اطلاعات تماس
  • 021860***** - 021556*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970517310429442

انواع عطر و ادکلن براساس غلظت

کد: 13970517310429442

https://goo.gl/61YSE1

، تهران , (اخبار رسمی): شدت و ماندگاری عطر براساس غلظت، شدت و طول عمر ترکیبات معطر (اسانس طبیعی، روغن عطر) مورد استفاده در آن است: هر قدر درصد ترکیبات معطر افزایش می‌یابد، شدت و ماندگاری آن نیز زیادتر می‌شود.

انواع عطر و ادکلن بر اساس غلظت
انواع عطر و ادکلن براساس غلظت

عصاره عطر یا perfume با غلظتی بین ۱۵–۴۰٪ از مواد معطر غلیظ‌ترین، خالص‌ترین، ماندگارترین و در عین حال گران‌ترین نوع عطر است

محصولاتی که به عنوان انواع عطر شناخته می‌شوند تنها در میزان غِلظت عصاره‌های روغنی معطر در حلال آن، که می‌تواند شامل اتانول یا ترکیبی از آب و اتانول باشد متفاوت هستند. 

معیارهایی که برای توصیف غِلظت تقریبی یک عطر با استفاده از درصد یا حجم روغن معطر در آن، مورد استفاده قرار می‌گیرد، معمولاً مبهم و غیر‌دقیق می‌باشد. فهرستی از عبارات معمول به شرح زیر ارائه شده‌است:

پودر عطر شامل ۳۱٪ اسانس عطری در پودر تالک آرایشی بدون وجود الکل است.

عصاره عطر یا perfume با غلظتی بین ۱۵–۴۰٪ از مواد معطر غلیظ‌ترین، خالص‌ترین، ماندگارترین و در عین حال گران‌ترین نوع عطر است.

اسپریت دو پرفیوم یا ESdP شامل ۱۵–۳۰٪ مواد معطره، یک ترکیب که به ندرت بین عصاره عطر و ادوپرفیوم استفاده می‌شود.

ادو پرفیوم یا EdP با غلظتی در حدود ۱۰–۲۰٪ رایج‌ترین نوع عطر است که ماندگاری مناسبی دارد و به گرانی عطر هم نیست. این نوع عطر را با عبارت (millésime) نیز نشان می‌دهند.

ادو تویلت یا EdT در حدود ۴–۱۲٪ غلظت داشته و بوی ملایمی دارد که ماندگاری زیادی هم ندارد و برای تمدید بوی آن باید چندین بار در طول روز از آن استفاده شود.

ادوکلن یا EdC، با غلظتی در حدود ۳–۸٪ از مواد معطر قابل ذکر است که عبارت Original Eau de Cologne یک نام تجاری ثبت شده‌ است.

پرفیوم میست با غلظت ۳–۸٪ مواد معطره در حلال غیر الکلی.

اسپلش و افترشیو (EdS) با ۱–۳٪ غلظت مواد معطره.

در تمام این محصولات اتانول یا ترکیب آب و اتانول به عنوان حلال مواد معطر به کار می‌رود. روغن‌های معطر می‌توانند در روغن‌های بی‌بوی دیگری نظیر روغن نارگیل تصفیه شده یا در موم‌های مایعی نظیر روغن جوجوبا (Jojoba oil) حل شوند. در انواع نامرغوب، عطرها در حلال‌های فراری چون اِتر نیز حل می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

عطرافشان

فروشگاه اینترنتی عطرافشان اولین و بزرگترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن در ایران - خرید اینترنتی عطر و ادکلن زنانه و مردانه برند اصل و اورجینال با تضمین قیمت، کیفیت و اصالت کالا و ارسال رایگان به سراسر کشور

اطلاعات تماس
  • 021860***** - 021556*****
[نمایش اطلاعات]