اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970806324246517

نبرد حافظه‌ها، هارد اکسترنال یا فلش مموری

کد: 13970806324246517

https://goo.gl/cetrwg

، شیراز , (اخبار رسمی): افرادی که بر سر دو راهی انتخاب هارد اکسترنال یا فلش مموری مانده‌اند و دچار شک و تردید شدند می‌توانند با مطالعه این مقاله تصمیمی درست بگیرند.

نبرد حافظه‌ها، هارد اکسترنال یا فلش مموری
نبرد حافظه‌ها، هارد اکسترنال یا فلش مموری

امروزه ما در میان خرواری از داده‌های دیجیتالی مانند عکس، فیلم، فایل متنی و... زندگی می‌کنیم. بخشی از این اطلاعات حکم دفترچه خاطرات را دارند و لحظات به‌ یاد ماندنی زندگی را به تصویر می‌کشند. برخی دیگر، زندگی حرفه‌ای و کاری ما را دربر می‌گیرد. از این رو نگهداری و محافظت از این داده‌ها اهمیت زیادی دارد.

کمپانی‌های مختلفی انواع تجهیزات مناسب ذخیره و نگهداری اطلاعات را ساخته‌اند که عمومی‌ترین و کاربردی‌ترین این تجهیزات هارد اکسترنال و فلش مموری است، دو وسیله‌ای که بسیاری از ما در انتخاب بین یکی از آنها همواره تردید داریم؛ اما همه چیز به نیاز برمی‌گردد.

فلش مموری حجم فلش مموری‌ها معمولا در حجم‌های 4 تا 128 و 256 گیگابایت ساخته می‌شوند. با توجه به حجم داده‌های امروزی، حافظه فلش مموری، گزینه مناسبی برای بک آپ گرفتن از داده‌ها نیست. البته شرکت کینگستون سال گذشته فلش مموری با حجم 1 و 2 ترابایت ساخته اما این فلش مموری‌ها قیمت بسیار بالایی دارند. فلش مموری 1 ترابایت حدودا 726 دلار و نمونه 2 ترابایتی 1372 دلار قیمت دارد. بنابراین خرید فلش مموری با این حجم شاید برای عده زیادی در حد یک رویا باقی بماند.

بنابراین اگر داده‌ها چندان حجیم نیستند، انتخاب فلش مموری عاقلانه است اما اگر حجم داده‌ها بالاست بهتر است به فکر خرید یک هارد باشید زیرا در کنار حافظه بالا، قیمت مناسب‌تری دارد.

از طرفی اگر نیاز دارید که دائما داده‌هایی با حجم متوسط را جا‌به‌جا کنید و سرعت هم برای شما مهم است خرید یک فلش مموری 128 گیگابایتی مناسب است.

سرعت سرعت بالا یکی از مهم‌ترین مزایای فلش مموری است. حتما شما هم از سرعت بالای SSDها نسبت به هارد شنیده‌اید. یک SSD از چندین فلش مموری که به صورت سری به هم متصل شده‌اند ساخته می‌شود به همین دلیل سرعت بسیار بالایی دارد.

بنابراین اگر نیاز دارید که روزانه اطلاعات کم‌حجمی مانند عکس و یا فایل‌های ورد و... را بارها و به سرعت بین سیستم‌ها جابه‌جا کنید، بهتر است به خرید یک فلش مموری فکر کنید.

اندازه سایز کوچک فلش مموری یکی از مزایای این نوع حافظه است. اندازه فلش مموری‌ها معمولا از یک بند انگشت تا نهایتاً یک انگشت دست است بنابراین اگر حمل ساده و بی‌دردسر حافظه مهم است، خرید فلش مموری گزینه مناسبی است.

قابلیت otg اتصال فلش مموری به گوشی یکی از برتری‌های فلش مموری است. به‌این‌ترتیب می‌توانید حافظه مناسب و کوچکی را همیشه همراه گوشی خود داشته باشید تا کمبود حافظه داخلی را جبران کنید.

فلش مموری 16گیگابایت Sandisk مدل ULTRA DUAL DRIVE M3 از جمله پرفروشترین فلش مموریهای دارای قابلیت otg موجود در بازار است.

هارد اکسترنال حجم هاردهای اکسترنال در حجم‌های 1 تا 8 ترابایت (نهایت 20 ترابایت) ساخته می‌شوند اما هاردهای 1 ترابایت پرفروشترین هاردهای اکسترنال هستند. بنابراین هارد اکسترنال گزینه بسیار مناسبی برای پشتیبان گیری از داده‌ها حیاتی و حجیم است اما در هاردها نمی‌توانیم انتظار حافظه‌ای با اندازه کوچک را داشته باشیم.

خرابی ماهیت مکانیکی هارد اکسترنال یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این نوع حافظه است. این حافظه از یک موتور مکانیکی و یک هد تشکیل شده. داده‌ها روی دیسک قرار می‌گیرند و حین چرخش هارد، هد، داده‌ها را می‌خواند. بنابراین به مرور زمان، به دلیل ساییده شدن هد رو دیسک، هارد خراب می‌شود. پس اگر نیاز دارید که دائماً حافظه را جابه‌جا کنید، خرید هارد اکسترنال گزینه مناسبی نیست؛ بلکه بهتر است به سراغ فلش مموری بروید.

سرعت هارد اکسترنال به دلیل همان ماهیت مکانیکی که قبلاً توضیح دادیم، نسبت به فلش مموری سرعت پایین‌تری دارد. بنابراین خواندن اطلاعات از هارد نسبت به فلش مموری زمان‌برتر است.

هارد اکسترنال یا فلش مموری اگر بخواهید انتخابی هوشمندانه بین هارد اکسترنال یا فلش مموری داشته باشید همه چیز به نیازتان برمی‌گردد.

اگر به دنبال حافظه‌ای برای انتقال سریع اطلاعات کم‌حجم هستید و یا نیاز دارید این اطلاعات را بدون هیچ وسیله جانبی به گوشی خود انتقال دهید، خرید فلش مموری با قابلیت otg انتخاب هوشمندانه‌ای است.

در صورتی‌که بک آپ گرفتن از اطلاعات حیاتی و حجیم، هدف از خرید یک حافظه است، بهتر است به سراغ هارد اکسترنال بروید.

قیمت، فاکتور تعیین‌کننده دیگری در انتخاب بین هارد اکسترنال یا فلش مموری است. در ظرفیت‌های یکسان تقریبا قیمت یک هارد اکسترنال یک ترابایت با یک فلش مموری 256 گیگ برابر است. درواقع قیمت فلش در ظرفیت برابر، تقریبا چهار برابر قیمت هارد اکسترنال است. بنابراین اگر فاکتور قیمت برای شما مهم است و به حافظه زیادی هم نیاز دارید انتخاب هارد اکسترنال هوشمندانه‌تر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهر فافا

شهر فافا - تخصصی ترین فروشگاه اینترنتی کالای دیجیتال در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]