اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970222295300353

نرم افزار BPMS چه تاثیری در پیاده سازی موفق مدیریت فرایند کسب و کار خواهد داشت؟

نقش BPMS در چرخه BPM چیست؟

کد: 13970222295300353

https://goo.gl/4DkCt4

، تهران , (اخبار رسمی): در مقالات قبلی در مورد BPM و مزایای پیاده‌سازی، همچنین مدلسازی و روش‌های اجرایی مدیریت فرآیند کسب‌وکار در سازمان‌ها را بررسی کردیم. در این مقاله سعی داریم به این نکته اشاره کنیم که جایگاه واقعی BPMS در چرخه BPM کجاست؟ این نرم‌افزارها چه نقشی در یک پیاده‌سازی موفق ایفا خواهند کرد؟

نقش BPMS در چرخه BPM چیست؟
تاثیر نرم افزارهای BPMS در پیاده سازی موفق مدیریت فرایند کسب و کار

جهت استقرار BPM که به منظور کاهش هزینه و افزایش کارایی در سازمان، ابتدا لازم است مدیران چرخه عمر BPM را رعایت کنند. در غیر این صورت از BPM تنها مقداری کتابچه فرایندی و زونکن به جا خواهد ماند!

اشتباهات اساسی در استقرار BPM در سازمان

پیاده سازی و استقرار سیستم مدیریت فرایند کسب و کار در سازمان به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • مدلسازی و طراحی فرایند
  • پیاده­سازی و اجرای فرایندها
  • کنترل و پایش فرایندها
  • بهبود فرایندها

بیشتر سازمان‌های ایرانی در هنگام استفاده از BPM در سازمان خود تمامی چرخه آن را به درستی رعایت نمی‌کنند. مدیران سازمان‌ها اکثرا مرحله اول یعنی مدلسازی و طراحی فرایندها را با اشتباهات اساسی انجام می‌دهند. مسلما پیاده‌سازی یک BPM ناقص در سازمان نتیجه مطلوب و دلخواه را به همراه نخواهد داشت.

از اشتباهات رایج مدیران سازمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. استفاده از زبان و استانداری قدیمی و ناقص برای مدلسازی فرایند (مثل فلوچارت‌ها)
  2. عدم بکارگیری ابزار مناس مدیریت فرایند

روش دستیابی به اهداف اصلی استقرار BPM در سازمان

جهت استقرار BPM که کارایی موردنظر سازمان‌ها برای کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی را دربرداشته باشد ابتدا لازم است که مدیران چرخه عمر BPM را به طور کامل رعایت کنند. در غیر این صورت از BPM تنها مقداری کتابچه فرایندی و زونکن در قفسه‌های مدیران به جا خواهد ماند.

  1. استفاده از زبان استاندار جهت مدلسازی فرایندها مانند BPMN2 که در حال حاضر بهترین زبان مدلسازی در دنیا است.
  2. CaseToolهای استاندارد جهت مدلسازی فرایند مانند Visual Paradigm, System Architect، Rational Rose، ARIS، Enterprise Architect
  3. استفاده از نرم‌افزارهای BPMS جهت مکانیزه کردن فرایندهای سازمان با حداقل کدنویسی

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت یکی از مهمترین حلقه‌های گمشده استقرار BPM در سازمان‌ها، استفاده از یک نرم افزار BPMS مناسب است. حتی جهت مهندسی مجدد فرایندها در سازمان نیز ابتدا لازم است که ضعف‌ها و اشکالات فرایندها شناسایی شده و سپس اقدام به بهبود فرایندها کنیم. جهت شناسایی بهتر نیز نیاز است ابتدا فرایندها به صورت روان در سازمان اجرایی شده باشند. در واقع اجرا و پیاده‌سازی فرایندها در نرم افزار BPMS بستر و زمینه انجام بهبود فرایندها به صورت واقعی را فراهم می‌آورد.

نرم افزارهای Process Maker ،Bizagi ،camunda را می‌توان بعنوان معتبرترین و بهترین نرم‌افزارهای موجود در دنیا نام برد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرم‌افزارهای نام برده شده می‌توانید به مقاله “نرم‌افزارهای مدیریت فرایند کسب‌و‌کار را بشناسید“ مراجعه کنید. جهت شرکت در دوره‌های آموزشی آکادمی فراگستر جهت پیاده‌سازی و مدلسازی بهتر فرایندها در سازمان می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی و پژوهشی فراگستر

شرکت مهندسی پژوهشی فراگستر (سهامی خاص)، بعنوان یک شرکت دانش بنیان، با در اختیار داشتن رتبه ۱ شورایعالی انفورماتیک، اجرای موفق‎ترین پروژه‎های نرم‎افزاری کشور را در سابقه خود داشته است و مهمترین فعالیت این شرکت ارائه سبد کاملی از نرم‌افزارهای یکپارچه سازمانی در حوزه مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPMS)، اتوماسیون اداری، منابع انسانی و مالی برای سازمان‎هایی با اندازه‎ی متوسط و بزرگ می‎باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی