اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970520310808217

چاپ تراکت تبلیغاتی و انواع آن

کد: 13970520310808217

https://goo.gl/C31vBN

، تهران , (اخبار رسمی): چاپ تراکت می‌تواند در انواع، اقسام، اندازه و طرح‌های مختلف به دست مردم برسد تا افراد با دیدن آن‌ها توجهشان جلب شود.

چاپ تراکت تبلیغاتی و نوع آن چیست؟
چاپ تراکت فوری و ارزان در خانه طراحان سام

چاپ تراکت می‌تواند در انواع، اقسام، در سایز و طرح‌های مختلف به دست مردم برسد تا افراد با دیدن آن‌ها توجهشان جلب شود

تراکت‎‎ برگه‌ای تبلیغاتی است که به طور معمول در سایز‎ A5 ‎‎برای‎ ‎معرفی ‏محصول، شرح فعالیت‌ها و خدمات و اطلاع‌رسانی درباره‌ی رویدادی معین، چاپ می‌شود‎.‎ 

چاپ تراکت‏ ارزان، نوعی تبلیغ در عرصه‌ی چاپ قطع کوچک است و به دلیل پخش مستقیم آن (پخش دست ‏به دست، چسباندن به دیوار یا قرارگرفتن در صندوق‌های پستی) طیف وسیعی از مخاطبان را پوشش می‌دهد.‏ 

تراکت یکی از المان‌های تبلیغاتی است که این روزها طرفداران بسیار زیادی را در بین کمپانی‌های مختلف پیدا کرده‌است. مهم نیست که کمپانی کوچک، بزرگ، جدید یا قدیمی باشد، مهم این است که بتواند پیام خود را با کمترین هزینه و در کمترین زمان ممکن به مشتریان خود برساند. 

طراحی تراکت:

در طراحی تراکت سعی بر این است تا به گونه‌ای عمل شود که مخاطب به خواندن تراکت ترغیب شود و باعث نشود تا با خواندن اولین جمله، آن را دور بیاندازد. استفاده از تصاویر و فونت‌های مناسب می‌تواند بسیار تاثیر‌گذار باشد. بهتر است در قسمت رویی تراکت از عنوان، واژه‌ها و عبارات مهم مانند نام موسسه، شماره، آدرس و .. استفاده شود و در پشت تراکت توضیحات بیشتر ذکر شود. این توضیحات بهتر است به صورت نکته‌ای و نه به صورت یک مطلب بلند باشد. 

نکته قابل توجه این است که طراحی تراکت باید به گونه‌ای باشد که نظر گیرنده را به خود جلب کند. سعی بر آن است تا مطالب را به صورت نکته‌ای و خلاصه بیان شود تا بینندگان در نگاه کلی بتوانند آن‌ها را بخوانند و خسته نشوند. استفاده از فونت‌های مناسب با سایز مناسب نیز می تواند تاثیر گذار باشد. علاوه بر این باید از دو فونت در طراحی تراکت استفاده شود تا تفاوت بین عنوان و مطالب مشخص شود. 

عموما در طراحی تراکت هر چه مطالب بزرگ‌تر باشد نظر بیننده را بیشتر به خود جلب می‌کند. در کنار این مورد، استفاده از رنگ‌های هم خانواده و ترکیب رنگ‌های مناسب نیز می‌تواند بسیار تاثیر‌گذار باشد. 

نکته‌ی بعدی قرار دادن تصاویر مناسب در تراکت است. در طراحی تراکت باید از تصاویری که می‌تواند برای مشتری جذاب باشد استفاده شود. چرا که نظر مردم در نگاه اول به سمت تصاویر بیشتر از نوشته‌ها جلب می شود و مطمئنا استفاده از تصاویر زیبا و جذاب کمک می کند تا بتوانند اثر بخشی چاپ تراکت‌های خود را بالاتر ببرید.

کاغذ و چاپ تراکت:

در کنار طراحی، استفاده از کاغذ مناسب و چاپ با کیفیت نیز از عوامل تاثیر گذار در تبلیغات تراکتی است. تراکتها در انواع مختلف سیاه و سفید، رنگی، یک رو یا دورو به چاپ می‌رسند که بسته به نوع کار می‌توان از میان آن‌ها را انتخاب کرد.

کاغذهایی که برای چاپ تراکت مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

الوان رنگی

کاغذ تحریر سفید

کاغذ کرافت نخودی

کاغذ تحریر

کاغذ گلاسه

کاغذ کتان

عموما تراکت‌های رنگی گلاسه نسبت به دیگر تراکت‌ها بیشتر سفارش داده می‌شوند که ممکن است کمی زمان‌بر باشد. اما اگر هدف چاپ سریع‌تر است، می‌توان از چاپ دیجیتال بهره برد. نکته‌ای که در استفاده از کاغذهای گلاسه اهمیت دارد این است که این کاغذها بافتی دارند که ترکیب رنگ به خوبی بر روی آن‌ها می‌نشیند و تصاویر و نوشته‌ها در آن به خوبی و باکیفیت فوق‌العاده بالایی به چشم می‌خورد. 

چاپ تراکت رنگی:

در چاپ تراکت‌های رنگی باید دقت بیشتری نسبت به چاپ تراکت‌های سیاه و سفید داشت. این نوع از تراکت‌ها عموما بیشتر از تراکت‌های سیاه و سفید نظر مشتریان را به خود جلب می‌کند. اما باید در تظر داشت که ترکیب رنگ‌های اشتباه ممکن است تاثیر منفی بر روی مشتریان داشته باشد و ممکن است تراکت‌ها را بدون نگاه کردن دور انداخت. در طراحی این نوع از تراکت‌ها سعی بر آن است تا از رنگ های هم خانواده استفاده نشود.

بهترین اندازه برای تراکت‌ها کدامند؟

این سوالی است که ممکن است ذهن تمام موسساتی که برای اولین بار قصد چاپ تراکت را دارند به خود مشغول کند. عموما تراکت‌ها بر حسب موارد استفاده، سایزهای متفاوتی را به خود می گیرند که در ادامه به آن‌ها پرداخته می‌شود:

کاغذهای با سایز A7

ابعاد در نظر گرفته شده برای این سایز 105 در 74 میلی‌متر است. این سایز کوچکترین سایزی است که در چاپ تراکت فوری پیشنهاد می‌شود. با استفاده از این سایز از تراکت می‌توان پیشنهادات مختلف خود را به گوش عموم برساند. در هنگام طراحی این نوع تراکت باید همه چیز کوتاه و مختصر باشد چرا که فضای کافی برای نوشتن زیاد وجود ندارد.

کاغذهای با سایز A6

کاغذهای A6 همانند اندازه یک کارت پستال هستند. ابعاد این کاغذ 148 در 105 میلی‌متر است که امکان ارائه پیام دلخواه‌ را می‌دهد. از این کاغذ عموما برای چاپ اکثر تراکت‌ها استفاده می‌شود. چرا که علاوه بر داشتن فضای کافی، سبک و کوچک است. از این نوع کاغذ می‌توان برای دادن پیشنهادات ویژه و یا اطلاع‌رسانی به مشتریان جدید استفاده کنید و از این طریق فروش خود را افزایش دهید.

کاغذهای با سایز A5

A5 کاغذ دیگری است که مورد توجه بسیاری از کمپانی‌های و موسسات قرار می‌گیرد. چرا که با استفاده از فضای زیادی که در اختیار دارند می توانند پیام خود را به صورت کامل به عموم برسانند. این کاغذ در ابعاد 148 در 210 میلی متر به چاپ می‌رسد و یک راه موثر برای فروش کالا، در داخل نمایشگاه‌ها، قرار‌دادن درب منازل و کمپین‌های بازاریابی می‌باشد. این کاغذ بهترین گزینه برای تبلیغات است و پیشنهاد می‌شود آن را در بین لیست کارهای تبلیغاتی خود قرار دهید.

کاغذهای با سایز A4

کاغذ A4 شاید به نظر دارای فضای کافی و مناسب برای توضیحات مختلف باشد، اما چیزی که در مورد چاپ تراکت‌ها بسیار مهم است این است که مشتری بتواند آن را به راحتی با خود حمل کند. کاغذهای A4 عموما دارای ابعاد 297 در 210 میلی‌متر هستند و با اینکه دارای فضای کافی هستند اما شاید برای مشتریان چندان جالب نباشد. عموما از این سایز کاغذ برای توضیحات در مورد یک محصول استفاده می‌شود.

کاغذهای با سایز DL

این نوع از کاغذها 1/3 کاغذ های A4 و در ابعاد 210 در 99 وجود دارند. این کاغذ‌ها به راحتی در جیب، جا می‌شوند و می‌تواند از آن‌ها در نمایشگاه‌های تجاری استفاده کنید.

کاغذ مربعی

کاغذهای مربعی نوعی متفاوت از کاغذهای مخصوص چاپ تراکت هستند. انتخاب این نوع از تراکت‌ها سلیقه‌ای است. ابعادی که این نوع تراکت ها دارند در سه نوع 140 در 140، 148 در 148، 210 در 210 میلی متر می باشد. استفاده از این نوع کاغذ باعث برجسته شدن تبلیغات خواهد شد. 

در آخر باید توجه داشت که تراکت می‌تواند اولین نقطه شروع و آشنایی با مشتریانتان باشد پس در انتخاب نوع طراحی و چاپ آن دقت کنید. طراحی و چاپ تراکت های با کیفیت نشان‌دهنده ارزشی است که برای مشتریان خود قائل می‌شوید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه طراحان سام

خانه طراحان سام با مهجرترین دستگاه های چاپ دیجیتال و چاپ بنر در کشور آماده ارائه خدمات رسانی در زمینه چاپ دیجیتال استیکر,چاپ روی شیشه,چاپ دیجیتال کارت ویزیت,چاپ دیجیتال روی پارچه,چاپ دیجیتال تراکت,چاپ بنر,چاپ کاتالوگ,برش لیزر,چاپ دیجیتال کاغذ دیواری و سازه های نمایشگاهی می باشد. راه های ارتباطی با خانه طراحان سام : Telegram : http://telegram.me/samdhprintt تلفن تماس : 02187700017

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]