک رنگ می‌تواند ظاهری خنثی ایجاد کرده و هر سلیقه‌ای را پوشش دهد در واقع انتخابی بسیار محتاطانه محسوب می‌شود اما در بیشتر موارد و در گذر زمان می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد بهتر است از رنگ‌های متضاد و از قوانین رنگی برای متعادل سازی و گردش بصری متناسب استفاده کنید.

استفاده از چند تناژ مختلف چوب در فضا

چوب اگر چه متریالی طبیعی محسوب می‌شود که به دکوراسیون گرما می‌بخشد اما اگر از چند چوب با رنگ‌های مختلف هم‌زمان در قسمت‌های مختلف استفاده شود هماهنگی را بر هم زده و زیبایی را کم می‌کند. به همین دلیل بهتر است حداقل از طیف‌های رنگی مشابه‌تر استفاده کنید.

استفاده بیش از حد از عکس‌های شخصی

اگر چه تصاویر شخصی و خانوادگی یادآور خاطرات زیادی است و قطعا هویتی منحصر به فرد و مختص شما ایجاد می‌کند اما تصاویر پرتره یا عکس‌های خانوادگی با تعداد زیاد و ابعاد بزرگ می‌تواند برای مهمانان ناراحت‌کننده یا عجیب باشد پس بهتر است به صورت قاب عکس‌های با ابعاد کوچک‌تر و در حوزه‌های خصوصی‌تر از عکس‌ها استفاده کنید.

به کارگیری طرح‌ها و الگوهای زیاد

طرح‌های زیاد و درشت اگرچه در بعضی قسمت‌ها بسیار زیبا هستند اما اگر در آن‌ها زیاده‌روی شود می‌توانند سبب حواس پرتی، آزار چشم شده و کمی گیج کننده باشد به این منظور بهتر است در استفاده متعادل از الگوهای تزئینی دقت شود.

استفاده از پوشش‌های نامناسب مبلمان

در واقع همه از آلودگی و لکه‌ها متنفر هستند اما اگر شما در خانه‌ای زندگی می‌کنید که احتمال آلودگی به دلیل وجود کودک یا …. زیاد وجود دارد به جای پوشش‌های نامناسب از مبلمان‌های مقاوم به لکه با قابلیت راحتی در شستشو  و یا پوشش‌های دوخته و فیت به صورت سفارشی استفاده کنید زیرا پوشش‌ها یا پارچه‌ها ظاهر زشتی در فضا ایجاد می‌کنند و در نهایت بدون اینکه از مبلمان زیبای خود لذت برده باشید فقط آن را تمیز و مرتب نگه داشته‌اید و از این نکته غافل شدید که مبلمان برای ایجاد راحتی و دکوراسیون برای توجه به نیازهای زیبایی‌شناسی افراد است.

سبک و رنگ دکوراسیونی مجزا برای قسمت‌های مختلف منزل

یک خانه یا آپارتمان شامل قسمت‌های مختلفی است. این اتاق‌ها ممکن است همزمان با هم دیده نشوند اما لازم است به طور یکسان با یکدیگر ارتباط داشته باشند. سعی کنید سبک‌ها و رنگ‌ها را  در حوزه‌های مختلف تا حدی هماهنگ کنید تا خانه‌تان خسته‌کننده و غیر هماهنگ جلوه نکند.

روشنایی نامناسب

روشنایی، مسلما از مهمترین عنصرهای دکوراسیون محسوب می‌شود به همین سبب اطمینان حاصل کنید که ترکیبی مناسب از نورهای طبیعی و مصنوعی را دز سطوح مختلف منزل و به اندازه به کار ببرید.

منبع: دکوبوم

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه معماران آرل

شرکت معماری آرل کار خود را در زمینه مهندسی معماری، معماری داخلی و طراحی منظر از سال 1383 آغاز نموده است و در راستای فعالیت حرفه ای معماری تا کنون ارائه گر پروژه های موفق و برگزیده مسابقات معماری و طراحی داخلی بوده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل