اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980723413205886

چرا خانه‌های ساده و مدرن را می‌پسندیم؟

کد: 13980723413205886

http://bit.ly/2Q720Za

، تهران , (اخبار رسمی): می‌توان گفت اگر چه سادگی ظاهری خانه‌های مدرن کاربران را جذب می‌کند در ته مایه این سادگی ویژگی‌های ارزشمندی نهفته است که مطابق با نیازها و احساسات انسانی سبب جذب کاربران می‌شود.

چرا خانه های ساده و مدرن را می پسندیم؟
طراحی ساده و مدرن خانه

اگرچه طراحی خانه‌های مدرن ساده به نظر می‌رسد، همان‌طور که استیو جابز بیان کرده برای انجام یک کار ساده، درک واقعی چالش‌های اساسی و ارائه راه‌حل‌های ظریف بسیار سخت است

اکثر افراد خانه‌های مدرن را دوست دارند اما  چیزی را که دقیقا درباره آنها می‌پسندند ممکن است متفاوت باشد. خطوط صاف و مشخص، ظاهر مرتب و چشم‌نواز و یا سادگی؟ همه اینها شاید مواردی است که افراد را به فضاهای مدرن و ساده علاقه‌مند می‌سازد اما جدا از آنها دلایل و پشتوانه‌ای ذهنی و چیزی بیش از اینها برای دلبستگی به آنها است. در ادامه 7 دلیل ساده برای انتخاب سبک مدرن و علاقه معماران به آن‌ها توسط آرل بیان شده است.

زیبایی بصری

خانه‌های مدرن از نظر بصری چشم‌نواز و سادگی آنها برای مشاهده از طریق چشم انسان آسان است از این رو با تمرکز حواس، باید مانع از حواس پرتی شد  و بدون اینکه  قضاوت را تحت تاثیر قرار دهند اجازه می‌دهد تا مهمترین عناصر طراحی بدرخشند در واقع در نتیجه نهایی کار، تمام فکر و تصمیماتی را که در طراحی گرفته شده است دیده نمی‌شود فقط نتیجه نهایی و زیبایی‌های اصلی دیده می‌شوند و خطوط تمیز، پروفیل‌های ساده سقف یا ظاهر عاری از جزئیات گیج کننده که در کنار هم ظاهری شیک به فضا می‌بخشند و به عنوان عامل اصلی و مورد توجه در طراحی مدرن به چشم می‌آیند.

طراحی صادقانه

یک صداقت ذاتی در طراحی خانه‌های ساده و مدرن وجود دارد که آنها را قابل اعتماد می‌کند. هیچ ترفند و دورویی وجود ندارد در واقع هیچ چیزی برای پنهان کردن نیست همه چیز در مورد طراحی، هدفمند و حساب شده است طراحی مدرن تلاشی برای ابراز وجود و جلب توجه ندارد و همانطوری که واقعا است دیده می‌شود.

طراحی احیا کننده

نکته‌ای که در مورد یک خانه ساده مدرن وجود دارد این است که آرامش بخش و در عین حال با طراوت است. شاید با  یادآوری عناصر آشنا در گذشته مانند انبارها، خانه‌های مزرعه و اتاقک‌ها  این احساس را ایجاد می‌کند. بیانگر یک نوع احساس نوستالژی و  تسکین‌دهنده است به طوری‌که پناهگاهی امن شامل اساسی‌ترین عناصر آن (دیوارها، سقف‌ها، کف‌ها، دهانه‌ها، سازه) و  با هدف اساسی (تامین پناهگاه) به دور از تزئینات و عناصر اضافی است به خصوص در دنیای پیچیده امروزی یک خانه مدرن ساده پناهگاهی نجات‌دهنده برای دوری از هرج و مرج است که افراد را احاطه کرده است. و به نوعی بازیابی و دوباره زنده شدن احساسات انسانی است.

طراحی بی انتها و نامحدود

یک خانه ساده مدرن از مدهای مرسوم و ترندها که در طول زمان تغییر یا از بین می‌روند به دور است در عوض ، عناصر اساسی معماری داخلی و خارجی فضا که ضروری و مفهومی است را نمایش می‌دهدو آنچه حواس را از موضوع اصلی پرت می‌کند حذف می‌کند.

طراحی قابل درک

طراحی مدرن شامل پلان‌های ساده و نقشه‌های بسیار منطقی و دارای وضوح،  فرم‌ها به صورت مربع، مستطیل و خالص است. پروفیل‌های ساده در سقف متریال و جزئیات حداقلی که سبب می‌شوند ذهن به راحتی فضا را تحلیل  و درک کند.

تأثیرگذاری در طراحی

با از بین بردن حواس پرتی، هدف از فرم‌ها و المان‌ها و جریانات طراحی مشخص‌تر می‌شود. ذهن به وضوح  فرم طراحی سقف و یا پنجره را بدون هیچ سردرگمی درک می‌کند و با پرهیز از به‌کارگیری دکوراسیون‌ها و سبک‌های غیر ضروری با طراحی پیچیده سبب می‌شود تا هدف کلی طراحی تقویت شده و پیام‌ها بسیار مشهود به مغز انتقال یابند.

طراحی مقرون به صرفه

طراحی مدرن اگر به درستی انجام شود، پتانسیل و فرصت‌های بسیار خوبی را برای طراحی و ساخت ارزان قیمت با طراحی مقرون به صرفه ایجاد می‌کند، به خصوص در مقایسه با سبک‌های کلاسیک و دارای جزئیات. ویژگی‌های طراحی مدرن مانند پلان باز، اشکال هندسی خالص، جزئیات ساده و یک پالت رنگی و متریالی محدود  فرصت‌های بی‌شماری را برای کاهش هزینه ساخت‌وساز و کارگری در خانه فراهم می‌کند.

می‌توان گفت اگرچه سادگی ظاهری خانه‌های مدرن کاربران را جذب می‌کند در ته مایه این سادگی ویژگی‌های ارزشمندی نهفته است که مطابق با نیازها و احساسات انسانی سبب جذب کاربران می‌شود همینطور می‌تواند تعامل خوبی با محیط و  ایده‌ای منحصر به فرد برای کاهش هزینه‌ها باشد در واقع همه را چیزی بیش از سادگی برای داشتن خانه‌ای مدرن ترغیب می‌کند اما نکته قابل توجه این است برای طراحی مدرن چگونه باید آغاز کرد؟

پروژه خود را باید با هدف شروع کرد از چرایی تا اجرایی بودن ایده‌ها همه چیز را در نظر گرفت. هر تصمیمی باید دلیل داشته باشد و آگاهانه صورت گیرد اصول اولیه طراحی مدرن را نباید فراموش کرد: اشکال هندسی خالص، جزئیات ساده یا فاقد جزئیات، سازمان‌دهی روشن، توجه به عناصر اصلی و مهم ساختمان، سقف، دیوارها، کف و ...

اگرچه طراحی خانه‌های مدرن ساده به نظر می‌رسد اما باید به یاد داشت که برای ایجاد یک طرح زیبا نیاز به افکار هوشمندانه است همان‌طور که استیو جابز بیان کرده: «برای انجام یک کار ساده، درک واقعی چالش‌های اساسی و ارائه راه حل‌های ظریف بسیار سخت است.»

طراحی‌های مدرن ساده نمایانگر یک طراحی تمیز و ساده و با جزئیات به ظاهر کم است اما برخلاف آنچه در نتیجه نهایی بی‌دردسر به نظر می‌رسد، رسیدن به آن نتایج به زمان و تلاش زیادی نیاز است.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت آرل مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه معماران آرل

شرکت معماری آرل کار خود را در زمینه مهندسی معماری، معماری داخلی و طراحی منظر از سال 1383 آغاز نموده است و در راستای فعالیت حرفه ای معماری تا کنون ارائه گر پروژه های موفق و برگزیده مسابقات معماری و طراحی داخلی بوده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | دکوراسیون و منزل