اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970515309956517

چرا باید به‌جای هارد اکسترنال، ذخیره‌ساز تحت شبکه خریداری کرد؟

ذخیره‌ساز تحت شبکه (NAS) چیست؟

کد: 13970515309956517

https://goo.gl/9a7Eqy

، شیراز , (اخبار رسمی): در سال‌های اخیر ذخیره‌سازهای تحت شبکه به‌ عنوان محصولات انقلابی، در صنعت ذخیره‌سازی معرفی‌ شده‌اند تا حجم زیادی از اطلاعات را در خود ذخیره کرده و دسترسی به آن‌ها را در هر مکانی میسر کنند.

ذخیره‌ساز تحت شبکه (NAS) چیست؟
ذخیره‌ساز تحت شبکه (NAS) چیست؟

امروزه در بیشتر کشور‌‌ها برای مصارف خانگی جهت نگهداری فایل‌های شخصی، ضبط و پخش فیلم یا عکس، پشتیبان گیری اطلاعات، ذخیره‌یاطلاعات دوربین‌های امنیتی و مصارف اینترنت اشیا از NAS استفاده می‌شود.

ذخیره‌‌ساز‌های تحت شبکه‌ی (NAS) نوعی از حافظه اختصاصی نگه‌داری فایل‌ها هستند که برای تأمین و به اشتراک‌گذاری اطلاعات در شبکه‌ها کاربرد دارند.

انواع متفاوتی از ذخیره‌ ساز‌های تحت شبکه در بازار موجود است و بسته به میزان قرارگیری، نوع و ظرفیت هارد دیسک پشتیبانی شده، در سه گروه خانگی، کسب‌وکار‌های کوچک و سازمانی تقسیم می‌شوند. این دستگاه‌ها معمولاً مانیتور و کیبورد ندارند، بیشتر به کمک مرورگر‌ها مدیریت می‌شوند‌ و شبکه اختصاصی و IP خود را دارند.

ذخیره‌‌ساز‌های تحت شبکه قابلیت استفاده چندین کاربر از یک هارد در یک‌زمان به کمک شبکه را امکان‌پذیر می‌کنند، به‌طور مثال کاربران خانگی در یک ‌منزل یا کارمندان یک شرکت می‌توانند به تمام اطلاعات موجود در ذخیره‌ ساز دسترسی داشته یا از یک فایل‌ استفاده کنند. در حال حاضر با توجه به نیاز کاربران به ظرفیت بیشتر حافظه‌ها، دستگاه‌های NAS دارای قابلیت استفاده از چندین هارد را دارند. بسیاری از شرکت‌های سازنده ذخیره‌‌ساز با عرضه‌کنندگان فضای ذخیره ابری همکاری می‌کنند تا مشتریان به ظرفیت‌های بیشتری برای ذخیره‌ سازی دسترسی داشته باشند. 

امروزه در بیشتر کشورها در مصارف خانگی جهت نگهداری فایل‌های شخصی، ضبط و پخش فیلم یا عکس و پشتیبان گیری اطلاعات از NAS استفاده می‌شود. همچنین در بسیاری از خانه‌های هوشمند از ذخیره‌‌ساز‌های تحت شبکه برای متمرکز‌کردن اطلاعات، پخش در تلویزیون‌های هوشمند، استفاده به‌عنوان حافظه دوربین‌های امنیتی و مصارف اینترنت اشیا استفاده می‌شود. همچنین جهت مصارف سازمانی و کسب‌وکارهای کوچک در راستای منظم کردن حافظه‌ها، پشتیبان گیری، آرشیو کردن اطلاعات و بازیابی اطلاعات از دست‌رفته از آن استفاده می‌شود.

اگر دستگاه‌های ذخیره‌ ساز امکانات سرور را داشته باشند از آن‌ها می‌توان به‌عنوان ابزار پخش مالتی مدیا، محل نگهداری دیتابیس، ایمیل و اتصال به دستگاه‌های ایمیل استفاده کرد. از مدل‌های پیشرفته NAS می‌توانند تعداد زیادی هارد را در کنار هم نگهداری کنند و از مزیت RAID بهره ببرند‌، این مزیت سبب تبدیل چندین هارددیسک به یک هارد واحد شده و در نتیجه دستیابی به‌سرعت بالاتر و دسترسی بهتر می‌شود.

چرا باید به‌ جای هارد اکسترنال، ذخیره‌ ساز تحت شبکه خریداری کرد؟

1- همه اطلاعات را در یک‌جا نگهداری می‌کند

با خرید ذخیره ساز تحت شبکه و انتقال همه فایل ها در یک هارد، به‌تدریج هر آنچه را که نیاز است در کمترین زمان ممکن از طریق شبکه وایرلس یا اینترنت می‌توان پیدا کرد. با استفاده از کامپیوتر، موبایل و تلویزیون هوشمند تمام اطلاعات موجود در ذخیره‌ ساز تحت شبکه مثل یک مموری خواهد شد.

2- پشتیبان گیری آسان و بی‌دغدغه از اطلاعات

سیستم‌عامل موجود در NAS راهکار ساده‌ای برای بکاپ گیری در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ذخیره‌ ساز تحت شبکه از اطلاعات به‌راحتی بکاپ گرفته و حتی در صورت پاک شدن اطلاعات به‌سرعت می‌تواند آن‌ها را بازیابی کند.

3- اشتراک‌گذاری هر فایلی به‌آسانی از هر جا امکان‌پذیر است

در این روش استفاده از سایر ابزار انتقال داده به حداقل رسده‌است. با استفاده از ذخیره‌ساز در هر زمان و در هر شرایطی با امنیت کامل می‌توان به اطلاعات دسترسی پیدا کرد. 

4- ذخیره‌ سازهای شبکه چندین راهکار برای حفاظت از فایل ها دارند

ایمن کردن اطلاعات و فایل‌ها در NAS به سادگی امکان‌پذیر شده است و خطر‌هایی نظیر گرفتن ویروس و یا خراب‌شدن هارد را نخواهد داشت. در مواقع خاص اگر اتفاقی برای هارد و اطلاعات رخ دهد به‌راحتی می‌توان آن را بازیابی کرد. ذخیره‌ ساز‌های تحت شبکه معمولاً از تکنولوژی چندگانه RAID برای حافظت اطلاعات استفاده می‌کنند. از دیگر قابلیت‌های امنیتی NAS می‌توان احراز هویت 2 مرحله‌ای، رمزگذاری فولدر‌ها و هشدار سریع بر روی موبایل اشاره کرد.

5- یک سیستم جدید چندرسانه‌ای خانگی با ذخیره‌ ساز تحت شبکه 

با استفاده از سیتم چندرسانه‌ای NAS، بستری ایمن برای اشتراک اطلاعات در منزل به وجود آمده است. در این بستر می‌توان با استفاده از انواع اتصالات نظیر پورت HDMI، کروم کست گوگل، AirPlay، DLNA و بلوتوث به تمامی دستگاه‌های موجود در خانه متصل شد.

شهر فافا ارائه‌دهنده یکی از بهترین ذخیره‌‌ساز‌های تحت شبکه با برند Qnap است که می‌تواند در برای ذخیره سازی اطلاعات در منازل، آتلیه‌های عکاسی و فیلم‌برداری و ادارات کاربرد داشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهر فافا

شهر فافا - تخصصی ترین فروشگاه اینترنتی کالای دیجیتال در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]