اطلاعات تماس
  • 021966*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980704407849364

درمان سینوزیت به روش بخوردرمانی

در آرامش، سینوزیت هم درمان دارد

کد: 13980704407849364

http://bit.ly/2ntQaM5

، تهران , (اخبار رسمی): سینوزیت یکی از بیماری‌های آزاردهنده است که به‌سادگی قابل درمان نیست. معمولا برای درمان این بیماری از داروهای ضد التهاب و آنتی بیوتیک استفاده می‌شود. سینوزیت در کلینیک آرامش با روش بخوردرمانی با استفاده از گیاهان دارویی تیمار می‌شود. روش درمان سینوزیت کلینیک آرامش کارآمد، بدون عوارض و کم هزینه است.

در آرامش، سینوزیت هم درمان دارد.
کابین بخور کلینیک آرامش

بیماری سینوزیت حاصل بسته شدن مجاری سینوسی و تجمع مایعات در این مجاری است. سینوس‌ها مجاری باریکی هستند که به صورت گسترده در جمجمه به خصوص در نواحی پیشانی و اطراف چشم‌ها گسترش یافته و به صورت طبیعی از هوا پر شده‌اند. دیواره این حفرات با موکوس پوشیده شده و جریانی از تخلیه موکوس به صورت مداوم از این حفرات به داخل بینی وجود دارد.

با بسته شدن مسیر خروجی سینوس‌ها و یا هر بخشی از این حفرات، تجمع موکوس و فشار به دیواره سینوس‌ها موجب ایجاد سردرد و سایر نشانه‌های بیماری سینوزیت می‌شود. با بسته شدن سینوس‌ها، شرایط برای رشد باکتری‌های فرصت طلب بدن در این نواحی فراهم شده و فضای بسته سینوس‌ها محل رشد میکروب و ایجاد عفونت می‌شود.

بسته شدن مجاری سینوسی می‌تواند حاصل یک گرفتگی بینی در سرماخوردگی و یا آلرژی باشد و یا به علت مشکلات فیزیولوژیکی مانند انحراف تیغه بینی رخ دهد. این انسداد ممکن است مانند سرماخوردگی گذرا بوده و در کمتر از 10 روز رفع شود اما انواع مزمن بیماری سینوزیت ممکن است ماه‌ها بیمار را آزار دهند. در بعضی از افراد سینوزیت به صورت نسبی درمان شده و با کوچکترین سرماخوردگی یا علایم آلرژی سردردهای سینوسی در فرد تکرار خواهند شد.

سردردهای سینوسی شباهت‌های زیادی با سردردهای میگرنی داشته و بسیاری از موارد سینوزیت به اشتباه ممکن است به عنوان میگرن تشخیص داده شوند. همینطور برخی افراد میگرنی دچار سردردهای کمپلکس هستند همراه با میگرن به سینوزیت نیز مبتلا هستند. در این افراد جهت درمان میگرن، بایستی مراحل درمان سینوزیت و درمان میگرن سپری شود. 

درمان سینوزیت

سینوزیت در علم پزشکی نوین با استفاده از تجویز آنتی‌بیوتیک و کورتون‌ها درمان می‌شود. آنتی بیوتیک با حذف میکروب‌ها و داروهای ضد التهاب با رفع گرفتگی‌ها می‌توانند در درمان سینوزیت موثر باشند. اما این مسیر درمانی نیازمند مصرف حجم بالایی از آنتی‌بیوتیک‌ها است که مشکلات زیادی را برای فرد مبتلا به سینوزیت مزمن ایجاد خواهد کرد.

درمان‌های خانگی و سنتی سینوزیت بیشتر توسط بخار آب انجام می‌شود. حتی بعضی از افراد از بخور آنتی بیوتیک برای درمان سینوزیت خود استفاده می‌کنند. این روش‌ها و ترکیب بخورها عموما مبتنی بر تجربه شخصی بوده و نمی‌توان در مورد آنها قضاوتی داشت اما بخار آب با شستشوی مجاری بینی و ورودی مجاری سینوسی، نقش موثر و اثبات شده‌ای در رفع سینوزیت دارد.

درمان گیاهی سینوزیت 

در طب سنتی ایران در مورد سینوزیت صحبت‌های زیادی شده و روش‌های مختلفی برای درمان سینوزیت پیشنهاد شده است. در کلینیک آرامش تهران به عنوان کلینیک تخصصی درمان‌های گیاهی و طبیعت محور، سال‌ها در مورد سینوزیت مطالعه شده که حاصل آن ترکیبی ویژه از گیاهان دارویی است که بخور آنها تاثیرات چشمگیری در درمان سینوزیت دارد و می‌توان به درمان گیاهی سینوزیت اشاره کرد.

در این روش درمانی، بیمار در کابین‌های ویژه بخوردرمانی کلینیک به مدت 30 دقیقه از بخور ترکیب گیاهی آرامش استفاده می‌کند. این بخور گیاهی شامل ضد التهاب‌های طبیعی است که همراه با تاثیر بخار آب مجاری تنفسی را پاکسازی کرده و التهاب بینی را کاهش می‌دهند. همچنین این ترکیب باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و مهار رشد میکروب‌های ایجاد کننده عفونت سینوسی خواهد شد. 

از مزایای روش آرامش در درمان سینوزیت می‌توان به استفاده از ترکیبات گیاهی و عدم استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها اشاره کرد. همینطور استفاده از بخور درمانی که باعث افزایش سرعت دارورسانی شده و همچنین با تاثیر مستقیم بر ورودی سینوس‌ها عمل رفع التهاب و پاکسازی فیزیکی مجاری تنفسی را انجام می‌دهد.

این بخور تاکنون تاثیر مفیدی در بسیاری از مصرف کنندگان آن داشته است.

علاقه مندانی که تمایل به درمان سینوزیت خود در کلینیک آرامش دارند، می‌توانند به سایت این مجموعه به آدرس www.arameshclinic.com مراجعه و همچنین از طریق فرم رزرو نوبت آنلاین کلینیک آرامش جهت رزرو نوبت خود اقدام کنند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک آرامش تهران

کلینیک آرامش تهران در سال 1388 با هدف درمان میگرن آغاز به کار کرد و پس از دستیابی به اهداف اولیه خود - درمان میگرن -فعالیت توسعه ای خود را به عنوان یک کلینیک چند منظوره ادامه داده و دامنه وسیعی از درمان ها را با محوریت درمان طبیعت محور مانند بخور درمانی، طب سوزنی و طب سنتی تحت پوشش قرار داده. همچنین در سال جاری بخش نوروسایکوتراپی با خدماتی چون مدیریت استرس به بخش های درمانی کلینیک افزوده شده است.

اطلاعات تماس
  • 021966*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان