اطلاعات تماس
  • 093748*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970502306789122

گام به گام با طراحی پوستر خلاقانه در ظریف گرافیک

کد: 13970502306789122

https://goo.gl/THnjej

، مشهد , (اخبار رسمی): برای طراحی پوستر خلاقانه نکات مهمی وجود دارد که آگاهی از آنها می‌تواند کمک بزرگی در دست یافتن به موفقیت در این زمینه باشد. با ظریف گرافیک همراه باشید تا با گام‌های مهم در طراحی پوستر خلاقانه آشنا شوید.

گام به گام با طراحی پوستر خلاقانه در ظریف گرافیک
طراحی پوستر خانه کودکان ای بی (پروانه ای) ایران توسط ظریف گرافیک

پا گذاشتن بر قوانین و اصول به صورت هوشمندانه و با هدف درست می‌تواند شخص را در رساندن به موفقیت در طراحی پوستر خلاقانه یاری کند

تفاوتی ندارد یک طراح گرافیک باشید که قصد دارد طراحی لوگو یا طراحی بسته‌بندی انجام دهد یا شخصی که برای برگزاری یک رویداد و یا تبلیغات کسب و کار و معرفی برند قصد دارد طراحی پوستر انجام دهد، در هر صورت بدون همراه داشتن خلاقیت و ایده‌پردازی نمی‌توانید انتظار خروجی مطلوبی از کار داشته باشید. 

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی پوستر خلاقانه

اولین چیزی که با دیدن یک پوستر بر ذهن بیننده تاثیر خواهد گذاشت، رنگ به کار برده شده در طراحی پوستر است. یک طراح پوستر با تجربه می‌داند که بدون شناخت و آگاهی از روانشناسی رنگ و تاثیر آن در تبلیغات، نمی‌توان انتظار بازخورد مطلوبی را داشت. با توجه به نوع رویداد و مکانی که قرار است طراحی پوستر برای آن انجام شود، باید بتوانید رنگ مناسبی را انتخاب کنید. یک طراح گرافیک باید بتواند بر اساس دانش و تجربه ترکیب رنگ مناسبی را در طراحی پوستر خلاقانه و تاثیرگذار به کار گیرد.

انتخاب فونت تاثیرگذار برای طراحی پوستر خلاقانه

هر اندازه برای طراحی پوستر به انتخاب رنگ دقت کنید، مسلما طرح نهایی بدون متن و تایپوگرافی تاثیرگذار ناقص خواهد بود. باید همواره سعی شود در طراحی پوستر فونت‌های بولد، غیررسمی، ایتالیک را در کنار هم قرار گیرند و در نهایت با توجه به موضوع طراحی پوستر مناسب‌ترین انتخاب انجام شود.  پیام و شعار روی پوستر، مهم‌ترین بخش روی طرح است که کمی بی‌دقتی در انتخاب فونت، باعث می‌شود به درستی دیده نشود و نه تنها اثر مثبت در ذهن بیننده نخواهد داشت، بلکه اثری کاملا عکس را شاهد خواهید بود.

ایجاد انسجام در طراحی پوستر خلاقانه

نظم در طراحی و توجه به نحوه‌ی چیدمان بخش‌های مختلف پوستر مستقیما با ایجاد احساس رضایت بیننده ارتباط دارد. یک طراح گرافیک باید بتواند بخش‌های گوناگون طرح را به گونه‌ای در کنار هم قرار دهد که نظم موجود در آن به خوبی پیام مورد نظر را بیان کند.

استفاده هوشمندانه از فضای منفی در طراحی پوستر خلاقانه

تفاوت دید طراح گرافیک خلاق با سایر افراد در این است که به محیط اطراف نگاهی کاملا متفاوت دارد. فضای منفی یا خالی در طراحی پوستر نقش بسیار مهمی در ایجاد خلاقیت دارد و نباید به راحتی آن را نادیده گرفت. ذهن خلاق به گونه‌ای فضای منفی را ایجاد می‌کند که در عین خالی بودن، در دل خود طرحی جذاب را جای داده باشد. 

تاثیر مینیمالیست بر طراحی پوستر خلاقانه

سادگی در عین زیبایی مهم‌ترین چیزی است که در طرح‌های مینیمال دیده می‌شود. استفاده از طراحی مینیمال نشان دهنده‌ی حرفه‌ای بودن طراح گرافیک بوده و در حالت کلی می‌توان گفت تاثیر مثبتی در ذهن اکثر بینندگان ایجاد خواهد کرد.

ترکیب حرفه‌ای اشکال هندسی در طراحی پوستر خلاقانه

همان‌طور که در روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو همیشه اشاره می‌شود، هر یک از اشکال تاثیر خاصی در ذهن بیننده خواهند داشت و انتخاب آنها باید کاملا هوشمندانه باشد. در طراحی پوستر حرفه‌ای و خلاقانه ترکیب اشکال هندسی و ایجاد طرح‌هایی جدید و منحصر به فرد نباید نادیده گرفته شود.

حرکت بر خلاف قوانین همیشگی در طراحی پوستر خلاقانه

اگر قصد دارید در هر کسب و کار و فعالیتی به خوبی بدرخشید، گاهی برخلاف مسیر همیشگی حرکت کنید. پا گذاشتن بر قوانین و اصول به صورت هوشمندانه و با هدف درست می‌تواند شما را در رساندن به موفقیت در طراحی پوستر خلاقانه یاری کند.

تصویر سازی در طراحی پوستر خلاقانه

تفاوت طراح گرافیک حرفه‌ای با آماتور در نحوه‌ی انتخاب و استفاده از تصاویر است. یک طراح گرافیک حرفه‌ای به جای انتخاب عکس‌های تهیه شده با دوربین، گاهی تصویرسازی می‌کند و خلاقیت را با تصویرسازی‌های هنرمندانه به طراحی پوستر خود گره می‌زند.

به چالش کشیدن احساسات بیننده با طراحی پوستر خلاقانه

هدف در طراحی لوگو، طراحی بسته بندی، طراحی پوستر و هر نوع طراحی دیگر، چیزی نیست جز جلب نظر مخاطب و ایجاد احساس رضایت در آنها. یک طراح گرافیک باید بتواند تمام اجزای طرح را به گونه‌ای در کنار هم قرار دهد که احساسات مخاطب را به چالش بکشد و حس خوبی را در آنها القا کند.

ایجاد تضادهای هنرمندانه در طراحی پوستر خلاقانه

ایجاد تضاد در طراحی تا حد زیادی به مخاطبین اصلی بستگی دارد و به همین خاطر هست که در هر نوع طراحی تاکید می‌شود که ابتدا مخاطب را بشناسید. افراد جوان با طرح‌های متضاد خیلی بهتر از افراد میانسال و کهنسال ارتباط برقرار می‌کنند و شاید به همین خاطر است که در طراحی پوستر ورزشی این تکنیک به کار گرفته می‌شود.

مطالبی که در بالا به آنها اشاره شد، تنها بخشی از نکاتی هستند که برای دست یافتن به طراحی پوستر خلاقانه می‌توانند مفید باشند و مسلما با تجربه به مرور نکاتی را خواهید آموخت که شاید در هیچ کتاب و کلاسی بیان نشده باشند. خلاقیت در طراحی را می‌توانید در نمونه کارهای طراحی پوستر ظریف گرافیک مشاهده کنید. برای مثال طراحی پوستر خانه کودکان ای بی یک نمونه بسیار زیبا و البته با معنا و مفهوم از کارهای طراحی پوستر ظریف گرافیک است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ظریف گرافیک

* طراحی گرافیک * طراحی سایت * سئو و تولید محتوا

اطلاعات تماس
  • 093748*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی