اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971024340308329

رابطه خانه هوشمند و اینترنت اشیا

کد: 13971024340308329

https://goo.gl/MwbqSN

، تهران , (اخبار رسمی): علاقه و اشتیاق به خدمات مختلف اینترنت اشیا (IOT) روز به روز در حال افزایش است. اکثر اشیا می‌توانند از طریق IOT به شبکه وصل شوند. گستردگی و خدمات خانه هوشمند (Smart Home) از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است طوری که از نظر میزان فروش و دسترسی به مشتریان وفادار از پتانسیل بالایی برخوردار است.

رابطه خانه هوشمند ( Smart Home ) و اینترنت اشیا ( IOT )
رابطه خانه هوشمند و اینترنت اشیا

یکی از ویژگی‌های بارز یک خانه هوشمند، ارتباط محصولات هوشمند با یکدیگر است. به عبارت بهتر مفهوم سازگاری در یک خانه هوشمند نسبت به دیگر حوزه‌های اینترنت اشیا از اهمیت بیشتری برخوردار است

طبق یک تعریف، خانه هوشمند محیطی است که بتواند داده‌های محیط پیرامون خود را جمع‌آوری و به صاحب خانه گزارش دهد و به او در انجام کارها کمک کند و به این ترتیب امنیت و رفاه بیشتری برای اعضای خانواده فراهم کند.

امروزه خانه هوشمند به عنوان یک رقیب بازاری جدید برای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) مطرح شده است زیرا شرکت‌ها به دلیل اشباع شدن بازار تلفن هوشمند به دنبال منابع درآمدی جدیدی در حوزه اینترنت اشیا ( IOT ) هستند.

به عنوان مثال شرکت آمازون، این امکان را برای مصرف کنندگان به وجود آورده که بتوانند خانه هوشمند خود را از طریق فرامین صوتی با استفاده از دستیار صوتی هوشمند الکسا کنترل و مدیریت کنند. تکنولوژِی تشخیص صدا در محصولات این شرکت، مبتنی بر هوش مصنوعی است. به همین ترتیب گوگل نیز، دستیار صوتی هوشمند خود با نام Google Home را مدتی است روانه بازار کرده است. این دو شرکت توانسته‌اند تحول عظیمی در حوزه اینترنت اشیا  ایجاد کنند.

به همین ترتیب شرکت های مخابراتی و ارتباطاتی به سمت Smart home گرایش پیدا کرده اند. البته باید این نکته را در نظر داشت که میزان پذیرش و مقبولیت خدمات خانه هوشمند بسته به نوع خدمات متفاوت خواهد بود. تحقیقات بازاریابی نشان می دهد بازار خانه های هوشمند، حد وسط بازارهای بزرگ و کوچک است.

به همین دلیل لازم است یک بازنگری در تحلیل خانه‌های هوشمند از دیدگاه مشتری صورت گیرد. در این صورت می‌توان تقاضای خدمات خانه هوشمند را در بین مشتریان افزایش داد.

همچنین خرید محصولات و خدمات Smart Home خیلی آسان نیست زیرا تنوع و گستردگی محصولات و خدمات متفاوتی که ارائه می‌دهد از یک طرف و جایگزینی محصولات و چرخه عمر آنها از طرف دیگر، انتخاب را سخت می‌کند. مطالعات اخیر پیشنهاد می‌دهد توسعه خانه هوشمند باید مبتنی بر اینترنت اشیا و فضای ابری (Cloud) باشد.

در تحقیقات دیگری که اخیراً نتایج آن منتشر شد مشخص شد در حوزه خانه هوشمند، مشتریان قدیمی بیشتر از مشتریان جدید برای خرید خدمات و محصولات خانه هوشمند اقدام می‌کنند. این در حالی است که مصرف کنندگان محصولات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مشتریان جدید هستند.

بنابراین یک استراتژی برای ترویج Smart Home می‌تواند برای مشتریان جوان‌تر تعریف شود تا بدین ترتیب تقاضای بازار افزایش یابد. استفاده از خلاقیت و نوآوری در این میان اهمیت ویژه‌ای دارد.هم چنین تحقیق دیگری نشان داد که مشتریانی که در گروه مردان مسن قرار داشتند بیشتر به خرید خدمات خانه هوشمند استقبال نشان می‌دهند به این دلیل که سطح درآمدی بالاتری داشتند ضمن اینکه نیاز بیشتری به خدمات خانه هوشمند نسبت به جوان‌ترها احساس می‌کردند.

در واقع آنها نیاز کمتری به خدمات حوزه ICT داشتند به همین دلیل به سمت خرید Smart Home گرایش پیدا کرده بودند. در این تحقیق جوانان و زنان، تمایل کمتری به خرید محصولات خانه هوشمند از خود نشان می‌دادند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه هوشمند فرتاک

خانه هوشمند فرتاک طراح ، مشاور و مجری هوشمند سازی ساختمان و اینترنت اشیا (IoT) در ایران با داشتن کادری بسیار مجرب و چندین سال تجربه، مفتخر است با بهترین برند های موجود در این حیطه فعالیت می کند . با پیشرفت روز افزون فن آوری و همچنین تمایل به صرفه جویی در مصرف انرژی در خانه بهترین راهکار و تکنولوژی را می توان بدون شک هوشمند سازی ساختمان ذکر کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]