اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970215294110353

کسب مهارت طی دوره آموزشی مدیریت فرآیند چه فرصت‌های شغلی را به ارمغان می‌آورد؟

فرصت‌های شغلی پس از طی دوره آموزشی مدیریت فرآیند

کد: 13970215294110353

https://goo.gl/a8X1Fv

، تهران , (اخبار رسمی): دوره آموزشی مدیریت فرآیند کسب‌و‌کار (BPM) راهی آسان برای تبدیل شدن به یک مدیر فرآیند کسب و کار زبده است. اما به راستی چه زمانی تقاضا برای سمت مدیریت فرآیند و مربی‌گری پروژه افزایش می‌یابد؟

فرصت‌های شغلی پس از طی دوره آموزشی مدیریت فرآیند
فرصت های شغلی پس از طی دوره آموزشی مدیریت فرایند کسب و کار چیست؟

آمار اداره کار در آمریکا بیانگر رشد بی‌سابقه فرصت شغلی مدیریت فرآیند نسبت به سایر مشاغل است. پیش‌بینی‌ها از افزایش ۱۴ درصدی تقاضا برای مدیریت فرآیند تا سال ۲۰۲۴ خبر می‌دهد

 نکته اصلی در افزایش تقاضا برای این عناوین شغلی، ارتباط مستقیم آن با روندکاری سازمان‌ها برای کاهش هزینه‌ها و همچنین افزایش کیفیت محصولات و خدمات سازمان است. علت این امر نیز در ماهیت BPM یعنی مهارت در تغییر شرایط کسب‌و‌کار، بهبود فرآیندهای کسب‌و‌کار، افزایش کیفیت و حفظ سطح مطلوب عملکرد فرآیند نهفته است.

لزوم یادگیری مدیریت فرآیند برای کارکنان سازمان

در سازمان‌هایی با ساختار فرآیندی بیشتر از آنکه بر موقعیت‌های سازمانی (مدیر، سرپرست، کارشناس و …) متکی باشیم نقش‌ها از اهمیت برخوردار است. نقش‌ها بر اساس فعالیت‌های اجرایی، ایجاد شده و مسئولیت را مشخص می‌کند.

در پروژه‌های فرآیندمحوری نیز بیشتر از موقعیت سازمانی نقش‌های اجرایی در تیم و مسئولیت‌های مرتبط حائز اهمیت هستند. نقش‌ها دارای حدود تصمیم‌گیری و میزان مسئولیت مشخص در قبال خروجی‌ها هستند. محتمل است یک فرد مشخص در چند نقش در سازمان ظاهر شود. نقش‌ها همانند لباس یا کسوت بوده و همیشگی نمی‌باشند.

اجرای پروژه‌های فرآیندمحوری نیازمند تیمی متشکل از افراد با شایستگی‌های متفاوت است. براین اساس دوره‌های آموزشی آکادمی فراگستر به صورت کاملا تخصصی برای ایجاد و ارتقا دانش و مهارت‌های مرتبط با اجرای چنین پروژه‌هایی طراحی شده است. بدیهی است افراد براساس علاقمندی و قابلیت‌های خود در یک یا چند نقش محدود می‌توانند به سرآمدی مطلوب دست یابند. الزام به حضور در دوره‌های آموزشی آکادمی بر اساس نقش‌های موردنیاز در چنین پروژه‌هایی تفکیک و طراحی شده است.

فرصت‌های شغلی پس از شرکت در دوره‌های مدیریت فرآیند

– استراتژیست: مسئولیت این منصب شغلی ترجمه اهداف استراتژیک به فلسفه وجودی، قواعد کسب و کار و اهداف عملیاتی فرآیند و اولویت‌بندی فرآیندها، تعیین ضریب همبستگی اهداف استراتژی و فرآیند، محاسبه تاثیر فرایندها بر ارزش پیشنهادی است.

– تحلیلگر: مسئولیت این فرد در سازمان انجام مصاحبه تهیه مستندات فرآیندی انجام تجزیه و تحلیل مرتبط با فرآیند است.

– مدلساز و طراح: مسئولیت این شخص درک دقیق جریان کار واقعی، ترسیم مدل فرآیند براساس استاندارد، ایجاد ارتباطات مابین چندفرآیند به جهت تولید خروجی، حذف فعالیت‌های فاقد ارزش، جلوگیری از ارتباطات زائد درون و بیرون فرآیند است.

– توسعه دهنده: نقش این فرد اتوماسیون فرآیندها، اعمال قواعد کسب و کار، ایجاد پایگاه داده مرتبط با فرآیند، یکپارچه سازی فرآیند با دیگر سیستم های اطلاعاتی است.

– معمار فرایند: نقش این فرد هم سوسازی فرآیند با دیگر فرآیندهای زنجیره ارزش، تعیین ارتباطات استراتژیک فرآیند و هم‌سویی فرآیند با منابع است.

– مالک فرایند: مسئولیت این شخص برنامه‌ریزی براساس شاخص‌های عملکردی، سازماندهی منابع فرآیند، اعمال هم‌سویی‌های لازم، کنترل شاخص‌های عملکردی، تعریف توالی منظم از فعالیت‌ها به جهت تحقق اهداف، راهبری نیروی انسانی براساس شاخص‌ها است.

– بهبود دهنده: دسته‌بندی فرآیندها براساس عملکرد، شناسایی و ریشه‌یابی مسائل فرآیندی، ارائه راهکارهای اجرایی و نقشه راه بهبود از مسئولیت‌های این شخص است.

– ارزیاب: نقش این فرد تعیین مدل بلوغ کارآمد و ارزیابی آن، تدوین شاخص‌های عملکردی، جمع‌آوری داده و اندازه‌گیری شاخص‌های عملکردی است.

– مدیر پروژه:از مهمترین مسئولیت‌های مدیرپروژه یا مدیرفرایند کسب و کار می‌توان به راهبری پروژه طبق متولوژی و اجرای طبق زمان‌بندی و صرف منابع برآوردی اشاره کرد.

نقش دوره آموزشی مدیریت فرآیند در چشم‌انداز اشتغال مدیران فرآیند کسب و کار

آمار اداره کار در آمریکا بیانگر رشد بی‌سابقه فرصت شغلی مدیریت فرآیند نسبت به سایر مشاغل است. با وجود روند رو به رشد نیاز سازمان‌ها به بازنگری در بخش بهره‌وری و بازدهی کسب و کار، پیش‌بینی‌ها از افزایش ۱۴% تقاضا برای مدیریت فرآیند تا سال ۲۰۲۴ خبر می‌دهد. مدیران فرآیند کسب و کار از حقوق میانگین سالانه ۸۱۰۰۰ دلار برخوردارند که با گسترش فرآیندهای سازمان و ابعاد کسب و کار افزایش می‌یابد.

سمت مدیریت فرآیند کسب و کار می‌تواند یک پست انفرادی یا تیمی (برای کسب‌وکارهای بزرگ) باشد. مدیر فرآیند سازمان سطح متوسط، مدیر پیشرو و سرپرست را می‌توان سه جایگاه در تیم مدیریت فرآیند دانست. دوره‌های آموزشی آکادمی فراگستر تحت عناوین دوره آموزش حضوری BPMS (دوره آموزشی مدیریت فرآیند) ، آموزش اتوماسیون اداری و نرم‌افزار BPMS گامی موثر برای رقابت در بازار کسب و کار آینده و ارتقای شغلی هستند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی و پژوهشی فراگستر

شرکت مهندسی پژوهشی فراگستر (سهامی خاص)، بعنوان یک شرکت دانش بنیان، با در اختیار داشتن رتبه ۱ شورایعالی انفورماتیک، اجرای موفق‎ترین پروژه‎های نرم‎افزاری کشور را در سابقه خود داشته است و مهمترین فعالیت این شرکت ارائه سبد کاملی از نرم‌افزارهای یکپارچه سازمانی در حوزه مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPMS)، اتوماسیون اداری، منابع انسانی و مالی برای سازمان‎هایی با اندازه‎ی متوسط و بزرگ می‎باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]