اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970604313198329

خانه‌های هوشمند در آینده

کد: 13970604313198329

https://goo.gl/5DnpXk

، تهران , (اخبار رسمی): در خانه‌های هوشمند، وقتی کار شست‌وشو ماشین لباس‌شویی به پایان می‌رسد پیامی فرستاده می‌شود. همچنین دیگر لازم نیست هنگام خروج از منزل، نگران خاموش کردن چراغ ها بود. این اتفاقات، بسیار هیجان انگیز و امیدوارکننده به نظر می‌رسند.

خانه های هوشمند در آینده
خانه‌های هوشمند در آینده

در این مقدمه نظر شخصی درباره این موضوع در میان گذاشته می‌شود و درباره‌ی چگونگی تجربه افراد از خانه‌های هوشمند در آینده و نحوه گسترش وضعیت بازار آن، سناریوهایی مطرح خواهد شد.

سناریو ۱: خانه هوشمند پیچیدگی‌ها را رفع می‌کند

در حالی که در سال ۲۰۱۵ خانه‌های هوشمند هنوز هم یک زمینه رقابتی در محصولات و پروتکل‌های جداگانه هستند، در سال ۲۰۲۰ شرکت‌های کمی قادر هستند تا خود را در بالاترین نقطه قرار دهند، بنابراین یک استاندارد ارتباطی مشترک برای خانه‌های هوشمند اجرا می‌شود.

این شرکت‌ها توانستند محصولات هوشمندی را به وجود بیاورند که فراتر از قوانین سخت و پیچیده عمل کنند به گونه‌ای که الان می‌توانند کاربر خود را بشناسند و با زندگی روزمره آنها آشنا شوند. افراد این محصولات را به طور طبیعی انتخاب می‌کنند و از آن جایی که این محصولات به صورت نامحسوس در خانه نصب می‌شوند، دیگر نیازی نیست از سنسورهای عجیب و زشت در اطراف خانه استفاده کرد.

اینترنت اشیاء به یک واقعیت تبدیل شده است و اکثر دستگاه‌های الکترونیکی، از جمله وسایل خانه، دستگاه‌های تفریحی و دستگاه‌های سلامت از قابلیت‌های هوشمندسازی بهره می‌برند و به راحتی می‌توانند با فضای کلی خانه هوشمند سازگار شوند.

سناریو ۲: اپل، گوگل و سامسونگ وارد خانه‌ها می‌شوند

در سال ۲۰۲۰ برندهای بزرگی مانند اپل، گوگل و سامسونگ، جایگاه محکمی در بازار خانه‌های هوشمند پیدا می‌کنند. در سال ۲۰۱۴ شرکت اپل، سیستم اتوماسیون خانگی خود را به صورت کامل و با عملکردی گسترده اجرا کرد. همین اتفاق نیز برای گوگل افتاده است. شرکت گوگل در سال ۲۰۱۴ با همکاری سامسونگ، یک پروتکل ارتباطی ایجاد کرد و در چند سال اخیر شبکه‌های قابل اعتمال زیادی را پرورش داد.

گوگل و سامسونگ همانند اپل به خوبی توانسته‌اند محصولات خود نظیر گوشی‌های هوشمند، تبلت و ساعت‌های هوشمند را به کاربران تحمیل کنند و مغز متفکر خانه‌های هوشمند شوند. از سوی دیگر، امروزه کاربران می‌توانند با استفاده از گوشی، تبلت و ساعت، وسائل خانه هوشمند خود را کنترل کنند.

سناریو ۳: مردم درباره بیش از حد بودن تکنولوژی در خانه، شک و تردید دارند

در سال ۲۰۲۰ مردم درباره موضوع‌هایی مانند امنیت و حریم شخصی خود بسیار حساس و محتاط می‌شوند و در اشتراک گذاشتن اطلاعات خود بی‌میل می‌شوند. استفاده بیش از حد از اینترنت اشیاء و اطلاعات حجیم (Big Data)، نگرانی مردم درباره ورود دستگاه‌های هوشمند به خانه‌هایشان و ارسال اطلاعات‌شان در یک سرویس فضای ابری را بیشتر و بیشتر کرده است.

چه چالش‌هایی بر سر راه وجود دارد؟

آینده اصلاً قابل پیش بینی نیست، ولی تصور چند سناریو که در آینده اتفاق می‌افتد، راهی مناسب برای ترسیم یک دید کلی نسبت به آینده خانه‌های هوشمند با در نظر گرفتن چالش‌های احتمالی است. با در نظر گرفتن سناریوهایی که گفته شد، چند چالش را برای آینده‌ی بازار خانه‌های هوشمند می‌توان انتظار داشت:

استاندارد سازی : انتظار می‌رود تکنولوژی‌های ارتباطی، آینده‌ای پرتلاطم داشته باشند

حریم شخصی و امنیت: ورود به خانه‌های مردم نیازمند تاکتیک و حساسیت زیادی است تا خطری اطلاعات کاربران را تهدید نکند. موضوع فقط جلب اطمینان کاربر است.

هوشمند شدن به معنای واقعی: محصولات باید فراتر از قوانین باشند و بتوانند با کاربر ارتباط برقرار کنند تا بتوانند مؤثرتر باشند.

ساده و غیرغافلگیرکننده: نصب و استفاده از محصولات باید ساده و غیرغافلگیرکننده باشد. بدون تردید افرادی که تمایل داشته باشند سنسورهای هوشمند اضافی را نصب کنند بسیار کم است. پیکربندی و رابط کاربری ساده باید هدف اصلی باشد.

یک تجربه منسجم کاربری در خانه هوشمند: برای کارایی بهتر دستگاه‌های هوشمند و ایجاد تعامل با خانه، تجربه منسجم کاربری بسیار مهم است.

مطمئنا آینده تکنولوژی‌های خانه‌های هوشمند بسیار هیجان انگیز خواهد. نظر شما در این باره چیست؟ آیا خانه‌های هوشمند در سال ۲۰۲۰ به حقیقت خواهد پیوست؟ بزرگترین چالش‌هایی که در آینده برای خانه‌های هوشمند اتفاق می‌افتد، چیست؟

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هوشمندسازی منازل می‌توانند به شرکت خانه هوشمند فرتاک مراجعه کنند تا از تجهیزات هوشمند، خدمات نصب و پشتیبانی استفاده کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه هوشمند فرتاک

خانه هوشمند فرتاک طراح ، مشاور و مجری هوشمند سازی ساختمان و اینترنت اشیا (IoT) در ایران با داشتن کادری بسیار مجرب و چندین سال تجربه، مفتخر است با بهترین برند های موجود در این حیطه فعالیت می کند . با پیشرفت روز افزون فن آوری و همچنین تمایل به صرفه جویی در مصرف انرژی در خانه بهترین راهکار و تکنولوژی را می توان بدون شک هوشمند سازی ساختمان ذکر کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]