کد: 13970717320759827

آموزش نصب رایگان گواهینامه SSL در سی پنل cpanel

کد: 13970717320759827

https://goo.gl/iZQ6ZZ

، (اخبار رسمی): تا قبل از این تمامی وب سایت‌ها از پروتکل HTTP استفاده می‌کردند که رمزگذاری نمی‌شود و پل ارتباطی میان سایت و مرورگر کاربر است. حال برای رفع این نقطه ضعف بهترین راهکار استفاده از SSL است تا امنیت اطلاعاتی که در وب مبادله می‌شود بیشتر شود.

 آموزش نصب رایگان گواهینامه SSL در سی پنل cpanel
آموزش نصب رایگان گواهینامه SSL در سی پنل cpanel

تا قبل از این تمامی وب سایت‌ها از پروتکل HTTP استفاده می‌کردند که رمزگذاری نمی‌شود و پل ارتباطی میان سایت و مرورگر کاربر است. حال برای رفع این نقطه ضعف بهترین راهکار استفاده از SSL است

همان طور که در مطلب الگوریتم مدیک medic گوگل گفته شد در این به روزرسانی یکی از مواردی که بیشترین تمرکز بر روی آن قرار دارد میزان امنیت است به همین خاطر اهمیت نصب گواهینامه ssl برای وب سایت‌ها دوچندان می‌شود.

تا قبل از این تمامی وب سایت‌ها از پروتکل HTTP استفاده می‌کردند که رمزگذاری نمی‌شود و پل ارتباطی میان سایت و مرورگر کاربر است.

حال برای رفع این نقطه ضعف بهترین راهکار استفاده از SSL است تا امنیت اطلاعاتی که در وب مبادله می‌شود بیشتر شود. فعال سازی گواهینامه SSL در سئوی سایت تاثیر به سزایی دارد و با استفاده از SSL  سایت به جای HTTP از HTTPS استفاده خواهد کرد. در این مقاله آموزش نصب SSL در سی پنل توضیح داده شده است.

آموزش نصب رایگان گواهینامه SSL در سی پنل cpanel

برای نصب گواهینامه SSL، دو نوع کنترل پنل در اختیار است. یکی کنترل پنل سی پنل و دیگری کنترل پنل دایرکت ادمین است. حال برای نصب رایگان SSL در هاست سی پنل باید مراحل زیر طی شود.

1- ابتدا وارد cpanel هاست شده، سپس در قسمت security به قسمت SSL/TLS می‌روید.

2- پس از ورود باید یک Private Keys بسازید. به همین منظور روی گزینه Generate, view, upload, or delete your private keys کلیک کنید.

3-پس از آنکه صفحه لود شد تنظیمات را به صورت تصویر زیر قرار می‌دهید.

در قسمت Key Size از 2048 و در قسمت Description هم دلیلی برای فعال سازی این قسمت بنویسید.

نکته: اگر به صورت رایگان قصد نصب دارید از 2048 استفاده کنید ولی در صورتیکه SSL خریداری کرده‌اید از 4096 استفاده کنید. البته قبل از مشخص کردن عدد و ذخیره کردن آن حتما با پشتیبانی هاست خود این مورد را هماهنگ کنید که از کدام عدد باید استفاده کنید.

4- در آخر بر روی گزینه Generate کلیک کرده و صبر کنید تا به صفحه یa Private key Generate وارد بشوید. از کدی که در این صفحه نشان داده می شود باید در مراحل بعدی نصب استفاده کرد. بعد از کپی گرفتن از کدها گزینه را Return to SSL Manager را انتخاب کنید تا به صفحه‌ی SSL/TLS بازگردید.

5- در صفحه‌ی SSL/TLS گزینه‌ی Certificate Signing Requests -CSR را انتخاب کرده و در صفحه‌ای که وارد می‌شوید در قسمت Certificates on Server روی گزینه Install کلیک کنید تا به قسمت Manage SSl Site بروید.

6- در صفحه‌ی Manage SSl Site گزینه‌ی Autofill by domain را انتخاب کرده و سایر گزینه‌ها را در حالت پیش فرض قرار دهید. پس از آن در انتهای صفحه بر روی install certificate کلیک کنید.

7-پس از آن مانند تصویر زیر جزئیات را به صورت زیر وارد می‌کنیم تا Certificate ساخته شود.

8-پس از ساخت Certificate پیامی مانند این تصویر نمایش داده می‌شود که برای ادامه‌ی مسیر باید بر روی گزینه installer کلیک کنید.

9-در صفحه‌ای که باز می‌شود در قسمت domain دامنه‌ی خود را وارد کنید و سپس گزینه‌ی install certificate را بدون اینکه اطلاعات پیش فرض بقیه گزینه‌ها را تغییر دهید، انتخاب کنید.

حال SSL سایت نصب شده است و تنها کافی است فایل htaccess. خود را ویرایش کرده تا کاربران هنگامی که وارد سایت می‌شوند به صورت خودکار از پروتکل https استفاده کنند.

برای ویرایش هم کافی است کد زیر را در انتهای فایل قرار دهید.

RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTPS} off

RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

همان طور که ملاحظه شد این مطلب درباره‌ی آموزش نصب رایگان گواهینامه SSL در cpanel بود. برای فعال سازی در دایرکت ادمین به مقاله‌ی آموزش نصب رایگان گواهینامه SSL در دایرکت ادمین Direct Admin مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیجی اکتیو | digiactive

ما در digiactive تمام تلاش خود را در این راستا قرار داده ایم که هر آنچه شما برای یادگیری در زمینه دیجیتال مارکتینگ و برندینگ نیاز دارید به شکل های مختلف و به صورت جامع و کامل در اختیارتان قرار دهیم.