اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970329301225886

راهنمای چیدمان برای آپارتمان‌های باریک و راهرو شکل

کد: 13970329301225886

https://goo.gl/7Khn7v

، تهران , (اخبار رسمی): دکوراسیون و چیدمان فضاهای باریک و طولانی راهرو مانند می‌تواند بسیار چالش انگیز باشد زیرا هیچ کس تمایل به زندگی در فضایی قطار مانند یا تماشای تلویزیون در راهرویی با فضای تنگ ندارد  به همین سبب ترفندهایی برای تعادل بصری و افزایش کارایی و زیبایی چنین فضاهایی در ادامه این مطلب آورده شده است.

راهنمای چیدمان برای آپارتمان های باریک و راهرو شکل
راهنمای چیدمان برای آپارتمان‌های باریک و راهرو شکل

استفاده از مبلمان مناسب

انتخاب مبلمان مناسب به این معنی نیست که شما همیشه باید شکل یا سبک مبلمان خود را همیشه با اتاق و فضای منزل مطابقت دهید و علاقه خود را قربانی محدودیت موجود نکند اما بهتر است در چنین فضاهای طولانی و یا باریک به طور خاص از مبلمانی استفاده کنید که با ویژگی‌های فضا با محدودیت‌های اندازه، از نظر بصری متناسب باشد برای مثال مبلمان  ال شکل و کوچک‌تر یا مبلمانی که از نظر بصری به نظر سبک‌تر می‌رسند و در واقع دارای طول بیشتری نسبت به عرض هستند ایده بسیار خوبی برای چنین فضاهایی محسوب می‌شوند. پس لازم است قبل از خرید مبلمان درباره مبلمان موجود و راه‌های رفت‌وآمد به خوبی تفکر کنید.

استفاده از رنگ‌ها و الگوهای مناسب در انتها

اگر فضاهای اصلی در منزل بسیار باریک و طولانی است، بهتر است از رنگ‌های گرم و تیره استفاده شود زیرا سبب می‌شود دیوار را نزدیک‌تر احساس کنید و احساس طولانی بودن بصری کاهش یابد در واقع عوامل زیادی می‌تواند موثر باشد مثلا اگر رنگ‌آمیزی به این سبک ممکن نیست در انتها از تابلوها و آثار هنری برای ایجاد خطای دید می‌توانید استفاده کنید.

ایجاد تعادل

هنگامی که در یک اتاق به اندازه کافی بزرگ نباشید، ممکن است وسوسه شوید که همه‌ی مبلمان را در یک طرف قرار دهید در واقع تعادل چیزی است که در چنین فضایی بیش از هر چیز به آن نیاز است به همین دلیل خانه را مانند ترازویی بببینید که باید  تعادل در آن رعایت شود و تمام سنگینی نباید در یک طرف قرار گیرد.

توجه به جریان رفت‌وآمدها

برای کاربردی‌تر کردن فضاهای باریک باید برای چیدمان به رفت‌وآمدها و جریان‌های عبور از قسمتی به قسمت دیگر توجه کرد زیرا در غیر این صورت ممکن است میز یا مبل مانعی برای رفت‌وآمد محسوب شده که نه تنها مزاحمت ایجاد می‌کند، زیبا نبوده و راحتی افراد را دچار مشکل می‌کند. برای راحت‌تر شدن کار می‌توان با گروه بندی مبلمان، جریان ترافیکی با شکل S در خانه ایجاد کرد. مبنای جریان را ورودی منزل و دسترسی به اتاق‌های دیگر قرار دهید که به طور همزمان تعادل ایجادکرده و موانع را از مسیر عبور خارج می‌کند. در واقع این روشی بسیار هوشمندانه برای اطمینان از استفاده بهینه از فضای  موجود است که در آن می‌توانید (مبل کوچک یا صندلی، میز و یک کنسول) را به راحتی به دکوراسیون بیافزایید.

از قفسه‌ها و المان‌های کاربردی دیواری بیشتر استفاده کنید

نصب قفسه‌ها و کابخانه‌ها برای اقلام دکوری و یا وسایل کاربردی می‌تواند  فضای بیشتری برای مبلمان و راحتی ایجاد کند  حتی می‌توان از قفسه‌های ددیواری بالای مبلمان در ارتفاعی مناسب بهره گرفت.

استفاده از روشنایی و نور مناسب

یکی از مهمترین نکات برای فضاهای باریک و راهرو شکل استفاده از نور طبیعی در صورت دسترسی  و یا استفاده از نور و روشنایی‌های مناسب است زیرا اگر به آن مورد توجه نشود فضایی خفه و ترسناک ایجاد می‌شود  که تمایل افراد را برای ماندن و احساسات مثبت را در کاربر کاهش می‌دهد.

منبع: دکوبوم

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه معماران آرل

شرکت معماری آرل کار خود را در زمینه مهندسی معماری، معماری داخلی و طراحی منظر از سال 1383 آغاز نموده است و در راستای فعالیت حرفه ای معماری تا کنون ارائه گر پروژه های موفق و برگزیده مسابقات معماری و طراحی داخلی بوده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل