اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961124282216860

راهنمایی برای کسانی که می‌خواهند شرکت هم‌ سفری تأسیس کنند

کد: 13961124282216860

https://goo.gl/pxtKxZ

، مشهد , (اخبار رسمی): اگر تمایل دارید چنین شرکتی تأسیس کنید، الان وقت مناسبی است، چرا که این بازار هنوز نوپا است و به دلیل ارزان بودن مشتری‌های بیشتری به خود جذب می‌کند؛ پس برایتان کار سودآوری خواهد بود. اما قبل از اینکه این کار را شروع کنید اجازه دهید توصیه‌هایی به شما کنیم که شاید کمکتان کند.

راهنمایی برای کسانی که می‌خواهند شرکت هم‌سفری تأسیس کنند
راهنمایی برای کسانی که می‌خواهند شرکت هم‌سفری تأسیس کنند: چگونه اقدام به تولید اپلیکیشن هم‌سفری کنیم

هم‌سفری در اصل به این معنی است که بیش از یک نفر را که ترجیحاً مسیرش با شما یکی است به‌ مقصد برسانید و در عوض هزینه‌ی سوخت  بین مسافران تقسیم شود

امروزه رساندن دیگران به مقصد با خودروی شخصی تبدیل به یکی از گزینه‌های محبوب برای کسانی شده است که از خانه تا محل کار راه زیادی را می‌پیمایند؛ چراکه باعث کسب درآمد می‌شود و همچنین از ترافیک رو به گسترش امروزی جلوگیری می‌کند.

افراد بسیار زیادی از این مفهوم استقبال می‌کنند، چون این‌گونه سفر کردن راحت و ارزان است. این مزایا باعث شد بازار جدیدی برای رساندن دیگران به مقصد با خودروی شخصی ایجاد شود (بازار کاری جدید و مشابه با اسنپ).

آینده‌ی کار هم‌سفری آنلاین چگونه است؟

هم‌سفری در اصل به این معنی است که بیش از یک نفر را که ترجیحاً مسیرش با شما یکی است به‌ مقصد برسانید و در عوض هزینه‌ی سوخت  بین مسافران تقسیم شود.

اگر بخواهیم به‌طور وسیع‌تر این مفهوم را معنی کنیم می‌توان گفت هم‌سفری، شیوه‌ای اقتصادی در حمل‌ونقل است که با استفاده از آن می‌توان در هزینه‌ی سوخت صرفه‌جویی کرد و تعداد افراد بیشتری را به‌طور هم‌زمان منتقل کرد.

فرآیند رسیدن به مقصد در هم‌سفری به‌صورت زیر است:

۱. معمولاً راننده مسیر و مقصدی را که می‌خواهد در آن مسافر جا‌به‌جا کند، به‌روز می‌کند.

۲. مسافر در اپلیکیشن راننده‌ای را جست و جو می‌کند که مسیر یکسانی با او دارد.

۳. مسافر وضعیت سفر خود را به‌روز می‌کند و با راننده تماس می‌گیرد.

۴. راننده در مکانی که از قبل مشخص‌شده است، مسافر را ملاقات می‌کند و به مقصد می‌رساند.

پس از پایان سفر، مسافران هزینه‌ی سفر را بین یکدیگر تقسیم می‌کنند؛ پس راننده در هزینه‌ی سوخت صرفه‌جویی می‌کند و مسافران نیز در یک تاکسی گرم‌ و نرم و دور از شلوغی وسایل حمل‌ونقل عمومی به مقصد می‌رسند.

فواید هم‌سفری:

  • اقتصادی است؛
  • باعث می‌شود به محیط‌زیست کمتر آسیب وارد گردد (چون تعداد خودروهای تک‌نفره را کاهش می‌دهد)؛
  • باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود؛
  • باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شود؛
  • به مسافران کمک می‌کند دوستان جدیدی پیدا کنند.

محدوده‌ی بازار هم‌سفری و مزیت اقتصادی کنونی

قبل از اینکه روی چنین تجارتی سرمایه‌گذاری کنید، لازم است پتانسیل اقتصادی  را برای خلأهایی که در بازار کنونی وجود دارد بسنجید. اگر ایده‌ی مشخصی دارید، می‌توانید با نظارت بر بازارِ هدف، مشکلات کلیدی را شناسایی کرده و اپلیکیشن‌تان را طوری طراحی کنید که این مشکلات در آن رفع شود. آیا می‌خواهید بر اساس نیازهای شخصیتان یک اپلیکیشن هم‌سفری از ابتدا طراحی و تولید کنید؟ اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید می‌توانید به سایت رزرو تاکسی آنلاین ما نگاهی بیندازید.

قبل از اینکه وارد بازار هم‌سفری و رزرو تاکسی آنلاین شوید بهتر است مراحل بسیار مهمی را که در ادامه مطلب ارائه می‌شوند مطالعه نمایید.

کدام گروه از افراد جامعه را باید هدف‌گذاری کنید؟

مدتی است که کسب‌و‌کار رزرو تاکسی شروع‌شده است و در حال حاضر توسط چند شرکت اداره می‌شود؛ اگرچه غول‌های جهانی بزرگی مثل Uber و Blablabla این قسمت از بازار را در دست دارند و موفقیت بیشتری به‌دست آورده‌اند. دیر یا زود این بخش از بازار کسب‌و‌کار اشباع می‌شود و دیگر فضایی برای سرمایه‌گذاری در آن باقی نمی‌ماند. به همین دلیل بسیار مهم است بدانید چه بخشی از بازار را می‌توانید در دست بگیرید و راهبردهای جدیدی خلق کنید تا بتوانید مشتری جذب کنید. اصلاً پیشنهاد نمی‌کنیم از همان استراتژی‌هایی استفاده کنید که Uber و دیگر کمپانی‌های مشهور در بازار استفاده کرده‌اند؛ چرا که این روش‌ها قبلاً استفاده‌ شده و دیگر تأثیر چندانی ندارند.

تاکسی‌ها را بخش‌بندی کنید

تاکسی‌های در دسترستان را به بخش‌های مختلف گروه‌بندی کنید تا به‌طور گسترده‌تری به مشتریانتان دسترسی پیدا کنید.

سفرهای معمولی شهری

خدمات تاکسی در داخل و اطراف نواحی شهری در این بخش قرار می‌گیرند. این بخش برای کسانی که هرروز در مسیر مشخصی رانندگی می‌کنند تا به محل کارشان برسند منفعت دارد. کسانی که در همان مسیر رفت‌و‌آمد دارند می‌توانند از این تاکسی‌ها استفاده کنند و از خدمات هم‌سفری بهره‌مند شوند. رانندگانی که از این روتین تبعیت می‌کنند می‌توانند از این ایده نفع ببرند.

سفرهای طولانی

این، مفهوم بسیار گسترده‌ای است و شامل سفرهای طولانی مثل سفرهایی به شهر دیگر یا شاید سفرهایی که در آن توقف‌های زیادی صورت می‌گیرد می‌‌شود. در این صورت کاربر انتخاب‌های زیادی پیش روی خود خواهد داشت و با آزادی عملکرد بیشتری می‌تواند از این خدمات استفاده کند. هر دو نوع سفری که ذکر شد در این زیردسته قرار می‌گیرند.

مدل تجاری خود را هوشمندانه انتخاب کنید

قبل از طراحی استراتژی بازار هدف، مدل تجاری خود را ارائه کنید. این مرحله‌ای بسیار مهم است. مدل‌های تجاری متفاوتی را کشف کنید و درنهایت مدل مناسب خودتان را انتخاب کنید. شناسایی عناصر مهمی مثل شرکای کلیدی، منابع، کانال‌های توزیع، ساختار هزینه و مدل کسب درآمد برای برنامه‌ریزی طولانی‌مدتِ تجارت هم‌سفری‌تان حیاتی است.

راهبردی را که برای تجارتتان می‌خواهید در پیش بگیرید مشخص کنید

پس از نهایی کردن مدل تجاری و نوع خدمات هم‌سفری که می‌خواهید ارائه دهید، باید الگوی هدفمندی را به‌عنوان استراتژی بازاریابی‌تان انتخاب کنید.

رویکرد سامانمند برای تحقیقات در بازار

بازار کنونی در معرض تغییرات بسیاری است؛ بنابراین باید مراقب باشید و تمام جزییات و تفاوت‌های این بازار را به‌درستی درک کنید و بدانید چه خدمات هم‌سفری در حال حاضر در بازار موجود است. عوامل کلیدی‌ را که باعث شده رقبایتان به موفقیت برسند را شناسایی کنید تا بفهمید چه فناوری‌هایی در این زمینه تا به امروز مورداستفاده قرارگرفته است. این کار باعث می‌شود بتوانید خدماتی ارائه دهید که حتی از رقبایتان هم بهتر باشد و در نهایت به نفع شما تمام شود.

در اپلیکیشن‌تان جنبه‌های مالی را نیز شامل کنید

اینکه بخواهید در مقابل پول و وقتی‌که صرف تولید اپلیکیشن می‌کنید، منفعتی کسب کنید کاملاً معقول و طبیعی است. چند روش برای برگشت سرمایه وجود دارد که استاندارد هستند؛ اما منفعت کمتری نسبت به سایر روش‌ها دارند.

خدمات رایگان

کاربران می‌توانند از خدمات پایه‌ای و به مدت محدود به‌صورت رایگان استفاده کنند. به‌جز این خدمات تخفیف‌های دیگری نیز می‌توان در نظر گرفت مثلاً در اولین روزی (به مدت 24 ساعت) استفاده از اپلیکیشن کاربر بتواند به‌طور نامحدود خدمات رایگان بگیرد.

اپلیکیشن بدون تبلیغات

اپلیکیشن رایگان است؛ اما تبلیغات زیادی دارد. درصورتی‌که کاربران نسخه‌ی پولی برنامه را بخرند، می‌توانند تبلیغات را از برنامه حذف کنند.

ویژگی‌های ضروری که برای هر اپلیکیشن هم‌سفری لازم است

جستجوی راننده: جستجوی تاکسی یا راننده‌ای که مسیرش با کاربر یکی است.

تأیید هویت: استفاده از پسورد و بات (bot) که بتواند اشخاص با هویت تقلبی و باسابقه‌ی مجرمانه را شناسایی کند.

خدمات اضطراری: به دلیل اینکه تاکسی با جی‌پی‌اس به‌طور مداوم ره‌گیری می‌شود کاربران می‌توانند از گزینه‌ی تلفن اضطراری استفاده کنند تا به‌طور مستقیم با پلیس ارتباط برقرار کنند.

دنبال کردن تاکسی: اگر کاربران از خدماتی که راننده‌ی خاصی ارائه می‌دهد راضی باشند، می‌توانند راننده را دنبال کنند و در مورد هم‌سفران خود اطلاعاتی کسب کنند.

تاریخچه کاربر و سیستم امتیاز‌دهی: استفاده از الگوریتم خاصی که برای ثبت تاریخچه‌ی کاربر و راننده طراحی‌شده به شما کمک می‌کند خدمات ارائه‌شده را روزبه‌روز بهتر کنید. سیستم امتیازدهی به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند رانندگان را بر اساس امتیازات نسبی که توسط کاربران دیگر به آن‌ها داده‌شده است انتخاب کنند.

حرف آخر

هم‌سفری آینده‌ی حمل‌ونقل با خودرو در بسیاری از کشورها است. بسیاری از دولت‌های پیشرفته و بزرگ دنیا مردم را تشویق به استفاده از این‌گونه خدمات می‌کنند؛ چرا که میزان co2 موجود در اتمسفر روزبه‌روز در حال افزایش است. علاوه بر کاهش خسارت به محیط‌ زیست، این کار یک تجارت برد-برد است، چرا که هم کاربر و هم راننده از آن منفعت می‌برند. مسافر هزینه‌ی کمتری پرداخت می‌کند و هزینه‌ی سوخت راننده  نیز کاهش می‌یابد.

هم اکنون اپلیکیشن کسب و کارتان را سفارش دهید!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پارس فریلنسر

پارس فریلنسر بستری برای کارفرمایان (مشتریان) فراهم کرده است تا از طریق آن و با کمک فریلنسرها و پیمانکاران بتوانند پروژه‌ها و کارهای خود را به آسانی و حتی از راه دور انجام دهند. کار و انجام پروژه به صورت آنلاین مزایای فوق العاده زیادی را برای طرفین دارد و می‌تواند هزینه های جانبی برای عقد قرارداد،اتلاف وقت در ترافیک و … را کاهش دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]