اطلاعات تماس
  • 011725***** - 091166*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970317299238803

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مازندران:

جوانان و افراد بیکار باید در زمینه گردشگری و اقتصاد دریایی مهارت بیاموزند

کد: 13970317299238803

https://goo.gl/K5Ex9J

، ساری , (اخبار رسمی): با توجه به مجاورت استان مازندران با دریای خزر، لازم است آموزش‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در زمینه گردشگری و اقتصاد دریایی گام اساسی بردارد و جوانان و افراد جویای کار را با این حرفه‌های جدید آشنا کند و مهارت لازم را به آنها فرا دهد.

جوانان و افراد بیکار باید در زمینه گردشگری و اقتصاد دریایی مهارت بیاموزند
جوانان و افراد بیکار باید در زمینه گردشگری و اقتصاد دریایی مهارت بیاموزند

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران، لیلا واثقی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مازندران در معیت سید حسین درویشی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران و جمعی از مسئولین این اداره کل از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره 3 ساری بازدید به عمل آورد و پس از آن جلسه‌ای در دفتر سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران تشکیل شد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مازندران گفت: افرادی که بیکار هستند حرفه و کاری بلد نیستند که لازم است آنان و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاهی مهارت‌های فنی را آموزش ببینند تا برای خود و اطرافیان شغل و حرفه‌ای را ایجاد کنند.

وی افزود: با توجه به مجاورت استان مازندران با دریای خزر و تاکید مهندس اسلامی استاندار مازندران مبنی بر گردشگری و اقتصاد دریایی لازم است آموزش فنی حرفه‌ای در این زمینه گام اساسی بردارد و جوانان و افراد جویای کار را با این حرفه جدید آشنا کند و مهارت لازم را در این زمینه فرا دهند.

واثقی ادامه داد: اکنون در جامعه دیگر آموزش‌های خیاطی و آرایشگری اقبال چندانی ندارند و افراد باید با مهارت‌های جدید و به روز آشنا شده و در آن زمینه مهارت کسب کنند و از این آموزش‌ها درآمد حاصل شود. باید بستر را آماده کنیم و به آموزش‌های فنی حرفه‌ای بیش از پیش اهمیت داد تا این کارها به صورت اصولی پیشرفت کند. به نظر می‌رسد اگر سرمایه‌گذار خارجی وارد این استان شود، ما زمینه‌ها را برای ورود او آماده نکرده‌ایم و نیروی متخصص آموزش دیده در این زمینه وجود ندارد که این فرآیند از عدم آمادگی این استان برای جذب سرمایه‌گذاری است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی استانداری مازندران از نگارش برنامه توسعه گردشگری مازندران خبر داد و اظهار داشت: این دفتر به کمک پژوهشگران و کارشناسان برنامه توسعه گردشگری مازندران را نگاشته است و یکی از مهمترین مباحث آن در زمینه برنامه مهارت‌آموزی جوانان توسط اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای است که باید ساماندهی شده و به روز آموزش‌های مهارتی مورد لزوم را به افراد فرا دهد و مربیان و تیم آموزشی خود را به روز کند. در این فرآیند تمامی دستگاه‌های اجرایی باید با نحوه و خدمات آموزشی اداره فنی و حرفه‌ای آشنا شوند و بدانند که آموزش‌های مهارتی توسط این دستگاه ارایه می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان مازندران

مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان جویبار

اطلاعات تماس
  • 011725***** - 091166*****
[نمایش اطلاعات]