اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961110279288295

هر آنچه باید درباره عسل بدانید

کد: 13961110279288295

https://goo.gl/Gzmdmy

، تهران , (اخبار رسمی): عسل در بسیاری از کشورهای جهان با نام طلای طبیعی معروف است. درحقیقت این خواص درمانی کم نظیر و شفابخش عسل و انواع مختلف آن است که موجب شده این ماده طبیعی این چنین مورد توجه بسیاری از مردم و پزشکان طب سنتی و مدرن جهان قرار بگیرد.

هر آنچه باید درباره عسل بدانید
هر آنچه باید درباره عسل بدانید

فروشگاه اینترنتی شوکومای با ارائه بیش از 50 نوع عسل از بهترین‌ها در خدمت شما عزیزان است. شما می‌توانید برای مشاهده و خرید انواع عسل ایرانی و خارجی به وبسایت شوکومای مراجعه کنید

با نقد و بررسی و معرفی عسل و فواید آن از مجله خبری شوکومای همراه ما باشید. آنتی باکتری‌های موجود در انواع مختلف عسل های گیاهی موجب می‌شود تا این محصول طبیعی یکی از بهترین دارو‌های طبیعی و موثر در درمان برخی از بیماری‌ها و اختلال‌های جسمی‌و روحی در انسان باشد. باتوجه به روی آوردن مردم ایران به طب و دارو‌های سنتی نکاتی درباره عسل (یکی از ارکان مهم تغذیه درمانی در شیوه سنتی است) لازم به ذکر است:

1.طبیعی بودن عسل: دو ویژگی در طبیعی بودن عسل دخیل است.

الف: خالص بودن، دو فاکتور در خلوص عسل وجود دارد:

فاکتور اول: این است که عسل واقعا تولید زنبور باشد. متاسفانه در بازار، عسل هایی با قیمت بسیار پایین وجود دارد که زنبور هیچ نقشی در تولید آن ندارد.

شبه عسل، عسلی هست که در واقع زنبور به خود ندیده است و به صورت صنعتی در کارخانه با ترکیب شکر و مواد شیمیایی و اسانس و رنگ تهیه می‌شود. (شربت اینورت که همان گلوکز شیمیایی است) در واقع اینعسل تقلبی بر پایه شکر است و تمام مضرات قند‌های ساده را دارد.

وقتی شما «شبه عسل» می‌خورید قند ساده وارد بدنتان کرده‌اید. قندی که در نوشابه‌ها وجود دارد و پزشکان هر روز راجع به عوارض مصرف آن به ما هشدار می‌دهند. قند موجود در عسل طبیعی، قند مرکب است که به تدریج جذب بدن می‌شود و برای سلامتی بدن مفید است؛ اما قند ساده شبه عسل‌ها، سیستم دفاعی بدن را ضعیف می‌کند، میل به فعالیت بدنی را کاهش می‌دهد جذب کلسیم و منیزیم بدن را کاهش می‌دهد و زمینه‌ی ایجاد پوکی استخوان و بیماری‌های کلیوی را فراهم می‌کند.

فاکتور دوم: عدم استفاده از تغذیه شکری برای زنبور:

غذای اصلی زنبور برای تولید عسل شهد گل است؛ ولی طبیعی است که در فصل سرما و فصل تخم ریزی زنبور که گلی وجود ندارد ویا زنبور تولید عمده عسل ندارد اکثر زنبورداران از شکر برای تغذیه استفاده می‌کنند که البته این امر باید به صورتی مدیریت شده باشد تا به خالص بودن عسل ضربه‌ای وارد نکند.

ب: ارگانیک بودن عسل :

در کندو جهت آفت زدایی معمولا از دارو‌های شیمیایی استفاده می‌شود. چند سالی است که بعضی از زنبورداران برای آفت زدایی از دارو‌های گیاهی استفاده می‌کنند که این امر باعث سلامت بیشتر و تولید عسل ارگانیک شده است هرچند در ایران اقداماتی برای این امر صورت گرفته است؛ ولی فعلا اول راهیم.

2-محصولات زنبور عسل

عسل (Honey):

عسل مایع طبیعی است غلیظ، شیرین و خوش خوراک که زنبورعسل آن را از شهد (نکتار یا نوش) گل‌ها پس از گرفتن مقدار زیادی از آبش (غلیظ کردن) اضافه کردن انواع آنزیم‌ها درست می‌کند. مقدار آب شهد 50 الی 80 درصد است که در عسل رسیده به 17 تا 20 درضد می‌رسد. عسل رسیده در داخل حجره‌هایشان ذخیره شده و روی آن بوسیله پولک‌های نازک مومی‌ پوشانده می‌شود.

موم (Wax):

مایعی است از غدد زیر شکم زنبور ترشح شده و به محض تماس با هوا منجمد می‌شود. زنبور از موم برای درست کردن شانه‌های ذخیره عسل، گرده و سلول‌های پرورش نوزادان و پوشاندن دهانه‌ی سلول‌ها استفاده می‌کند. موم غیر از مصرف زنبورداری ( هیه ورقه‌های موم عاج دار) در کارحانه‌های داروسازی و صنعتی (رنگرزی، ساختن کرمهای آرایشی، مدل‌سازی و تولید شمع) کاربرد دارد.

ژله شاهانه یا ژله رویال (Royal gel):

ژله، غذای ملکه (در تمام طول عمر خود) و نوزادان جوان، دارای اکثر اسید‌های آمینه و تمام ویتامین‌ها است. این ماده که از غدد واقع در سر کارگران و در سنین اول زندگی آنها ترشح می‌شود، دارای مصارف پزشکی بالا و از نظر ارزش چند ده برابر قیمت عسل است و اکثرا در بازارهای جهانی به صورت آمپول، کپسول و همچنین شربت عرضه می‌شود. ژله رویال در صنایع آرایشی جهت تهیه کرم‌های زیبایی استفاده می‌شود.

این ماده دارای ویتامین‌های: A،B،C،D،E بوده و همچنین در درمان بسیاری از ناتوانی‌ها و امراض از جمله در کاهش چربی خون، تنظیم هورمون‌ها، تنظیم فشارخون، کمک به باروری و درمان نازایی و تسریع در بهبودی ناتوانی جنسی، تقویت و افزایش اسپرم، تقویت تخمدان (تخمکگذاری)، کمک به رشد استخوان، محرک رشد، درمان کم خونی، اشتهاآور، رفع سختی رگ‌ها، بهبودی رماتیسم مفصلی، درمان افسردگی، افزایش دهنده‌ث مقاومت بدن در مقابله با عفونت‌ها و جلوگیری از پیری زودرس بسیار موثر است.

فروشگاه اینترنتی شوکومای با ارائه بیش از 50 نوع عسل از بهترین‌ها در خدمت شما عزیزان است. شما می‌توانید برای مشاهده و خرید انواع عسل بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی شوکومای

فروشگاه اینترنتی شوکومای بزرگترین و جامع ترین وبسایت عرضه مستقیم انواع تنقلات خارجی اعم از قهوه ، شکلات ، آبنبات ، پاستیل ، اسمارتیز ، چیپس ،بیسکویت و … در کشور ایران می‌باشد. تنها با چند کلیک خوراکی موردعلاقه خود را انتخاب کرده و در سریع ترین زمان ممکن درب منزل یا محل کارتان تحویل بگیرید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی