اطلاعات تماس
  • 021860***** - 021556*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970517310309442

تاریخچه عطر و ادکلن

کد: 13970517310309442

https://goo.gl/uCFiYR

، تهران , (اخبار رسمی): باستان شناسان قدیمی‌ترین عطر جهان را در پیرگوس، قبرس کشف کردند. این عطرها قدمتی بیش از ۴٬۰۰۰ سال دارند.

تاریخچه عطر و ادکلن
تاریخچه عطر و ادکلن

دانشمند ایرانی، ابن سینا فرایند عصاره‌گیری از گل‌ها را با استفاده از روش تقطیر انجام داد که امروزه به طور معمول استفاده می‌شود را معرفی کرده‌است. اولین تجربه او با گل رز بود

هنر عطرسازی در زمان باستان از میان رودان و مصر شروع شده و در ایران و روم باستان توسعه پیدا کرده‌است. اولین شیمی‌دان ثبت شده در دنیا، زنی بنام تاپوتی است که یک عطر‌ساز است که طبق لوحه‌های خط میخی در هزاره‌ی دوم قبل از میلاد در میان رودان می‌زیسته‌است. او گل‌ها، روغن‌ها و اگیر ترکی را با دیگر مواد معطر، چندین بار متوالی تقطیر و صاف می‌کرده تا عطر مورد نظر را تولید کند.

در سال ۲۰۰۵،  باستان‌شناسان آنچه که تصور می‌شود قدیمی‌ترین عطر جهان می‌باشد را در پیرگوس، قبرس کشف کردند. این عطرها قدمتی بیش از ۴٬۰۰۰ سال دارند. در این مجموعه حداقل ۶۰ دستگاه تقطیر، کاسه برای مخلوط کردن، قیف و بطری عطر در یک کارگاه ۴۳٬۰۰۰ فوت مربعی (۴٬۰۰۰ متر مربعی) کشف گردید. در زمان‌های قدیم مردم با استفاده از گیاهان و ادویه جاتی مانند بادام، گشنیز، گل تلفونی (مورد سبز)، رزین رسته مخروطیان، ترنج، و همچنین انواع گل،  ادکلن تولید می‌کردند.

در اواخر هزاره‌ی چهارم پیش از میلاد در سیلک کاشان، غیر از ظروف سفالین، بعضی تُنگ‌های کوچک از مرمر، که گویا مخصوص نگهداری عطر بود نیز در حفریات سیلک پیدا شده‌است و علاوه بر این مقداری آئینه‌ی مسی جهت آرایش به دست آمده‌است.

درقرن نهم میلادی ابویوسف کندی، شیمیدان عرب، کتابی دربارهٔ عطرها به نام شیمی عطر و تقطیر نوشته‌است. این کتاب شامل بیش از یک صد دستور برای تهیه روغن‌های معطر، مرهم‌ها، عرق‌های گیاهی و جایگزین‌هایی برای داروهای پر هزینه است. به علاوه در این کتاب ۱۰۷ روش و دستورالعمل برای عطرسازی و ساخت تجهیزات مربوطه، از جمله انبیق، شرح داده شده‌است.

دانشمند ایرانی ابن سینا فرایند عصاره‌گیری از گل‌ها را با استفاده از روش تقطیر که امروزه بطور معمول استفاده می‌شود، معرفی کرد. اولین تجربه‌ی او با گل رز بوده‌است. از زمان این کشف، ادکلن از مخلوطی از روغن‌ها، گیاهان یا گلبرگ‌های خرد شده که یک ترکیب قوی معطر را به وجود می‌آورند به دست می‌آید. از این میان گلاب بلافاصله میان مردم محبوب شد. مواد اولیه و تکنولوژی تقطیر در کشورهای شرقی، به‌طور قابل توجهی صنعت عطرسازی و پیشرفت‌های علمی و خصوصاً علم شیمی را در غرب تحت تأثیر قرار داده‌است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به فروشگاه عطرافشان مرجع تخصصی عطر و ادکلن در ایران، مراجعه کنند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

عطرافشان

فروشگاه اینترنتی عطرافشان اولین و بزرگترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن در ایران - خرید اینترنتی عطر و ادکلن زنانه و مردانه برند اصل و اورجینال با تضمین قیمت، کیفیت و اصالت کالا و ارسال رایگان به سراسر کشور

اطلاعات تماس
  • 021860***** - 021556*****
[نمایش اطلاعات]