اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970601312798866

ساخت دستگاه جوجه کشی

کد: 13970601312798866

https://goo.gl/iSgNS2

، ارومیه , (اخبار رسمی): دستگاه جوجه کشی مصنوعی نوعی دستگاه است که با استفاده از آن می‌توان تخم‌های نطفه‌دار را به جوجه تبدیل کرد. دستگاه جوجه‌کشی وظیفه شبیه‌سازی شرایطی را دارد که توسط مرغ مادر برای تبدیل تخم نطفه‌دار به جوجه تامین می‌شود.این شرایط عبارتند از دما و رطوبت مطلوب و چرخش تخم‌ها که با دستگاه تامین می‌شود.

ساخت دستگاه جوجه کشی
ساخت دستگاه جوجه کشی

دمای لازم برای جوجه کشی از تخم‌های نطفه‌دار انواع پرندگان به صورت عمومی چیزی حدود 37.5 درجه سانتی‌گراد است. مرغ مادر به صورت طبیعی این دما را برای تخم‌های نطفه‌دار تامین می‌کند. دما در تبدیل تخم نطفه‌دار به پرنده نقش مهمی دارد به طوری که محرک اصلی تبدیل نطفه به جنین و رشد آن است. تنظیم دقیق دما بسیار ضروری است به طوری که افزایش یا کاهش یک درجه‌ای آن می‌تواند منجر به تلف شدن تخم‌های نطفه‌دار شود. دستگاه جوجه کشی با استفاده از هیتر گرمای لازم برای رشد تخم‌های نطفه‌دار را تولید می‌کند.

رطوبت دستگاه جوجه کشی

رطوبت از دیگر المان‌های مورد نیاز برای جوجه‌کشی است که توسط ظرف آب در دستگاه جوجه کشی تامین می‌شود. رطوبت باعث نرم شدن پوسته تخم در زمان هچر می‌شود به طوری که جوجه به راحتی می‌تواند پوسته تخم را شکسته و از آن خارج شود. همچنین کاهش میزان رطوبت در داخل دستگاه جوجه کشی باعث کاهش رطوبت درون تخم شده و رشد تخم را با مشکل مواجه می‌کند.

از دیگر مسائلی که در جوجه کشی باید رعایت شود، چرخش تخم‌های نطفه‌دار است. اگر تخم‌ها چرخانده نشوند، نطفه یا جنین در داخل آن‌ها به پوسته می‌چسبد و جوجه علیرغم تشکیل شدن از بین می‌رود.

بنابراین دستگاهی باید این توانایی را داشته باشد که المان‌های مورد نظر را تامین کند. در غیر این صورت نمی‌توان جوجه کشی موفقی را تجربه کرد.

مراحل ساخت دستگاه جوجه کشی دست ساز

برای ساخت دستگاه جوجه کشی دست ساز نیاز به لوازمی است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

کارتون

دماسنج

رطوبت سنج

ظرف آب

لامپ 100 واتی

سیم و دوشاخه

سرپیچ لامپ

چسب

طلق

ایجاد محفظه با استفاده از کارتون

در ساخت دستگاه جوجه کشی دست ساز  از کارتون به عنوان محفظه استفاده می‌شود. باید قسمتی از کارتون را به عنوان پنجره برش داد و طلق را با استفاده از چسب به این مکان چسبانید. از این پنجره می‌توان در مواقع ضروری به داخل دستگاه نگاه کرده و وضعیت تخم‌ها را چک کرد.

اتصال لامپ به محفظه

لامپ 100 واتی را به دستگاه متصل کرده. برای این کار جای لامپی را در داخل دستگاه قرار دهید. بر روی کارتون سوراخی را ایجاد کرده و سیم را از آن به بیرون عبور دهید.

قرار دادن رطوبت سنج و دماسنج در داخل دستگاه

رطوبت سنج و دماسنج را در داخل دستگاه قرار داده، این تجهیزات نقش مهمی در دستگاه جوجه کشی دست ساز  ایفا می‌کنند زیرا اولین مرحله در تنظیم دما و رطوبت ، تشخیص صحیح آن‌ها است.

ظرف آب را پر کرده و آن را در داخل دستگاه قرار دهید. این ظرف آب وظیفه تامین رطوبت دستگاه را بر عهده دارد. در مواقع کم بودن رطوبت باید به ظرف آب ریخته و در مواقع زیاد بودن رطوبت آب آن را کم کرد.

توجه

باید در نظر داشت راندمان این ماشین جوجه درآوری دست‌ساز در قیاس با دستگاه‌های جوجه کشی کارخانه‌ای بسیار پایین است و نباید از آن انتظار جوجه‌کشی با راندمان بسیار بالا داشت. استفاده از این دستگاه می‌تواند تجربه خوبی در جوجه کشی مخصوصا برای افراد مبتدی و تازه کار باشد. برای جوجه کشی با راندمان مناسب می‌توان از دستگاه‌های جوجه کشی خانگی اسکندری استفاده کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی اکسترا

گروه صنعتی اسکندری یکی از با سابقه ترین و قدیمی ترین کارخانه سازنده دستگاه جوجه کشی در ایران است که با تکنولوژی روز دنیا انواع دستگاههای جوجه کشی خانگی و صنعتی تمام دیجتال و تمام اتوماتیک را طراحی و تولید می نماید گروه صنعتی اسکندری با بهره گیری از گروه تبلیغات خلاق و پر شور توانسته بهترین تولیدات خود در زمینه دستگاه جوجه کشی را در ایران به تمام علاقه مندان این عرصه معرفی نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی