اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970209293390353

استفاده از مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار چه مزایایی برای سازمان خواهد داشت؟

دلایل استفاده از BPM در کسب‌و‌کار

کد: 13970209293390353

https://goo.gl/8uBXNv

، تهران , (اخبار رسمی): دلایل مختلفی سبب تصمیم‌گیری مدیران برای استقرار BPM در کسب‌وکار آن‌ها می‌شود که مهمترین آن‌ها شامل دلایل محیطی و ضروریات سازمانی است. عوامل محیطی در چالش‌های به وجود آمده برای کسب‌وکارها بسیار موثر است.

دلایل استفاده از BPM در کسب و کار
چرا باید از مدیریت فرایندها در کسب و کار استفاده کنیم؟

در سراسر جهان فشار واردآمده روی سازمان‌ها سبب کاهش حاشیه سود آن‌ها شده و بازارها در حال اشباع می‌باشند. با استفاده از BPM در کسب‌وکار خود می‌توانید نتایج بهبودهای حاصل شده را به وضوح حس کرد.

دلایل محیطی برای استفاده از BPM در کسب و کار

از جمله مهمترین عوامل محیطی که در انتخاب مدیران تاثیرگذار است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. میل به جهانی شدن
  2. مزیت رقابتی
  3. سرعت در انجام کارها
  4. انطباق با نیازمندی‌های مشتریان
  5. افزایش بهره‌وری
  6. افزایش نوآوری
  7. تغییر در طبیعت افراد و کار
  8. افزایش رضایت مشتریان و تکریم ارباب رجوع

ضروریات سازمانی جهت استفاده از BPM در کسب و کار

علاوه بر دلایل محیطی، نیازهایی در داخل سازمان نیز وجود دارد که مدیران به سوی استفاده از BPM در کسب و کار خود سوق می‌دهد. از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- بهبود فرایندها یا زیر فرآیندها در کسب و کار

در برخی از موارد هدف سازمان دستیابی به بهبود در یک یا چند فرآیند است. فرآیندهای موردنظر ممکن است از سطوح بالای سازمان یا یکی از زیر فرآیندها باشند. در این حالت نیز BPM راهکارهای سریعی برای بهبود یک فرایند کوچک ارائه خواهد داد.

۲- بهبود مستمر در کسب و کار

همانطور که می‌دانید بین BPM و متدولوژی‌های بهبود مستمر (مانند شش‌سیگما و ناب) ارتباط بسیار زیادی وجود دارد. به همین دلیل در کنار استفاده از سیستم‌های مکانیزه استقرار BPM شاهد بهبود مستمر در کسب‌وکار خود خواهید بود.

۳- افزایش سرعت در کسب و کار

BPM با حذف تاخیرها، مکانیزه کردن فرآیندها، موازی‌سازی فرآیندها و تعیین بازه‌های زمانی برای هر قدم؛ زمان انجام کارها را به میزان بسیار زیادی کاهش می‌دهد. درنتیجه کارکنان و مشتریان بسیار سریع‌تر از پیش به نیازهای خود دست خواهند یافت.

۴- افزایش سرعت در همگام‌ساری با بازار

پارامترهای کسب و کار و شرایط بازار روز به روز در حال تغییر هستند. مدیران کسب‌وکارها در صورت تطبیق با این دگرگونی‌ها و افزایش سرعت در همگام‌سازی با بازار می‌توانند جایگاه خود را حفظ کنند. استقرار BPM در کسب و کار سبب می‌شود محیط کسب و کار خود را به سرعت و باتوجه به نیازهای مشتریان و بازارهای رقابتی تغییر دهید.

۵- بهبود تصمیم‌گیری

با استقرار BPM در کسب و کار ، اطلاعات فرآیندها جمع‌آوری و دسته‌بندی شده که همین امر افزایش دقت و سرعت تصمیم‌گیری مدیران بسیار اثرگذار خواهد بود. BPM قابلیت برقراری ارتباط با دیگر سیستم‌های اطلاعاتی مانند ERP و MIS را داشته و می‌تواند فرایند تصمیم‌گیری را بسیار راحت‌تر و سریع‌تر انجام دهد.

۶- بهینه‌سازی کسب و کار و حذف فعالیت‌های زائد

از مهمترین اثرات استفاده از BPM در کسب و کار، بهینه‌سازی فرآیندهای کسب و کار در سطوح سازمانی و بین سازمانی است. مسلما با بهینه‌سازی و افزایش کارایی در اجرای یک فرایند، شاهد کاهش هزینه‌ها و افزایش بازدهی خواهید بود.

با استفاده از BPM می‌توانید فرآیندهای کسب‌وکار را آنالیز، مانیتور، کنترل و مدیریت کرده و به بهینه‌سازی فرآیندها بپردازید. درنتیجه تحلیل داده‌ها و مدل‌سازی فرآیندهای سازمان به حذف کارهای زائد و غیرضروری در سازمان منجر خواهد شد.

۷- خودکارسازی اجرای فرآیندها

پس از مدلسازی فرآیندها نوبت به اجرای آن‌ها می‌رسد. این مرحله با به کارگیری تکنولوژی‌های جدید از جمله BPMS انجام می‌گیرد. با استفاده از BPMS ها می‌توان بسیاری از فعالیت‌ها را به نحوی خودکارسازی کرد که ماشین (کامپیوتر) به جای انسان فعالیت کند.

۸- تخصیص کارها براساس حجم کاری

با استفاده از سیستم‌های BPMS کارها براساس حجم کاری افراد به آن‌ها تخصیص داده می‌شود. به عبارت دیگر سیستم به طور کاملا هوشمند قادر است حجم کاری کارتابل کارشناسان را در نظر گرفته و کار را به کسی ارجاع دهد که حجم کارتابل کمتری نسبت به دیگران دارد.

«مشاهده ویدیو آموزشی مدیریت فرآیند کسب‌وکار چیست؟» در آپارات از طریق لینک : https://www.aparat.com/v/Jk3z4

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی و پژوهشی فراگستر

شرکت مهندسی پژوهشی فراگستر (سهامی خاص)، بعنوان یک شرکت دانش بنیان، با در اختیار داشتن رتبه ۱ شورایعالی انفورماتیک، اجرای موفق‎ترین پروژه‎های نرم‎افزاری کشور را در سابقه خود داشته است و مهمترین فعالیت این شرکت ارائه سبد کاملی از نرم‌افزارهای یکپارچه سازمانی در حوزه مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPMS)، اتوماسیون اداری، منابع انسانی و مالی برای سازمان‎هایی با اندازه‎ی متوسط و بزرگ می‎باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]