اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961123282008357

پرورش و فروش گل و گیاه راهی لذت بخش برای کسب درآمد

کسب درآمد از طریق پرورش و فروش گل و گیاه را شروع کنید

کد: 13961123282008357

https://goo.gl/kC45E6

، تهران , (اخبار رسمی): چندی پیش یکی از همراهان سبزوانه از طریق بخش «از من بپرس؟» سوال کرده بود که مدتی است که دوست دارم وارد کار گل و گیاه شوم. چگونه از راه گل و گیاه به درآمد ۵ میلیونی در ماه برسم؟ اگر از افرادی هستید که به پرورش گل و گیاه علاقه‌مند هستید و نیز از رشد آن‌ها لذت می‌برید، انتخاب کاملا درستی کرده‌اید.

فکر کردن کافی است! کسب درآمد از طریق پرورش و فروش گل و گیاه را شروع کنید!
کسب درآمد از طریق فروش و پرورش گل و گیاه

روشی شگفت انگیز برای کسب درآمد همراه با آرامش و روحیه شاد! در دنیای امروزی نیاز به گسترش فضای سبز کاملا احساس می‌شود و پرورش و فروش گل و گیاه راهی لذت بخش و پردرآمد جهت کسب درآمد و ایجاد شغل است

فروشگاه گل و گیاه و خدمات فضای سبز سبزوانه 

ما از این دوست عزیز سوال کردیم که «تا چه حد با گل و گیاه آشنا هستید؟»

وی جواب داد که تا حدودی در ضمینه روش تکثیر گل و گیاه اطلاعاتی دارد و نقطه شروع  به کار را آشنایی ندارد و به دلیل دنیای بزرگ گیاهان دچار سردرگمی در ابتدای کار شده‌ است.

در دنیای امروزی با افزایش جمعیت، رشد صنایع و آلودگی‌های ماشین آلات و کارخانجات، شهرهای بزرگی مانند تهران نیاز به گسترش فضای سبز کاملا احساس می‌شود. همچنین توصیه می‌شود برای تصفیه هوای داخل منزل ترجیحا از گل وگیاهان آپارتمانی که تاثیر فراوانی جهت تصفیه هوا و جذب آلاینده‌ها دارند استفاده کنند. در چنین شرایطی ایجاد مشاغلی که در ارتباط با گل و گیاه بسیار با ارزش و سودآور است. همچنین اگر از افرادی هستید که به پرورش گل و گیاه علاقه‌مند هستید و نیز از رشد و تکثیر آن‌ها لذت می‌برید، انتخاب کاملا درستی کرده‌اید. زیرا سر و کار داشتن با گیاهان تاثیر فراوانی در بهبود روحیه افراد، حس آرامش و شادی را به ما هدیه می‌کند.

سوالاتی که در ضمینه کسب درآمد از پرورش و فروش گل و گیاه پیش می‌آید:

  •  چه گل و گیاهی پرورش دهیم؟
  • چه میزان سرمایه برای شروع به کارنیاز است؟
  • کار در مورد گل و گیاه را چگونه و از کجا شروع کنیم؟
  • سطح درآمد از پرورش گل و گیاه چه میزان است؟
  • محبوب‌ترین و پر طرفدارترین گل و گیاه‌ها کدامند؟
  • چه گل و گیاهی پرورش دهیم و به درآمد برسیم؟

در ابتدا باید مشخص کنید که در چه شرایط آب و هوایی و در چه منطقه‌ای قصد پرورش گل وگیاه دارید. با توجه به نوع آب و هوای هر منطقه می‌توانید در ضمینه گیاهی که با آن شرایط سازگار است شروع کنید.. به عنوان مثال شهرهای شمالی کشور کاملا مناسب برای پرورش گل و گیاهان زینتی هستند. در این شهرها که رطوبت هوا مناسب برای گیاهان است، پرورش پرورش گل‌های آپارتمانی و گلخانه‌ای نیز می‌تواند درآمد زیادی داشته باشد. باز هم با توجه به نوع آب و هوای منطقه، در شهر کرج یا تبریز محل مناسبی برای پرورش کاکتوس است. همچنین در شهر تهران می‌توان انواع خاص دیگری را پرورش داد.

پرورش گل وگیاه و سرمایه اولیه

قطعا میزان سرمایه اولیه شروع به کار پرورش گل و گیاه مستقیما با نوع کار شما بستگی دارد؛ اما در کمترین حالت، به تهیه زمینی در حدود ۱۰۰ متر یا بیشتر نیاز دارید تا بتوانید در آن گلخانه‌ احداث کنید. قیمت زمین به نوع منطقه و امکانات آن بستگی دارد و قابل محاسبه است. هزینه‌های دیگری مانند بذر، گلدان، انواع سموم، کود، وسایل گرمایشی، نیروی کارگری و … نیز باید محاسبه کنید. اما یک نکته‌ی خوشحال کننده اینکه بجز هزینه‌ تهیه زمین، هزینه مابقی امکانات توسط اخذ وام هموارتر خواهد شد.

شروع به کار پرورش گل وگیاه

پیشنهاد ما برای شروع کار گیاهانی هستند که نیاز به مراقبت کمتری جهت تکثیر دارند. همچنین با گل و گیاهانی شروع کنید  که از طریق پاجوش‌های‌شان تکثیر می‌شوند و گرمای کمتری برای رشد و تکثیر می‌خواهند. گیاهانی که از طریق پاجوش تکثیر می‌شوند به راحتی از هر گلدان حدود پنج گلدان دیگر می‌توانید تکثیر کنید و این بسیار مناسب است. گیاه آپارتمانی سرخس از جمله گیاهانی است که از طریق پاجوش نیز قابل تکثیر است.

حالا چرا از قلمه‌زدن برای شروع به کار تکثیر گیاهان استفاده نکنیم؟

روش قلمه زدن نیاز به تنظیم دما و ایجاد دمای مناسب برای ریشه‌دهی گیاه دارد. می‌توانید پس از رسیدن به درآمد و سود، با تجربه‌هایی که کسب کرده‌اید شروع به تکثیر گیاهان از طریق بذر کنید. همچنین باید بدانید که تکثیر از طریق بذر زمان بیشتری نیاز دارد تا بذر سبز شود. پس از نگهداری فراوان (کمی سخت‌تر از روش قلمه‌زنی) باید به مرحله ورود به بازار برسد. در روش تکثیر از طریق قلمه‌زنی به راحتی پس از گذر ۹۰ تا ۱۰۰ روز می‌توانید محصول خود را وارد بازار کنید. علاوه بر زمان طولانی برای رسیدن به بازار فروش، تکثیر از طریق بذر پرتی بالایی دارد و نیز مرحله به مرحله نیاز به تعویض گلدان به یک سایز بزرگتر جهت رشد بیشتر خواهد داشت.

گل وگیاه و سود کار شغل مرتبط با آن حالا می‌رسیم به قسمت جذاب قضیه، کسب درآمد و میزان سوددهی از طریق تکثیر گل و گیاه! در ابتدای کار توقع چندان زیادی از کسب درآمد و سود نداشته باشید؛ زیرا هزینه های اولیه مانند تجهیز گلخانه و هزینه خرید یا اجاره زمین به مراتب زیاد خواهد بود. همچنین اگر گلخانه شما کوچک باشد در ابتدای کار(سال اول) به طور خوش بینانه دخل و خرجتان باهم برابر خواهد شد و سود کمی خواهید کرد. از سال دوم به بعد همچنان که تجربه شما افزایش پیدا می‌کند با همان امکانات کم و گلخانه کوچک می‌توانید در آمد خوبی کسب کنید. قطعا با افزایش گلخانه و یا تکثیر بیشترگیاهان این سود نیز افزایش می‌یابد. در ادامه با افزایش تکثیر گیاهان و انتخاب گلخانه بزرگ‌تر نیاز به نیروی انسانی بیشتری خواهید داشت. البته به این نکته توجه کنید که در فصول سرد مانند زمستان فروش گل وگیاه کاهش خواهد یافت. اما در اواخر زمستان و علی‌الخصوص نزدیک به عید نوروز بازار گل و گیاه رونق می‌گیرد و نیاز به خارج کردن گیاهان از زمین و قرار گرفتن آن ها در گلدان است. در نتیجه حجم کار بیشتر خواهد بود و این قضیه در تابستان که گیاهان نیاز به تعویض گلدان دارند صدق می‌کند.

مجبوب‌ترین و پر طرفدارترین گل و گیاه از جمله عواملی که موجب کسب تجربه در سال اول کاری خواهد شد، پی بردن به نیاز بازار است. به طور مثال خرید گل آپارتمانی آگلونما و آنتوریوم به خاطر تنوع رنگ و سازگاری با محیط آپارتمان طرفداران فراوانی دارند. از جمله گیاهان آپارتمانی که پرطرفدار است می‌توان کاج مطبق را نام برد که در هر اقلیمی و با هر آب و هوایی می‌توان از آن نگهداری کرد. یک ایده دیگر برای تکثیر گل و گیاه بونسای است که در بازار جهانی و ایران بسیار پر رنگ شده است.

در مطالب بعدی سبزوانه، قصد داریم روش کسب درآمد از طریق طراحی فضای سبز که یک شغل پر درآمد دیگر است را آموزش دهیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فضای سبز سبزوانه

فروشگاه اینترنتی سبزوانه بهترین مقصد برای خرید اینترنتی انواع گل و گیاه، گیاهان دارویی، لوازم باغبانی، جعبه گل به صورت تخصصی و نیز کسب اطلاعات در زمینه پرورش و نگهداری گل و گیاه در ایران می باشد. ((ارسال سریع))، ((تحویل به موقع))، ((عالی ترین قیمت)) و ((تضمین بهترین کیفیت)) از اصولی است که سبزوانه به آن پایبند است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کسب و کار و خرده فروشی | محیط زیست