اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970809325258866

چگونه تجارت و پرورش شتر مرغ را شروع کنیم؟

کد: 13970809325258866

https://goo.gl/ufrtJ3

، ارومیه , (اخبار رسمی): شاید پرورش شتر مرغ در نظر خیلی‌ها یک راه معقول برای ایجاد درآمد به نظر نیاید، ولی برای کسی که تلاش و تمرکز لازم را برای این کار صرف می‌کنند می‌تواند سود بسیار بالایی را ایجاد کند. همچنین انجام این فعالیت می‌تواند عامل شروع کننده صحبت در بسیاری از مهمانی‌ها باشد.

چگونه تجارت و پرورش شتر مرغ را شروع کنیم ؟
تجارت و پرورش شتر مرغ

چگونه تجارت و پرورش شتر مرغ را شروع کنیم؟

شاید پرورش شتر مرغ در نظر خیلی‌ها یک راه معقول برای ایجاد درآمد به نظر نیاید، ولی برای کسی که تلاش و تمرکز لازم را برای این کار صرف می‌کنند می‌تواند سود بسیار بالایی را ایجاد کند. همچنین انجام این فعالیت می‌تواند عامل شروع کننده صحبت در بسیاری از مهمانی‌ها باشد.

تمام چیزهایی که برای اداره موفق یک مزرعه یا مکان پرورش شتر مرغ نیاز است، تولید محصولات مناسب برای منطقه‌ای زندگی می‌کنید است . باید با توجه به موقعیت منطقه، گونه‌ای که با شرایط منطقه سازگاری بیشتر دارد و مدت زمانی که برای پرورش شتر مرغ در نظر گرفته شده است تحقیق کرده و شتر مرغ‌های مناسبی را انتخاب کرد. باید تصمیم گرفت تمرکز پرورش شتر مرغ بر روی چه چیزی است؟

انواع متفاوتی از محصولات شتر مرغ وجود دارد. می‌توان از فروش گوشت این پرنده سود بسیار بالایی به دست آورد. گوشت شتر مرغ به دلیل کلسترول و کالری پایینی که دارد از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. گوشت حاصل از این پرنده قرمز است ولی برعکس گوشت قرمز گاو کسانی که ممنوعیت خوردن گوشت قرمز دارند می‌توانند از آن استفاده کنند. یکی دیگر از محصولات پر طرفدار شتر مرغ تخم آن است. تخم شتر مرغ بزرگترین تخم پرنده حال حاضر در سراسر دنیا است.

اساساً از تخم شتر مرغ برای پخت انواع غذاها و همچنین به عنوان یک محصول بی‌نظیر تزئینی استفاده می‌شود. صرفه اقتصادی شتر مرغ از این جهت است که 4 محصول متفاوت از یک شتر مرغ برداشت می‌شود که هر کدام محبوبیت و بازار داغ خود را دارد. مورد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد چرم (پوست) شتر مرغ است. طبق ارزیابی‌های انجام گرفته پوست این پرنده ویژگی‌های ظاهری منحصر به فردی دارد و بعد از چرم (پوست) کروکودیل جزو گران قیمت‌ترین چرم‌های به دست آمده از انواع حیوانات است.

آخرین محصول حاصل از شتر مرغ پر آن است. پر این پرنده به دلیل کیفیت بالا برای ساخت انواع گردگیرهای مخصوص برای برخی ماشین‌ها و دستگاه‌ها و همچنین برای جلا دادن و دکوراسیون برخی اماکن و خانه‌ها ، مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که می‌توان مدتی بعد از پرورش شتر مرغ‌ها جفت‌ها را به فروش رساند. بهتر است تحقیق کرد که هدف اصلی از پرورش شترمرغ بیشتر متمرکز بر کدام یک از محصولات این پرنده است؟ البته همان‌گونه که اشاره شد باید منطقه و شرایط جغرافیایی مکان پرورشی را نیز در نظر گرفت. برای نمونه در کارولینای شمالی خرید و فروش جفت‌های مناسب برای تولید مثل بیشتر اتفاق می‌افتد. باید گونه و سن مناسب را برای این کار انتخاب کرد.

برای داشتن فعالیت پرورش شتر مرغ موفق، درباره گونه و سن شترمرغ‌های مناسب برای کسب و کار باید تحقیق کرد. برای مثال، تخم‌ها و جوجه‌ها برای خرید بسیار مناسب و ارزان قیمت هستند . با این وجود 2 سال وقت لازم است تا جوجه‌ها به حد کافی رشد کرده و بالغ شوند. از طرف دیگر جوجه‌های نوجوان و تازه به دوران رسیده از قیمت اندکی بالاتر برخوردارند ولی با این حال می‌توان اطمینان کامل داشت که آنها سالم و با کیفیت‌تر هستند. گزینه آخر خرید جفت‌های کاملاً بالغ و رشد یافته است.

البته باید توجه داشت که این مورد گران قیمت‌ترین گزینه است. ولی حائز اهمیت است که با خرید جفت‌های کاملاً بالغ می‌توان فوراً به تولید تخم‌های شتر مرغ پرداخت . زمانی که تعیین می‌شود سن مناسب را برای شتر مرغ با توجه موقعیت و سرمایه خود انتخاب می‌کنند، باید حتماً مطمئن شد  که گونه مناسبی نیز انتخاب شده است. شتر مرغ گردن آبی نسبتاً بزرگ و درشت اندام‌تر است. ولی شتر مرغ دورگه آبی تخم‌های بهتری می‌گذارد. گونه‌های گردن قرمز کوچک‌تر هستند از این رو بهتر مدیریت می‌شوند . ایجاد امکانات و تسهیلات مناسب داشتن امکانات و تسهیلات مناسب برای پرورش موفق شتر مرغ امری ضروری است. شتر مرغ‌های بالغ از دوام بالایی برخوردار هستند و تا زمانی که فضای کافی، فنس‌های بلند (تقریباً 2 متر) و محافظت مناسب در مقابل آب و هوای شدید برای این پرنده‌ها تامین شود، هیچ مشکلی در پرورش آنها به وجود نمی‌آید.

شتر مرغ‌ها تقریباً در هر آب و هوایی می‌توانند زندگی کنند. یکی دیگر از عوامل مهم که در این میان اشاره به آن خالی از لطف نیست، محافظت شتر مرغ‌ها از حیوانات شکارچی و همچنین جلوگیری از خیس شدن آنها است. باید توجه داشت که دما برای جوجه شتر مرغ‌ها باید در میزان استاندارد ثابت بماند.

اهلی کردن شتر مرغ‌ها

یکی از رازهای پرورش موفق اهلی کردن شترمرغ‌ها است. باید زمان زیادی را به جوجه شتر مرغ‌ها اختصاص داد تا مطمئن شد آنها اطراف مردم رام شده و آرام هستند. شتر مرغ‌های وحشی کار را برای شخص و مزرعه سخت‌تر خواهند کرد. جالب است که شتر مرغ‌های رام شده احتمال آسیب دیدن بسیار کمتری دارند. در نتیجه می‌توان گفت وقتی شتر مرغ‌ها کوچک هستند باید هر روز با دست به آنها غذا داد و می‌توان با رها کردن پلت یا کاهو شتر مرغ را به دنبال خود کشاند تا رام شده و کاملاً اهلی شود.   

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی اکسترا

گروه صنعتی اسکندری یکی از با سابقه ترین و قدیمی ترین کارخانه سازنده دستگاه جوجه کشی در ایران است که با تکنولوژی روز دنیا انواع دستگاههای جوجه کشی خانگی و صنعتی تمام دیجتال و تمام اتوماتیک را طراحی و تولید می نماید گروه صنعتی اسکندری با بهره گیری از گروه تبلیغات خلاق و پر شور توانسته بهترین تولیدات خود در زمینه دستگاه جوجه کشی را در ایران به تمام علاقه مندان این عرصه معرفی نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]