اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961209284987303

گروه MBA Dental از اولین نرم‌افزار ERP حوزه درمانی کشور رونمایی کرد

کد: 13961209284987303

https://goo.gl/C3HpZv

، تهران , (اخبار رسمی): گروه آموزشی و مشاوره مدیریت دندانپزشکی (MBADental) برای اولین‌بار در ایران و با همکاری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان اولین محصول نرم‌افزاری ERP در حوزه سلامت را با عنوان «Green Galex Health» به جامعه درمانی کشور معرفی می‌کند.

گروه MBA Dental از اولین نرم افزار ERP حوزه درمانی کشور رونمایی نمود
گروه MBA Dental از اولین نرم افزار ERP حوزه درمانی کشور رونمایی نمود

پیاده‌سازی ERP در سازمان‌ها ازجمله در مراکز درمانی مزایای متعددی دارد و آن را می‌توان مقاطع سهم عمر یک سازمان قلمداد کرد

گروه آموزشی و مشاوره مدیریت دندانپزشکی (MBADental) برای اولین بار در ایران و با همکاری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان اولین محصول نرم افزاری ERP در حوزه سلامت را با عنوان «Green Galex Health» به جامعه درمانی کشور معرفی می‌کند.

اقتصاد سلامت و حوزه درمان کشورمان از بخش‌های مهم اقتصاد ملی هستند که بهره‌وری در این بخش می‌تواند رشد بیشتر در اقتصاد ملی و همچنین رفاه و آسایش و رضایت را برای جامعه به ارمغان آورد. در دنیای امروز، بدون استفاده از دستگاه‌های اطلاعات مدیریت، نمی‌توان انتظار این بهره‌وری را داشت. از سویی دیگر ظهور دستگاه‌های اطلاعاتی، به دلیل عدم یکپارچگی مشکلاتی را ایجاد می‌نمود، نرم‌افزارهای ERP به دلیل یکپارچگی تمام مشکلات مذکور را حل کرده‌اند.

سیستم‌های نرم‌افزاری ERP آخرین نسل از سیستم‌هایی است که جهت اداره صحیح و بی‌نقص سازمان‌ها ازجمله در حوزه سلامت تحت عنوان (Healthcare ERP) مورداستفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی‌ها و تفاوت‌های اصلی این سیستم‌ها شامل موارد زیر است:

یکپارچگی: مزیت بزرگ نرم‌افزارهای ERP پوشش تمامی ابعاد فعالیت یک مرکز درمانی در یک سیستم به‌هم‌پیوسته است. فعالیت‌هایی ازجمله حسابداری، مدیریت پذیرش و ارائه خدمات درمانی، انبارداری مدیریت ارتباط با بیماران (CRM/PRM) حقوق و دستمزد (اعم از پرسنل و پزشکان) کنترل مصارف، برنامه‌ریزی نگهداری تجهیزات، مدیریت فرایندهای ارسال و دریافت لابراتوار و غیره به‌صورت یکپارچه تحت پوشش این سیستم خواهد بود.

انعطاف‌پذیری: زیرساخت تولید نرم‌افزارهای ERP به گونه ایست که در زمان کوتاهی قابلیت تطبیق با هرگونه نیازمندی و شیوه اداره یک سازمان یا مرکز درمانی را داراست؛ بنابراین دارندگان این سیستم با آسودگی خیال هرگونه خواسته، شیوه‌ی محاسبه و یا قوانین کاری خود را به سیستم منتقل کنید.

فرایندگرایی: ابزارهای مدیریت فرآیند به کاربران سیستم این امکان را می‌دهد که تمامی گردش کارها مرکز درمانی مانند درخواست‌ها، مجوزها، پرونده و سایر فرم‌هایی که گردش از طریق سیستم و تطابق با خواست کاربران به گردش درآیدو تمامی قوانین و محاسبات و مجوزها به‌صورت نرم‌افزاری تحت کنترل باشد.

نکته بسیار مهم در استفاده از ERP در مراکز درمانی این است که به‌رغم پیچیدگی‌های بسیار بالایی که در طراحی و استقرار این نرم‌افزارها هست، استفاده از آن در لایه کاربری بسیار آسان است و عملا سیستم، کاربر را به عملکرد صحیح هدایت می‌کند.

سابقه پیاده‌سازی این سیستم‌ها در دنیا به حدود 20 سال می‌رسد و خوشبختانه استفاده از Healthcare ERP در مراکز پزشکی و دندانپزشکی دارای سابقه چندان طولانی در دنیا نیست و حرکت انجام‌شده در این زمینه را می‌توان همگام با سطح روز تکنولوژی در دنیا قلمداد کرد.

برداشتن به‌موقع این گام در حوزه درمان، با توجه به تأثیرات گسترده‌ای که در نظم، مدیریت ارتباط با بیماران و کاهش هزینه‌های مراکز درمانی خواهد داشت، اقدام بزرگی جهت رقابت‌پذیر شده مراکز پزشکی و دندانپزشکی در سطح داخلی و بین‌المللی است.

امکان تبادل اطلاعات با محیط بیرونی (E-Commerce) که امروزه به یک ضرورت در سازمان‌های پیشرفته بدل شده از دیگر مزایای سیستم‌های ERP است.

پیاده‌سازی ERP در سازمان‌ها ازجمله در مراکز درمانی مزایای متعددی دارد و آن را می‌توان مقاطع سهم عمر یک سازمان قلمداد کرد؛ اما از برجسته‌ترین مزیت‌های پیاده‌سازی برای مدیران درمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حذف امکان هرگونه تخلف و اشتباه در عملکرد پذیرش با توجه به یکپارچگی نرم‌افزاری

امکان تسلط کامل مدیر بر تمامی بخش‌ها از طریق اطلاعات (تحقق مدیریت مبتنی بر اطلاعات)

ایجاد امکان نظارت بر تمامی مراحل انجام کار از هر فاصله جغرافیایی

حذف کاغذ و پرونده و هزینه‌های ناشی از گردش و نگاهداشت آن

ایجاد امکان تحلیل مصارف مواد و متریال

ایجاد پنل ویژه هر یک از پزشکان جهت کنترل کارکرد و محاسبات

ایجاد امکان تحلیل همه جانبه بیماران در یک نگاه (مجموعه درآمدهای مربوط به بیمار، در تعداد بیماران معرفی‌شده، نظرات و گفتگوهای قبلی، تحلیل‌های شخصیتی، سوابق درمانی، حساب و مانده بدهی، سود ناشی از حضور بیمار)

محاسبه سود ناشی از عملکرد هر یک از پزشکان با توجه به مصارف و هزینه‌های صورت گرفته

امکان محاسبه دقیق هزینه مصرف مواد

امکان ارتباط با وب‌سایت

محاسبه سود ناشی از هر عنوان درمانی طی بازۀ زمانی مشخص

امکان مدیریت شعب متفاوت در یک بانک اطلاعاتی و مقایسه عملکرد شعب

لازم به ذکر است قیمت در نظر گرفته‌شده برای این سیستم در مقایسه با سطح بین‌المللی و نیز مزایای گسترده‌ای که در بردارد بسیار مناسب در نظر گرفته‌شده است. علاقه‌مندان برای مشاهده نسخه دمو و همچنین کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 02188569341 تماس حاصل فرمایند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پایگاه اطلاع رسانی صنعت

پایگاه اطلاع رسانی صنعت ؛ اطلاعات جامعی را در موضوعات کاربردی و عملیاتی مرتبط با صنعت و مدیریت به صورت کاملاً رایگان بر روی سایت این پایگاه قرار می‌دهد تا از این طریق به افزایش دانش مدیریتی و صنعتی صاحبان کسب و کارهای کوچک و حل مسائل کسب و کارشان کمک کند. (در این پایگاه تکیه بر موضوعات و سرفصلهای مرتبط با مهندسی صنایع، مدیریت خواهد بود و سرفصلهای علوم مکانیک، شیمی و ... کمتر مدنظر پایگاه است.)

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]