اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970502306718866

هیتر چیست؟

کد: 13970502306718866

https://goo.gl/aWMRuC

، ارومیه , (اخبار رسمی): هیتر یا بخاری، وسیله‌ای است که با استفاده از آن حرارت مورد نیاز کارخانجات، گلخانه‌ها ، مرغداری‌ها ، سالن‌های پرورش قارچ و طیور را تامین می‌کنند. این دستگاه‌ها در انواع مختلف مانند گازی، گازوئیلی، برقی و دوگانه سوز ساخته می‌شوند.

هیتر چیست؟
هیتر - کوره هوایی گرم

تامین حرارت در جاهایی که جانواران و گیاهان را پرورش می‌دهند از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دما از عوامل بسیار مهم و ضروری در پرورش جانداران است و اگر به صورت دقیق تنظیم نشود شاهد کاهش راندمان تولید خواهیم بود. عوامل مختلفی در ساخت هیترها دست به دست هم می‌دهند تا دستگاه از کیفیت و راندمان بالایی برخوردار باشد.

منظور از راندمان هیتر یا بخاری چیست؟

منظور از راندمان هیتر این است که چند درصد گرمای حاصل از مصرف انرژی صرف گرم کردن محیط مورد نظر می‌شود و چند درصد تلف می‌شود. بنابراین اگر یک هیتر 70 درصد گرمای حاصل از مصرف سوخت را به درون محیط منتقل کند و بقیه به صورت دود از فضای مورد نظر خارج شود، گفته می‌شود که راندمان هیتر 70 درصد است.

انواع هیترها از لحاظ طراحی

هیترهای صنعتی از لحاظ طراحی به انواع متفاوتی تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه به این نوع تقسیم‌بندی اشاره می‌شود:

هیترهای با طراحی فن بغل و خروجی در روبرو

در این هیترها از دو عدد فن 74*74 دمنده استفاده می‌شود. فن‌ها در بغل دستگاه و خروجی‌ها در قسمت روبرو قرار می‌گیرند.

این هیترها معمولا برای تامین حرارت لازم گلخانه‌ها استفاده می‌شوند. طراحی این هیترها بدین گونه است که معمولا از دو فن در بغل دستگاه استفاده شده و خروجی‌ها در روبرو قرار می‌گیرند. بسته به این که در گلخانه چه نوع مواد غذایی کشت می‌شود باید فن‌ها را در قسمت بالایی یا پایینی دستگاه به کار برد.

مثلا در گلخانه‌های خیار و گوجه فرنگی باید حرارت از قسمت پایین به ریشه بوته‌ها رسانده شود تا بهره‌وری محصولات به صورت قابل‌توجهی افزایش پیدا کند. بنابراین در گلخانه‌های پرورش خیار و گوجه فرنگی بهتر است از هیتر گلخانه که خروجی آن‌ها در قسمت پایین و روبرو قرار دارد استفاده کنید.

اما در گلخانه‌های پرورش گل، حرارت باید از بالا و به صورت یکنواخت به گل‌ها برسد تا گل‌ها پژمرده نشوند. بنابراین در این گلخانه‌ها بهتر است از هیترهای با خروجی بالا و روبروی فن‌ها استفاده شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی اکسترا

گروه صنعتی اسکندری یکی از با سابقه ترین و قدیمی ترین کارخانه سازنده دستگاه جوجه کشی در ایران است که با تکنولوژی روز دنیا انواع دستگاههای جوجه کشی خانگی و صنعتی تمام دیجتال و تمام اتوماتیک را طراحی و تولید می نماید گروه صنعتی اسکندری با بهره گیری از گروه تبلیغات خلاق و پر شور توانسته بهترین تولیدات خود در زمینه دستگاه جوجه کشی را در ایران به تمام علاقه مندان این عرصه معرفی نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید