اطلاعات تماس
  • 093748*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970431306459122

طراحی سایت واکنش گرا یا Responsive

معرفی 10 مزیت طراحی سایت واکنش گرا با ظریف گرافیک

کد: 13970431306459122

https://goo.gl/Uj7c7z

، مشهد , (اخبار رسمی): ​​​​​​​واکنش گرایی یا Responsive بودن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که نقش بسیار مهمی در طراحی سایت داشته و در طراحی سایت حرفه‌ای باید به آن توجه ویژه داشت. در حالت کلی و به طور خلاصه می‌توان 10 مزیت طراحی سایت واکنش‌گرا را به شرح زیر بیان کرد.

معرفی 10 مزیت طراحی سایت واکنش گرا با ظریف گرافیک
طراحی سایت واکنش گرا با ظریف گرافیک

با واکنش‌گرا بودن سایت، کاربرانی که با دستگاه‌های تلفن همراه وارد سایت می‌شوند، احساس رضایت بیشتری خواهند داشت و زمان بیشتری را در سایت سپری خواهند کرد و این تاثیر بسیار خوبی در سئو سایت خواهد داشت

بهبود در تجربه کاربری یا UX

تجربه کاربری به طور مستقیم با احساس رضایت مخاطب سر و کار دارد و می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در میزان موفقیت طراحی سایت داشته باشد و یک طراح سایت باید بر نکات مهم در طراحی تجربه کاربری حرفه‌ای آگاه باشد.

هر اندازه کاربر احساس رضایت و خشنودی بیشتری در زمان حضور و مرور سایت داشته باشد، به همان اندازه این احتمال وجود دارد که کاربر در دفعات بعد مجددا به سایت برگردد و یا با بقیه به اشتراک بگذارد. اگر طراحی سایت واکنش‌گرا باشد و کاربر با هر دستگاهی به راحتی بتواند وارد آن شده و از آن استفاده کند، به بخش‌های مختلف سایت نیز وارد خواهد شد و در نتیجه ارتباط خوبی با آن برقرار می‌کند. در نتیجه تجربه کاربری تا حد زیادی بهبود می‌یابد.

افزایش ترافیک موبایل

آمار نشان می‌دهد که در ماه‌های اخیر سال 2017 حدود 52 درصد از ترافیک وب جهانی از سمت دستگاه‌های تلفن همراه بوده و این نشان دهنده‌ی میزان اهمیت واکنش‌گرا بودن طراحی سایت است. برای پی بردن به اهمیت واکنش‌گرا بودن طراحی سایت، کافی است میزان کاربرانی که وارد سایت می‌شوند را بررسی کرده، سپس نسبت به واکنش‌گرا بودن طراحی سایت اقدام کنید و مجدد آمار کاربران سایت را بررسی و آنالیز کنید. نتایج این بررسی کاملا گویای اهمیت بالای واکنش گرا بودن طراحی سایت خواهد بود.

توسعه‌ی سریع وب سایت

در سال‌های نه چندان دور، برای توسعه و طراحی سایتی که هم با مرورگرها و دستگاه‌های تلفن همراه سازگار باشد، زمان زیادی صرف می‌شد و باید طراحی سایت برای دو نسخه‌ی مجزا انجام می‌شد. امروزه با طراحی سایت واکنش‌گرا دیگر نیازی به طراحی سایت در نسخه‌های مجزا نیست و در کمترین زمان ممکن طراحی سایت که با تمام دستگاه‌های تلفن همراه و کامپیوترها سازگار باشد قابل انجام است. البته از کاهش هزینه‌های طراحی سایت هم نمی‌شود در اینجا چشم‌پوشی کرد، زیرا در گذشته برای طراحی سایت در دو نسخه هزینه‌ی اضافه پرداخت می‌شد که این هزینه با طراحی سایت واکنش گرا تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

تعمیر و نگهداری آسان سایت

همان‌طور که قبلا اشاره شد، در صورت عدم طراحی سایت واکنش گرا، مجبور به طراحی سایت در دو نسخه‌ی مجزا خواهید بود، در نتیجه تعمیر و نگهداری سایت باید دو برابر زمان و هزینه صرف کنید.

عدم نیاز به تولید محتوای تکراری

در صورت واکنش‌گرا نبودن سایت و تهیه‌ی دو نسخه از آن، محتوای روی سایت در هر دو نسخه تکرار می‌شود و این تاثیر منفی در سئو خواهد داشت و موتورهای جستجو پی به تکراری بودن مطالب و محتوا خواهند برد. اما در طراحی سایت واکنش‌‌گرا این شرایط پیش نخواهد آمد و نگرانی بابت تکرار محتوا وجود نخواهد داشت.

آنالیز راحت سایت

زمانی که طراحی سایت در دو نسخه‌ی مجزا انجام شود، تجزیه و تحلیل آمار سایت و رفتار بازدیدکنندگان کار سختی است و باید تمام این کارها در دو مرحله تکرار شوند. این در حالی است که با طراحی سایت واکنش‌گرا تجزیه و تحلیل آمار مربوط به سایت تنها یک مرتبه انجام می‌شود.

بازگذاری سریع سایت

مدت زمان بارگذاری سایت و یا به عبارت دیگر لود شدن آن بر مدت زمان حضور کاربر در سایت ارتباط مستقیم دارد.  آمار نشان می‌دهد 53 درصد از کاربرانی که با دستگاه تلفن همراه وارد سایت می‌شوند اگر بیش از 3 ثانیه برای باز و یا لود شدن آن منتظر باشند، سایت را ترک خواهند کرد. در طراحی سایت واکنش‌گرا با به کار بردن شبکه‌های fluid و تصاویر واکنش‌گرا، سرعت بارگذاری سایت تا حد زیادی افزایش یافته و احساس رضایت کاربر بیشتر خواهد شد.

کاهش نرخ پرش سایت

کاهش نرخ پرش عامل مهمی در افزایش رتبه‌ی سایت و بهبود سئو است که با طراحی سایت واکنش‌گرا تا حد زیادی این نرخ کاهش خواهد یافت. هر اندازه کاربر با سایت ارتباط بهتری برقرار کند، مسلما زمان بیشتری در سایت خواهد بود و به مرور صفحات مختلف خواهند پرداخت، در نتیجه نرخ پرش کمتر خواهد شد.

افزایش نرخ تبدیل سایت

یکی از بزرگترین دغدغه‌های مدیران سایت، افزایش ترخ تبدیل یا CRO سایت است. نرخ تبدیل یعنی چه میزان و درصدی از کاربرانی که وارد سایت شده‌اند، در خبرنامه یا سایت عضو شده‌اند. با بالا رفتن این درصد، رتبه و اعتبار سایت تا حد زیادی بهبود یافته و تاثیر خوبی در سئو خواهد داشت. مسلما با طراحی سایت واکنش گرا کاربرانی که وارد سایت می‌شوند، احساس رضایت بیشتری خواهند داشت و احتمال عضویت آنها و برقراری تماس بیشتر خواهد شد.

بهبود سئوی سایت

از سال 2015 گوگل اعلام کرد که یکی از عوامل مهم در رتبه‌بندی و معرفی سایت توسط موتورهای جستجو، واکنش‌گرا بودن سایت است. مطابق با این تصمیم گوگل، سایت‌هایی که واکنش‌گرا نیستند در رتبه‌های بسیار پایین قرار می‌گیرند.

اگر تمایل دارید بازخورد خوبی از طراحی سایت داشته باشید، باید در انتخاب‌ها دقت کنید. علاقه‌مندان می‌توانند با تیم طراحی سایت ظریف گرافیک، طراحی سایت خوب و ایده‌آلی داشته باشند و گام بزرگی در موفقیت برند خود بردارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ظریف گرافیک

* طراحی گرافیک * طراحی سایت * سئو و تولید محتوا

اطلاعات تماس
  • 093748*****
[نمایش اطلاعات]