اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970620315836679

بررسی Forbes:همکاری موفق آمازون و هوآوی در ساخت اسپیکر هوشمندHuawei AI Cube

کد: 13970620315836679

https://goo.gl/qcXfem

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت‌های صاحب نام آمازون و Huawei دست در دست هم داده‌اند تا از Huawei AI Cube که یک بلندگوی هوشمند مجهز به فناوری Amazon Alexa AI به همراه یک روتر4G پرسرعت است در نمایشگاه امسال IFA در برلین آلمان رونمایی کنند.

بررسی Forbes:همکاری موفق آمازون و هوآوی در ساخت اسپیکر هوشمندHuawei AI Cube
بررسی Forbes:همکاری موفق آمازون و هوآوی در ساخت اسپیکر هوشمندHuawei AI Cube
بررسی Forbes:همکاری موفق آمازون و هوآوی در ساخت اسپیکر هوشمندHuawei AI Cube
بررسی Forbes:همکاری موفق آمازون و هوآوی در ساخت اسپیکر هوشمندHuawei AI Cube

هوآوی همچنین برخی امکانات دیگر صوتی در این دستگاه مانند باس (صدای بم) مجازی، اکولایزر با فاز خطی و کنترل هوشمند سطح بلندی صدا پیش‌بینی کرده است

شرکت‌های صاحب نام آمازون و Huawei دست در دست هم داده‌اند  تا از Huawei AI Cube که یک بلندگوی هوشمند مجهز به  فناوری Amazon Alexa AI به همراه یک روتر 4G پرسرعت است در نمایشگاه امسال IFA در برلین آلمان رونمایی کنند.

به نظر می‌رسد این بلندگو از ویژگی‌های کاربردی بسیاری بهره‌مند است که توانسته نظر مثبت رسانه‌های دنیا را به سوی خود جلب کند. Forbes یکی از این رسانه‌های معتبر است که اولین محصول عرضه‌شده توسط هواوی به بازار داغ بلندگوهای هوشمند را مورد توجه قرار داده است که در ادامه به بررسی این رسانه از این محصول می‌پردازیم.

خداحافظ گوگل هوم، برای همیشه!

در این بررسی، ابتدا روی «عملکرد» و «بازده» متمرکز خواهیم شد چرا که به عنوان یک کاربر همیشه ناراضی از Google Home، این دو امر دغدغه همیشگی من بوده است. بلندگوی هوآوی با هوش مصنوعی خود با نام Huawei AI Cube با بهره‌گیری از اندازه اسپیکر بزرگ 400 میلی‌متری در کنار دیافراگم آلومینیومی قادر است تا اصواتی با بالاترین کیفیت به همراه باس (صدای بم) قدرتمند برای کاربران پخش کند.

هوآوی همچنین برخی امکانات دیگر صوتی در این دستگاه مانند باس (صدای بم) مجازی، اکولایزر با فاز خطی و کنترل هوشمند سطح بلندی صدا پیش‌بینی کرده است. کنترل هوشمند سطح بلندی صدا بسیار می‌تواند مورد توجه باشد چرا که برای همه ما بارها این مورد پیش آمده است که برای گوش کردن به یک آهنگ که سطح صدای کمی دارد، صدا را زیاد می‌کنیم ولی وقتی آهنگ بعدی که سطح صدای بلندی دارد پخش می‌شود، چون ما صدا را برای آهنگ قبل زیاد کرده‌ایم ناگهان شوک زده می‌شویم! و این امکان یعنی کنترل هوشمند سطح بلندی صدا اینجا به کار می‌آید تا با توجه به سطح بلندی صدا به صورت هوشمند با توجه به انتظار ما از میزان بلندی، سطح صدا را کنترل کند.

توان بلندگوی هوشمند هواوی 15 وات است که در مقایسه با Google Home با توان 10W می‌تواند بیس قوی‌تر و در نهایت صدایی به مراتب بلندتر و با کیفیت‌تر را ارائه دهد.

این بلندگوی هوشمند همچنین دارای ویژگی تشخیص صدا از راه دور است که به زبان ساده به این معنا است که دیگر نیازی نیست با دور شدن از بلندگو حرف‌های خود را دائماً تکرار کنید تا این دستگاه قادر به تشخیص آنها باشد.

بلندگوی هوشمند Google Home دارای 2 میکروفون است در حالی که تعداد این بلندگوها در Huawei AI Cube درست به 4 عدد می‌رسد که این ویژگی به طرز چشمگیری در تشخیص بهتر صدا که در بلندگوهای هوشمند از اهمیت خاصی برخوردار است تاثیرگذار است. از آنجایی که این دستگاه به امکانات هوشمند الکسا نیز مجهز شده است، کاربر این بلندگو امکان دسترسی به بیش از 45 هزار توانمندی هوشمند الکسای آمازون و همچنین توانایی کنترل صدای بیش از 12000 نوع دستگاه هوشمند سازگار با پلتفرم الکسا را ​​دارا هستند.

به گفته‌ی دانیل راوش، قائم مقام بخش الکسا در شرکت آمازون: «فن‌آوری تشخیص صدادر حال حاضر توسط میلیون‌ها کاربر به منظور کنترل خانه‌های هوشمند خود از طریق بستر Amazon Echo و بلندگوهای هوشمند ساخت برندهای مختلف استفاده می‌شود. ما بی‌صبرانه منتظریم تا Alexa را به کاربران بیشتری در سراسر جهان معرفی کنیم و به آنان در هوشمندتر کردن خانه‌های‌شان کمک کنیم.»

این دستگاه همچنین یک روتر 4G LTE خانگی هم است. این دستگاه هوشمند هواوی چیزی به مراتب فراتر از یک بلندگوی هوشمند است چرا که در بخش ارتباطات از G4 پشتیبانی می‌کند و یک روتر دو بانده تحت هر دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز است که تحت WiFi سرعت ارتباط بی‌سیم آن به 1200 Mbps می‌رسد با پشتیبانی از آخرین استاندارد WiFi یعنی 802.11ac می‌رسد.

Huawei AI Cube ابتدا در اروپا، نزدیک به تعطیلات کریسمس امسال در 3 رنگ مختلف عرضه خواهد شد. شاید این مناسب‌ترین زمان برای ورود هواوی به بازار بلندگوهای هوشمند باشد چرا که بر مبنای گزارشات تحلیلی Canalys در کمتر از دو سال، بازار بلندگوهای هوشمند در جهان دو برابر خواهد شد و به 225 میلیون دستگاه می‌رسد و شاید بیشتر مشتریان به دنبال جایگزینی بهتر با قابلیت‌های کاربردی بیشتر نسبت Google home باشند!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مات

کانون بازاریابی و ارتباطات مات، به عنوان یک سازمان یادگیرنده تلاش می کند بر مبنای دانش و تجارب کارکنان، به تمامی مشتریان خود خدمات خلاقانه و سودمندی را ارایه دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]