کد: 13970724322239827

مراحل قیف بازاریابی چیست؟

مراحل قیف بازاریابی چیست؟

کد: 13970724322239827

https://goo.gl/89hY5x

، (اخبار رسمی): از اهداف مهم هر کسب و کاری برای ادامه‌ی بقا می‌توان به جذب مشتری اشاره کرد. به همین خاطر هر کسب و کاری در تلاش است تا بازدید کننده، مصرف کننده و کاربر خود را به مشتری تبدیل کند. یکی از روش‌های تبدیل، قیف بازاریابی و قیف فروش است.

 مراحل قیف بازاریابی چیست؟
مراحل قیف بازاریابی چیست؟

قیف بازاریابی یا Marketing Funnel نشان دهنده مراحل یا مسیری است که یک مشتری طی می کند تا به هدف برسد.

از اهداف مهم هر کسب و کاری برای ادامهی بقا می توان به جذب مشتری اشاره کرد. به همین خاطر هر کسب و کاری در تلاش است تا بازدید کننده، مصرف کننده و کاربر خود را به مشتری تبدیل کند.

یکی از روش های تبدیل قیف بازاریابی و قیف فروش است.

قیف بازاریابی چیست؟

قیف بازاریابی یا Marketing Funnel نشان دهنده مراحل یا مسیری است که یک مشتری طی می کند تا به هدف برسد.

از این سبک از بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی استقبال بسیاری شده است و بسیاری از شرکت ها برای افزایش فروش خود بدون آنکه بازدید سایت خود را افزایش بدهند، استفاده می کنند.

مدل های مختلفی برای مراحل قیف بازاریابی وجود دارد که در این مقاله به راحت ترین آن ها برای استفاده در کسب و کار اینترنتی خواهیم پرداخت.

مراحل قیف بازاریابی چیست؟

به طور کلی باید درباره مراحل قیف بازاریابی بگوییم که هرکسی برای خرید کالا یا خدمات از 5 مرحله زیر عبور می کند:

  1. آگاه شدن
  2. توجه
  3. تبدیل به مشتری
  4. وفاداری
  5. دفاع

این 5 مرحله به این معناست که مشتری در مرحله ی اول مشتری ابتدا از کالا یا خدمات شما اگاه می شود. در مرحله ی دو توجهش به آن جلب می شود. در مرحله ی سه با خرید از شما تبدیل به مشتری می شود. در مرحله ی چهار  نسب به شما احساس وفاداری پیدا می کند و درنهایت از برند یا محصول و خدماتتان دفاع می کند.

حتما بخوانید: بازاریابی درونگرا یا Inbound Marketing چیست؟

بنابراین مهره ی اصلی در این متد، مشتری است. برای درک بهتر اهمیت مشتری به این سخن از سم والتون توجه کنید:

"تنها یک رئیس وجود دارد. مشتری

او قادر است هر کسی از مدیرعامل گرفته تا پایین ترین سمت را از شرکت اخراج کند.

 تنها با خرج کردن پولش در جایی دیگر."

البته قیف بازایابی بسته به نوع کسب و کار برای دریافت بازدهی بهتر و بیشتر می تواند متفاوت باشد. هرچند در این مقاله ما برای درک بهتر با این متد سعی نموده ایم ساده ترین و آسان ترین الگوی آن را برای شما شرح بدهیم.

این نکته را هم در نظر بگیرید که قیف بازاریابی با قیف فروش تفاوت دارد. در واقع قیف بازاریابی روشی است تا از این طریق مشتری یا کاربر به سمت برند و کسب و کار شما کشانده شوند ولی قیف فروش روشی است که با استفاده از قیف بازاریابی کاربر به خرید تشویق می شود.

برای اینکه بدانید در هر مرحله دقیقا باید چه رفتاری با مخاطب خود داشته باشید به مقاله ی راهنمای کامل قیف بازاریابی یا Marketing Funnel مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیجی اکتیو | digiactive

ما در digiactive تمام تلاش خود را در این راستا قرار داده ایم که هر آنچه شما برای یادگیری در زمینه دیجیتال مارکتینگ و برندینگ نیاز دارید به شکل های مختلف و به صورت جامع و کامل در اختیارتان قرار دهیم.

منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار