اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961209284947256

مصاحبه مدیرمسئول پایگاه خبری دانستنی آنلاین با مدیرعامل شرکت سهامی رازک

کد: 13961209284947256

https://goo.gl/HzwuEJ

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت داروسازی رازک: "نوآوری و عرضه محصولات جدید، با کیفیت و هایتک هدف رازک است".

مصاحبه مدیر مسئول پایگاه خبری دانستنی آنلاین با مدیرعامل شرکت سهامی رازک
مصاحبه مدیرمسئول پایگاه خبری دانستنی آنلاین با مدیرعامل شرکت سهامی رازک

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، شرکت سهامی لابراتوارهای رازک در سال 1343 (1964 میلادی) با نام شرکت سهامی لابراتوارهای فایزر ایران تحت مالکیت شرکت فایزر آمریکا فعالیت خود را آغاز کرد. «دکتر احمد کرباسی» بیش از 8 سال است که به‌عنوان مدیرعامل رازک مشغول است.

دکتر کرباسی مدیرعامل رازک از فعالیت خود در طی این 8 سال چنین می‌گوید:  "سال 88 که وارد رازک شدم، شرکت با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کرد. ولی با لطف و عنایت الهی و زحمات گروه، خوشبختانه امروز در جایگاه مطلوبی قرارگرفته است؛ به‌طوری‌که در شش سال گذشته برترین شرکت گروه بوده‌ایم. امروزه علیرغم تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی در طی این چند سال 500 نفر همکار داریم درحالی‌که 8 سال قبل حدود 300 همکار داشتیم. تنها شرکت دارویی هستیم که در طول چند سال گذشته به‌طور دو شیفت کارکرده‌ایم."

وی افزود: فروش شرکت از سالی که آن را تحویل گرفتیم چند برابر شده اما واقعیت این است که نگران بازار ارز هستیم. سعی کرده‌ایم مسائل سیاسی و حاشیه‌ای وارد موضوع تولیدمان نشود. ما باید فعالیتمان بر طبق فرمایشات رهبری تولید ملی باشد. متأسفانه امروزه بحث نقدینگی به یک موضوع جدی تبدیل‌شده این را از زبان کسی می‌شنوید که 30 سال عمرش را در صنعت گذرانده است.

مدیرعامل رازک درباره بازدید دکتر روحانی از رازک می‌گوید: این بدعت هم که رئیس‌جمهوری تصمیم گرفتند بعد از تحویل سال از کارگران یک صنعت بازدید کنند کار پسندیده‌ای است. از کل صنعت قرعه به نام صنعت دارو افتاد و از کل صنعت دارو، ما در شرکت رازک این افتخار را داشتیم که به رئیس‌جمهوری و همراهانشان خیرمقدم بگوییم. دلایل خوبی هم داشتیم؛ چراکه از 60 قلم دارو برای اولین بار رونمایی می‌شد. به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که کل فضای این بخش که قبلاً هزار متر بود در کمتر از صد روز به 2 هزار و 50 متر افزایش یابد. البته بازدید دکتر روحانی مزیت ریالی به همراه نداشت؛ چراکه از مشکلات دولت باخبر هستیم. فعالیت شش مجموعه سرمایه پذیر زیر نظر رازک موجب شده تا نام رازک به‌عنوان یک هلدینگ مطرح شود.

تقلب در مکمل‌های ورزشی با نام رازک

کرباسی اذعان می‌کند: به دلیل خوش‌نام بودن رازک عده‌ای سودجو دست به تقلب داروهایی با نام این برند کرده‌اند. رازک 52 سال پیش توسط یک شرکت آمریکایی تأسیس شد. این شرکت اعتبار خوبی در دنیا دارد و همین دلیل خوبی برای جاعلان دارو است تا از نام این برند و رازک سودجویی کنند. سه چهار سال پیش پرونده جعل مکمل‌های ورزشی را آغاز کردیم و همچنان در دست بررسی است. علاوه بر آن در چند وقت اخیر متوجه شدیم تعدادی از داروهای تزریقی که در دامپزشکی مورد مصرف دارد نیز به نام رازک جعل و عرضه می‌شود. همین امروز تعدادی از این نمونه‌ها را توانسته‌اند در اصفهان جمع‌آوری کنند.

نقدینگی واقعاً بزرگ‌ترین مشکل ماست

وی در پاسخ به این سوال که اگر مطالبات شما را بدهند مشکل نقدینگی شرکت‌تان حل خواهد شد گفت: اگر مطالبات ما را بدهند خوب است. درست است اگر گردش نقدینگی اتفاق بیفتد و چرخش پول را داشته باشیم مسئله خاصی نخواهیم داشت. البته یکی از چالش‌های اصلی ما همان پول است و اینکه سیاست‌های ارزی نامشخص است و ما نمی‌دانیم واقعاً سه ماه بعد چه اتفاقی می‌افتد. لذا پول ملی فقط از طریق تولید بیشتر و صادرات باید تقویت شود.

افزایش سهم بازار

در خاتمه وی درباره افزایش سهم رازک در بازار چنین می‌گوید: همه این تلاش‌ها باید منتج به کسب سهم بیشتر در بازار بشود. برای اینکه به این هدف برسیم اعتقاد به رقابت و نوآوری داریم. ما به معنای واقعی تلاش می‌کنیم که هم در درون هلدینگ خودمان و هم در درون مجموعه تولیدکنندگان دارویی کشوری به‌گونه‌ای حرکت کنیم که واقعاً نوآور باشیم. به این معنا که نگاهمان به محصولات هایتک است که ارزآوری بیشتری برای کشورمان دارد. باید پایش کنیم و این اتفاق نمی‌افتد مگر با نوآوری و عرضه محصولات جدید و باکیفیت. از این بابت مخاطبان از محصولات ما راضی بوده‌اند و ما به کیفیتمان افتخار می‌کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دانستنی آنلاین

پایگاه خبری دانستنی آنلاین با شماره ثبت 78839 از تاریخ 6 بهمن 95 به ثبت رسیده است و پیرامون موضوعات علمی و دانستنی به فعالیت خود ادامه خواهد داد .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان