اطلاعات تماس
  • 093748*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970417303899122

10 تکنیک مهم برای طراحی لوگو خلاقانه

کد: 13970417303899122

https://goo.gl/y9jsfv

، مشهد , (اخبار رسمی): اگر می‌خواهید ذهنی خلاق داشته باشید و ایده‌پردازی و خلاقیت را در طراحی لوگو به کار ببرید، می‌توانید از برخی تکنیک‌ها کمک بگیرید. در این مطلب 10 تکنیک مهم در طراحی لوگو خلاقانه معرفی خواهد شد.

10 تکنیک مهم که باید برای طراحی لوگو خلاقانه بدانید
طراحی لوگو ظریف گرافیک

ذهن انسان امروز به دنبال مرور کوتاه یک تصویر و پی بردن به هدف اصلی برند با دیدن است. اما تا به حال به این فکر کرده‌اید، که چرا برخی از نشانه‌های یک برند، برای مثال لوگو، ماندگاری خوبی در ذهن دارند؟

در دنیای امروز که رقابت تنگاتنگی در برندینگ و کسب‌وکار وجود دارد، عناصر تبلیغاتی، مانند لوگو، هویت بصری، تبلیغات محیطی و غیره، در کنار تبلیغات شبکه‌های اجتماعی هر روز نقش پر رنگ‌تری پیدا می‌کنند. اما واقعیت این است که انسان امروز دیگر حوصله خواندن و تحقیق و وقت گذاشتن برای آشنایی با برند یا محصول خاص را ندارد. ذهن انسان امروز به دنبال مرور کوتاه یک تصویر و پی بردن به هدف اصلی برند با دیدن است. اما تا به حال به این فکر کرده‌اید، که چرا برخی از نشانه‌های یک برند، برای مثال لوگو، ماندگاری خوبی در ذهن دارند؟ موارد زیادی در این ماندگاری دخیل هستند، اما طراحی لوگو خلاقانه مهم‌ترین نکته برای یک برند است. اگر می‌خواهید ذهنی خلاق داشته باشید و ایده‌پردازی و خلاقیت را در طراحی لوگو به کار ببرید، می‌توانید از برخی تکنیک‌های طراحی لوگو خلاقانه کمک بگیرید. 

تکنیک‌هایی که باعث می‌شوند یک لوگوی خلاقانه داشته باشید:

تکنیک "DO IT"

فرقی نمی‌کند که چه کاری می‌خواهید انجام دهید یا چه مساله‌ای را در زندگی حل کنید، برای تمام طراحی‌ها و مسائلی مانند طراحی لوگو، در مرحله‌ی اول باید با تحقیق و پرس‌وجو، مساله را به درستی بشناسید. بعد از شناخت مساله، آن را به درستی در ذهن خود باز کنید و موشکافانه به مساله و جزئیات آن فکر کنید. بعد از این دو مرحله، با روش منحصر به فرد خود، شروع به معرفی راه‌حل‌های مختلف کنید. این راه حل‌ها را می‌توانید روی برگه برای خودتان لیست و اولویت‌بندی کنید. در نهایت بهترین راه حل‌ها را انتخاب و عملی کنید. این مراحل تکنیک DO IT است. DO IT مخفف Define: تعریف کردن، Open: باز کردن، Identify: معرفی و Transform: به معنای تبدیل کردن هستند.

تکنیک «چرا؟»

تفاوت ذهن انسان‌های خلاق با بقیه در این است، که چراهایی که از دوران کودکی به دنبال آن بوده‌اند را تا بزرگسالی حفظ کرده‌اند و همیشه به دنبال جواب درست برای هر مساله هستند. برای طراحی لوگو این تکنیک، کاربرد زیادی دارد. مدام از خود بپرسید، چرا باید برای این برند لوگو طراحی شود؟ چرا باید از این المان استفاده شود؟ چرا از این فونت یا رنگ باید استفاده شود و ده‌ها چرای دیگر، که هر کدام راهی روشن را برای بهترین طراحی پیش روی شما می‌گذارند.

تکنیک «طوفان ذهنی»

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما در تمام کارها، تمایل به انجام کارها به صورت فردی است. اگر قصد دارید طراحی لوگو خلاقانه و فوق‌العاده داشته باشید، بهترین تکنیک تشکیل جلسات و اتاق فکر است. در کنار هم قرار گرفتن ایده‌های کوچک، ایده‌ای عالی و بی‌نظیر می‌سازد.

تکنیک «توهم خلاق»

اگر قصد دارید طرحی متفاوت خلق کنید، بهتر این است به آن مساله و طراحی در ابتدا نگاهی ورای واقعیت داشته باشید. داشتن دید خیالی و دور از واقعیت در ابتدا و تلفیق آن با واقعیت، در نهایت نتیجه ی خیلی خوبی برای شما خواهد داشت.

تکنیک «چه می‌شود اگر...؟»

برای داشتن یک طرح خوب، هیچ وقت به اولین طرح‌های خود قانع نباشید. مدام از خو بپرسید چه می‌شود اگر فلان تغییر ایجاد شود؟ چه می‌شود اگر فلان رنگ را برای لوگو در نظر بگیریم؟ چه می‌شود اگر فونت را تغییر دهیم؟ و چه می‌شودهایی که هر کدام یک نقطه‌ی مثبت به طراحی لوگو اضافه می‌کنند.

تکنیک «حرکت برخلاف اصول قبلی»

خلاقیت و ایده پردازی در بسیاری از مواقع، به معنای عمل کردن برخلاف روش‌های قبلی است. اگر همیشه از فونت خاصی در یک طراحی استفاده می‌شود، این بار شما سعی کنید فونت را به روش هوشمندانه تغییر دهید. این روش را بارها تکرار کنید تا در نهایت طرحی ایده‌آل داشته باشید.

تکنیک «سینکتیکس (synetikos)»

در طراحی‌های گروهی، زمانی که چند ایده‌ی مختلف مطرح می‌شوند، برای ایجاد خروجی ایده‌آل، این ایده‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند و با اندکی تغییرات به هم متصل شده و در نهایت طرح خلاقانه ایجاد می‌شود. به این تکنیک، سینکتیکس گفته می‌شود. سعی کنید این تکنیک را در طراحی لوگو به کار بگیرید، چون بازخورد بسیار خوبی در طراحی دارد.

تکنیک «دلفی»

گاهی اوقات ممکن است در اتاق فکر و جلسات مشاوره برای طراحی، شما اعتماد به نفس کافی برای بیان نظرات و ایده را نداشته باشید. در این مواقع از تکنیک دلفی باید استفاده کنید. در تکنیک دلفی، مسئول گروه، از کارکنان می‌خواهد تا طرح و ایده‌های خود را بدون نام و نشان ارسال کنند و در نهایت مجموعه‌ی کامل طرح و ایده‌های گروه برای همه‌ی اعضای گروه ارسال شده و از همه خواسته می‌شود تا مزایا و معایب هر طرح و در نهایت یک طرح نهایی را اعلام کنند.

تکنیک «استخوان ماهی (Fishbone Diagram)»

تکنیک استخوان ماهی یا ایشیکاوا (نام طراح این تکنیک)، یکی از روش‌های بسیار مفید برای طراحی به روش گروهی است. در این روش مساله‌ی اصلی در دایره‌ای سمت چپ نوشته شده و به عنوان سر ماهی قرار می‌گیرد، سپس خطی از چپ به راست به عنوان ستون فقرات رسم شده و در نهایت هر یک از اعضای گروه، ایده‌ها و مسائلی که باید برطرف شوند را بیان می‌کنند و روی خطوط به عنوان تیغ‌های ماهی قرار می‌گیرند و در نهایت به حل هر یک از مسائل پرداخته می‌شود. این ایده در خلاقیت و کارآفرینی کاربرد زیادی دارد.

تکنیک «تجزیه و تحلیل مورفولوژیک»

برای اینکه بتوانید یک طراحی لوگو خلاقانه داشته باشید، یکی از روش‌های مفید، تکنیک تجزیه و تحلیل مورفولوژیک است. در این روش یک جدول رسم کنید و ابعاد مختلف طراحی لوگو را در سر هر ستون بنویسید. مثلا فونت، رنگ، شکل کلی و غیره زیر هر ستون حالت‌های مختلفی که هر یک از ابعاد می‌توانند داشته باشند را نوشته و در نهایت بصورت رندوم این ستون‌ها را با هم ترکیب کنید تا طرح ایده آل را به دست آورید.

راه‌های طراحی لوگو خلاقانه بسیار زیاد است، که در بالا به تعداد اندکی از آنها اشاره کردیم. پیشنهاد می‌شود، با زیاد دیدن و مطالعه در مورد انواع مختلف لوگو و به کار گرفتن این تکنیک‌ها، طرحی ایده آل را به وجود آورید و از همه مهم‌تر اینکه کار تیمی و گروهی را هیچ وقت فراموش نکنید. نتیجه‌ی رعایت این اصول را می‌توانید در بخش نمونه کارهای طراحی لوگو ظریف گرافیک در عناصر مختلف تبلیغات مشاهده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ظریف گرافیک

* طراحی گرافیک * طراحی سایت * سئو و تولید محتوا

اطلاعات تماس
  • 093748*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی