اطلاعات تماس
  • 021966*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970527312209364

افتتاح بخش نوروسایکوتراپی کلینیک آرامش تهران

کد: 13970527312209364

https://goo.gl/F1Euyi

، تهران , (اخبار رسمی): در طی مراسمی با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مدیران کلینیک آرامش تهران و مرکز پارند، اولین بخش تخصصی نوروسایکوتراپی در کلینیک آرامش تهران افتتاح شد.

افتتاح بخش نوروسایکوتراپی کلینیک آرامش تهران
افتتاح بخش نوروسایکوتراپی کلینیک آرامش تهران

مسوول بخش نوروسایکوتراپی کلینیک آرامش با بیان اینکه تهران ششمین شهر پر استرس جهان گزارش شده است، گفت: استرس به قدری حائز اهمیت است که عامل مشترک بروز ۹۵ درصد از بیماری‌ها است

نشست خبری افتتاح بخش نوروسایکوتراپی و رونمایی از دانش فنی اصلاح و عملکرد سیستم مغزی و عصبی با حضور دکتر مسعود نصرت آبادی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی، صالح رمضانی خورشید دوست مدیریت کلینیک آرامش و پویا پاک نژاد مسئول بخش نوروسایکوتراپی کلینیک آرامش برگزار شد. 

در این نشست مسعود نصرت‌آبادی با بیان اینکه اختلالات روانی در ایران در میان حدود 25 درصد از مردم شایع است،‌ گفت: شایع‌ترین اختلالات روانی افسردگی، استرس و پرخاشگری است که در زنان دو برابر بیشتر از مردان است و با توجه بر تأکید بر اهمیت نقش سلامت روان به طور خاص، وضعیت استرس بر موضوع سلامت اجتماعی و نقش مستقیم آن بر سیستم عصبی رویکردی نوین را در فعالیت‌های بالینی ارائه داده‌ایم.

وی با بیان این‌که نوروسایکوتراپی بر کارکرد نامناسب مغزی در تداوم مشکلات جسمانی و روانی تاثیر دارد، ادامه داد: نوروسایکوتراپی رویکردی نوین است که فعالیت‌های بالینی آن در دنیا از سال ۲۰۱۱ شروع شده است و تیم تحقیقاتی پارند و کلینیک چندتخصصی درد آرامش تهران از سال ۹۴ پژوهش‌های بالینی خود را شروع کردند که نتایج این تحقیقات، بومی‌سازی شدن نوروسایکوتراپی در ایران و رسیدن به یک الگوی خاص کشور بوده است که در نهایت این خدمات از تابستان ۹۷ آماده ارائه عموم شده است.

دکتر نصرت‌آبادی با بیان این‌که بسته نوروسایکوتراپی شامل «ارزیابی دقیق از فرد» و «درمان» است، یادآور شد: در ارزیابی، مصاحبه‌های فردی که بیشتر خوداظهاری است، آزمون‌های کامپیوتری مثلا اجرای تست NEO برای تعیین ویژگی‌های شخصیتی افراد، تست استرس و تهیه نقشه مغزی انجام می‌شود که بر اساس نتایج این ارزیابی، پروتکل درمانی فرد که ویژه همان شخص است، تعیین می‌شود و در واقع در این پروتکل به تمام مشکلات هیجانی، شناختی و شخصیتی فرد توجه می‌شود و شامل دو بخش «روان‌درمانی براساس موج سوم رویکردهای درمانی از جمله درمان شناختی رفتاری (CBT)، ذهن‌آگاهی و اکت» و «درمان‌های تکنولوژیک از جمله نوروفیدبک و بیوفیدبک» است.

صالح رمضانی خورشید دوست، مدیر کلینیک آرامش، با بیان این که نوروسایکوتراپی تلفیقی از رشته‌های مختلف است، گفت: بسته خدمات تعریف شده قابلیت ارائه به مجموعه‌های با استرس بیش از اندازه با زمینه شغلی نظیر خبرنگاری را دارد. 

وی ادامه داد: این بسته از بروز اختلالات متابولیکی که به صورت بالینی فرد را دچار مشکلات جسمانی و روانی می‌کند، پیشگیری کرده و در صورت بروز مشکلات می‌توان از طریق آن در جهت درمان اقدام کرد.

پویا پاک‌نژاد، مسوول بخش نوروسایکوتراپی کلینیک آرامش با بیان اینکه بر اساس شاخص‌های جهانی در جدیدترین آمارها، تهران ششمین شهر پر استرس جهان گزارش شده است، گفت: استرس به قدری حائز اهمیت است که عامل مشترک بروز ۹۵ درصد از بیماری‌ها است.

پاک‌نژاد خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات دکتر نوربالا از محققان حوزه روانشناسی کشور در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، ۷۸ درصد مردم شهر تهران حداقل در سال تجربه یک استرس حاد را داشته‌اند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک آرامش تهران

کلینیک آرامش تهران در سال 1388 با هدف درمان میگرن آغاز به کار کرد و پس از دستیابی به اهداف اولیه خود - درمان میگرن -فعالیت توسعه ای خود را به عنوان یک کلینیک چند منظوره ادامه داده و دامنه وسیعی از درمان ها را با محوریت درمان طبیعت محور مانند بخور درمانی، طب سوزنی و طب سنتی تحت پوشش قرار داده. همچنین در سال جاری بخش نوروسایکوتراپی با خدماتی چون مدیریت استرس به بخش های درمانی کلینیک افزوده شده است.

اطلاعات تماس
  • 021966*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | روانشناسی و موفقیت