اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961123281848295

تاریخچه کشف شکلات

کد: 13961123281848295

https://goo.gl/cQQXMr

، تهران , (اخبار رسمی): شکلات از یک درخت به نام تئوبروما تهیه می‌شود که این کلمه یونانی به معنای غذای خدایان است. نخستین بار قوم مایا در آمریکای مرکزی و متعاقب آن آزتک‌ها در مکزیک کنونی اقدام به تولید و مصرف شکلات کردند که تولید و مصرف آن مربوط به 1500 سال پیش است. اکنون تاریخچه کشف آن را برای شما توضیح خواهیم داد.

تاریخچه کشف شکلات
تاریخچه کشف شکلات

مردمان قوم مایا دانه‌های کاکائو را درو می‌کردندو در زمین‌های کشاورزی خود به عنوان کشت درختی آن را پرورش می‌دادند؛ همچنین آن‌ها با استفاده از دانه‌های شکلات، آب و ادویه یک نوشیدنی خوش طعم درست می‌کردند

نخستین کسانی که طعم شکلات را تجربه کردند، سرخپوستان مایا بودند که مردمی‌ با اصل و نصب باستانی و ساکن آمریکای جنوبی بودند. با مجله خبری شوکومای درباره‌ی تاریخچه‌ی شکلات همراه باشید.

مردمان قوم مایا دانه‌های کاکائو را درو می‌کردند و در زمین‌های کشاورزی خود به عنوان کشت درختی آن‌ها را پرورش می‌دادند. همچنین آن‌ها با استفاده از دانه‌های شکلات، آب و کمی‌ ادویه یک نوشیدنی خوش طعم درست می‌کردند. در گذشته آن‌ها از دانه‌های کاکائو برای داد و ستد نیز استفاده می‌کردند. آن‌ها دانه‌های کاکائو را با لباس و ابزار معاوضه می‌کردند.

اما غیر از قوم مایا، قوم آزتک‌ها هم بسیار مشتاق به مصرف شکلات بودند. آزتک‌ها در مکزیک ساکن بودند و درخت کاکائو را ستایش می‌کردند و به آن بسیار اهمیت می‌دادند.

محل سکونت آزتک‌ها خشک بود و شرایط برای پرورش کاکائو وجود نداشت به همین دلیل آن‌ها دانه‌های کاکائو را از طریق معامله و داد و ستد به دست می‌آوردند. پس از این قضایا، شکلات مایع به عنوان یک نوشیدنی اشرافی وارد اسپانیا شد و در آنجا رواج یافت و تقریبا پس از گذشت 1 قرن شکلات در تمام اروپا پخش شد. اسپانیایی‌ها پس از مدتی فهمیدند که بهتر است شکلات گرم خورده شود.

به دلیل این که دانه‌های کاکائو غنیمت آن‌ها بود، از گسترش آن جلوگیری کردند و آن را در انحصار خود قرار دادند.

سر انجام یک فرد ایتالیایی به اسپانیا سفر کرد و راز تهیه نوشیدنی شکلات و نحوه‌ی کشت آن را فهمید و آن را به ایتالیا برد و در مدت کوتاهی در ایتالیا هم این نوشیدنی رواج یافت.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی شوکومای

فروشگاه اینترنتی شوکومای بزرگترین و جامع ترین وبسایت عرضه مستقیم انواع تنقلات خارجی اعم از قهوه ، شکلات ، آبنبات ، پاستیل ، اسمارتیز ، چیپس ،بیسکویت و … در کشور ایران می‌باشد. تنها با چند کلیک خوراکی موردعلاقه خود را انتخاب کرده و در سریع ترین زمان ممکن درب منزل یا محل کارتان تحویل بگیرید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی