اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970413303418329

ساختمان هوشمند چیست؟

کد: 13970413303418329

https://goo.gl/HSfnhF

، تهران , (اخبار رسمی): برای اینکه تعریف درستی از ساختمان هوشمند ارائه شود باید کمی به گذشته برگردیم. سقف و دیوار، حداقل امکانات مورد نیاز برای ساختمان است. برای زنده ماندن نیاز به سرپناه داریم. ساختمان‌هایی که در آن کار و زندگی می‌کنیم بر شکل زندگی تأثیر می‌گذارند. حتی بر شاد و پرانرژی بودن ما تأثیرگذار هستند.

ساختمان هوشمند چیست؟
ساختمان هوشمند چیست؟

تأثیر ساختمان هوشمند بر زندگی ساکنان

برای اینکه تعریف درستی از ساختمان‌های هوشمند داشته باشیم باید کمی به گذشته برگردیم. سقف و دیوار ،حداقل امکانات مورد نیاز برای یک ساختمان هستند. ما برای زنده ماندن نیاز به سرپناه داریم. ساختمان‌هایی که ما در آن کار و زندگی می‌کنیم بر شکل زندگی ما تأثیر می‌گذارند. حتی بر شاد و پرانرژی بودن ما تأثیرگذارند. یک ساختمان خوب، ساکنان هماهنگ و کارآمدتری دارد. علاوه بر این سلامتی و تندرستی را برای ساکنانش به ارمغان می‌آورد.

ساختمان هوشمند

به مرور زمان و با گسترش علوم معماری و مهندسی، ساختمان‌های هوشمند شکل گرفت. در واقع هم راستا با پیشرفت تکنولوژی، ساختمان‌ها نیز به روز شدند. امروزه ساختمان‌های هوشمند خدمات بهتری به ساکنین خود ارائه می‌دهند. راحتی، امنیت و سهولت در انجام کارها از جمله مزایای یک ساختمان هوشمند است.

مشکل اصلی ساختمان‌های فعلی این است که از نظر ثبت و ارائه داده ضعیف هستند. یک ساختمان هوشمند دارای سیستم‌هایی است که داده‌ها را جمع‌آوری کرده و از آن برای پیشبرد امور استفاده می‌کند. به راستی طراحان چگونه می‌توانند بفهمند که آیا معماری به شکل مطلوبی احساسات مشتریان را بیان می‌کند یا نه؟ یا اینکه سیستم HVAC عملکرد مطلوبی دارد یا نه؟

ساختمان هوشمند همه چیز را تغییر می‌دهد. اولین قدم این است که فن‌آوری را اجرا نکنیم، اما بپذیریم که تمام بخش‌های زندگی و کار در یک ساختمان را می‌توان بهبود بخشید. بهترین راه برای رسیدن به این هدف، استفاده از تکنولوژی برای جمع‌آوری بازخورد ساکنین است. بسیاری از برنامه‌های کاربردی نرم افزاری وجود دارند که اطلاعات را جمع‌آوری و نتایج بازخوردها را اعلام می‌کنند.

اولویت‌های ساختمان هوشمند

تعیین اهداف قابل سنجش و اولویت‌های یک ساختمان. یعنی مثلا «مشارکت در برگزاری رویدادها با ۱۰ درصد افزایش در سال جاری» یا «کاهش شکایات مرتبط با دمای منازل با ۵٪ کاهش در ماه جاری نسبت به سال گذشته در این زمان» یا «افزایش آگاهی ساکنین در ایجاد طرح های پایداری با ۲۰٪».

تکنولوژی را در اختیار دیگران قرار دهید و بازخورد آن را با روش‌های آماری دنبال کنید. سؤالاتی بپرسید و نتیجه‌گیری کنید چه اتفاقاتی در نظر ساکنین ساختمان هوشمند رخ می‌دهد، چگونه از فضا استفاده می‌کنند و در مورد محیط کارشان چه احساسی دارند.

جمع آوری داده‌ها، ایجاد راهکارها و انجام اقدامات

پس از اتخاذ یک راهکار، نتایج را پیگیری کنید و ببینید آیا تغییرات مثبتی به وجود آمده یا خیر. این مهم‌ترین بخش است. ساختمان‌های هوشمند از بازخوردهای اطلاعاتی واقعی استفاده می‌کنند تا ببینند آیا واقعاً شاخص‌های سلامتی افراد رشد داشته یا نه؟ حرکت به سوی ساختمان هوشمند بسیار علاقلانه و منطقی است.

حذف واسطه‌ها

ساختمان هوشمند، بخش کارشناسان و واسطه‌ها را از بین می‌برد. شما می‌توانید بررسی کنید که آیا کارهای شما به نفع ساکنین است یا نه؟ همان‌طور که حدس می‌زنید، این کار ممکن است برخی از مدیران را وحشت زده کند که اگر تمام پولی که ما صرف کردیم، سبب بهبود زندگی ساکنان نشود، چه کار کنیم؟

مشارکت ساکنین

تعدادی از شرکت‌ها و سازمان‌های نوآورانه متوجه شده‌اند که تصمیم‌گیری با داده‌ها و یادگیری از تجربه‌های ساکنین، سریع‌ترین مسیر بهبود است. چهار دیوار و سقف ممکن است حداقل الزامات برای یک ساختمان باشد، اما شرکت‌های نوآورانه و مبتکرانه، فرصت‌های زیادی را فراتر از آنچه که معمولاً دیده می‌شوند، می‌بینند. هنگامی که ما اطلاعات بهتری راجع به ساختمان داشته باشیم، می‌توانیم برنامه‌ریزی، طراحی، ساختار و اجرای بهتری برای فضای ساختمان داشته باشیم.

منبع:خانه هوشمند فرتاک

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه هوشمند فرتاک

خانه هوشمند فرتاک طراح ، مشاور و مجری هوشمند سازی ساختمان و اینترنت اشیا (IoT) در ایران با داشتن کادری بسیار مجرب و چندین سال تجربه، مفتخر است با بهترین برند های موجود در این حیطه فعالیت می کند . با پیشرفت روز افزون فن آوری و همچنین تمایل به صرفه جویی در مصرف انرژی در خانه بهترین راهکار و تکنولوژی را می توان بدون شک هوشمند سازی ساختمان ذکر کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان