اطلاعات تماس
  • 093748*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980201361869122

طراحی بسته‌بندی در تهران

کد: 13980201361869122

http://bit.ly/2INW5o8

، مشهد , (اخبار رسمی): طراحی بسته‌بندی در تهران به خاطر نقش مهم این شهر از نظر اقتصاد و وجود اغلب شرکت‌ها و برندهای نام آشنا در آن، از اهمیت بالایی برخوردار است. تنوع زیاد محصولات و حوزه‌های کاری و تلاش برای به دست آوردن بازارهای بین‌المللی و داخلی از جمله دلایلی هستند که می‌توانند بر اهمیت آن تاثیرگذار باشند.

طراحی بسته بندی در تهران
طراحی بسته بندی توسط ظریف گرافیک

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در طراحی بسته‌بندی در تهران مد نظر داشت، بازار هدف است که چیزی فراتر از بازار داخلی بوده در نتیجه باید به ظرافت‌های طراحی و مطابق با فرهنگ بین‌المللی دقت داشت

انواع طراحی بسته بندی در تهران

اگر نگاهی به محصولات مختلف در شهر و کشورهای گوناگون انداخته شود، کاملا می‌توان متوجه شد که هر یک بر روی محصول خاصی بیشتر تمرکز دارند. برای مثال، در شهرهای شرق کشور تمرکز اصلی بر روی طراحی بسته بندی زعفران و خشکبار است و در شهرهایی مانند اصفهان بیشتر طراحی بسته‌بندی محصولات سوغاتی مانند گز و غیره اهمیت دارد. در کلان شهری مانند تهران که تمرکز اقتصادی بر روی محصول و یا سوغات خاصی نیست، تنوع بسیار بالایی در این حوزه موجود است. طراحی بسته بندی مواد غذایی، خشکبار، لباس، کفش، محصولات صنعتی، آرایشی و بهداشتی و غیره همگی در این شهر حائز اهمیت هستند و برای هر یک باید اصول و نکاتی را باید مد نظر داشت.

نکات مهم برای طراحی بسته بندی در تهران

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در طراحی بسته بندی در تهران مد نظر داشت، بازار هدف است که در اکثر مواقع چیزی فراتر از بازار داخلی بوده و اغلب برندهای فعال در این شهر، در صادرات نقش مهمی دارند. در نتیجه باید به ظرافت‌های طراحی و مطابق با فرهنگ بین‌المللی دقت داشت. از جمله موارد مهم در این زمینه می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

رنگ

چشم انسان در اولین برخورد با هر شی رنگ را تشخیص می‌دهد و در نتیجه هر اندازه در انتخاب آن دقت بیشتری شود، به همان اندازه می‌توان شاهد موفقیت در جذب مخاطب بود. یک طراح گرافیک با تلفیق دانش و تجربه و آشنایی با اصول روانشناسی رنگ در طراحی بسته بندی باید بتواند بهترین گزینه را مطابق با نوع محصول انتخاب کرد. در نتیجه، باید بتوان با توجه به محصولی که قصد طراحی بسته بندی آن وجود دارد و بازار هدف و مخاطبان اصلی آن، بهترین رنگ را انتخاب کنند.

فونت

اگر هدف برای طراحی بسته بندی در تهران تنها جذب مخاطب در بازار بین‌المللی باشد، در نتیجه باید بتوان تمرکز اصلی را بر روی نوع فونت فارسی و انگلیسی داشت و از فونت‌های استاندارد در طرح استفاده کرد. عدم استفاده از فونت‌های استاندارد باعث کاهش خوانایی شده و در نتیجه اطلاعات موجود روی طرح به راحتی قابل فهم نخواهند بود. توجه به نوع فونت انگلیسی؛ مخصوصا برای محصولات صادراتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نمی‌توان به آن بی توجه بود. فونت‌های جذاب، خوانا و مطابق با سلیقه و روحیات مخاطب اصلی محصول را به کار برد و شک نکرد که تاثیر انتخاب درست آن به راحتی در میزان جذب مخاطب احساس خواهد شد.

عکس

تفاوتی ندارد که قصد طراحی بسته بندی در تهران باشد یا برای هر شهر و کشور دیگر، در هر صورت استفاده از عکس‌های با کیفیت و مشابه با محصول داخل بسته را نباید فراموش کرد. عکاسی صنعتی و حرفه‌ای از جمله مواردی است که در اکثر مواقع به آن توجه نشده و از اهمیت آن در جذاب بودن طرح اکثر طراحان گرافیک غافل هستند.

خلاقیت

رقابت بسیار زیاد در کسب و کار دنیای امروز زمینه‌ساز رشد خلاقیت است و یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای طراحی بسته‌بندی در تهران باید مدنظر داشت، خلاقیت و داشتن ایده‌های نو در نوع طراحی و شکل بسته‌بندی است. قطعا محصولاتی بیشتر در ذهن‌ها ماندگار می‌شوند که با بقیه متفاوت هستند. البته این مساله را نباید فراموش کرد که خلاقیت در اینجا تنها معنای متفاوت بودن را ندارد، بلکه طرح‌های متفاوت، زیبا و معنادار می‌توانند در طراحی بسته‌بندی یا سایر کارهای تبلیغاتی موفق باشند.

نقش طراحی بسته‌بندی در فروش

شاید برای خیلی‌ها سوال باشد که چرا طراحی بسته بندی در تهران نسبت به سایر شهرها اهمیت بیشتری دارد؟ واقعیت این است که، بازار تهران در واقع نقطه اصلی و مرکزی برای صدور و انتقال محصولات به بازارهای بین‌المللی و سایر شهرهای داخلی کشور  است و از طرف دیگر، برندهای فعال در این شهر بسیار بزرگ هستند و رقابت تنگاتنگی بین آنها برای به دست آوردن بازار بیشتر و افزایش فروش وجود دارد. در نتیجه این برندها علاوه بر بالا بردن کیفیت و ایجاد تنوع در محصولات، باید بتوانند عناصر تبلیغاتی را نیز به درستی به کار ببرند. بدون شک در قفسه فروشگاه‌ها و در سایت‌های فروش آنلاین و مغازه‌ها، محصولاتی بیشتر در جذب مخاطب موثر هستند که در مرحله اول ظاهر زیباتری داشته باشند. رعایت اصول و نکات مهم در طراحی بسته‌بندی می‌تواند مخاطب بیشتری را جذب کرده و این یعنی همان افزایش فروش که همه به دنبالش هستند.

تیم طراحی بسته بندی ظریف گرافیک، با داشتن سابقه فعالیت با برندهای نام آشنای داخلی و کسب موفقیت در طراحی بسته بندی برای سایر کشورهای همسایه از قبیل امارات متحده عربی و افغانستان، در کنار کسب و کارهاست. تجربه و تخصص تنها یک شعار نیست و نمونه کارهای طراحی بسته بندی ظریف گرافیک که بر روی سایت قرار گرفته‌اند، سندی بر این حرف است. برای ارتباط با واحد گرافیک و طراحی بسته‌بندی می‌توان از راه‌های ارتباطی ذکر شده در منوی تماس با ما استفاده کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ظریف گرافیک

* طراحی گرافیک * طراحی سایت * سئو و تولید محتوا

اطلاعات تماس
  • 093748*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی