اطلاعات تماس
  • 021۴۴۶*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139707293230910034

بهترین راه درست کردن آتش در طبیعت

چه طور در کمپ آتش روشن کنیم؟

کد: 139707293230910034

https://goo.gl/ihh69S

، تهران , (اخبار رسمی): با شنیدن اسم کمپ همه به وجد می‌آیند. کمپ یعنی دقیقا جایی وسط طبیعت بدون حضور هیچ سر و صدای اضافه‌ای است. اما بعد از فروکش کردن آن وجد و شادمانی اولین سوالی که به ذهن می‌رسد این است که چه طور غذا را در کمپ باید گرم کرد؟ چه طور می‌توان یک چای ذغالی دم کرد؟

چه طور در کمپ آتش روشن کنیم؟
چه طور در کمپ آتش روشن کنیم؟

وسایل لازم را به همراه بیاورید 

خیلی فرق می‌کند که بخواهید یک آتش کوچک با چند تکه چوب جنگلی بسازید یا یک آتش پر قدرت و درست و حسابی. به همین خاطر این وسایل اجزای ضروری هستند که نباید فراموش شوند. یک آتش‌زنه یعنی هر ماده‌ی خشکی که بتوان با آن آتش روشن کرد. مثلا تکه‌های چوب خشک، کاغذ مچاله شده، الوار چوب وپرزهای خشک.

چوب‌هایی که خوب بسوزند. نکته مهم این است که باید چوب‌ها را در اندازه‌هایی تقریبا مساوی و نازک تکه تکه کرد. چوب‌هایی که قرار است به عنوان هیزم، حسابی گرما تولید کنند باید خشک باشند. هیچ وقت نباید از چوب تر استفاده کرد. چون چوب‌های تر به سختی مشتعل می‌شوند و خیلی هم زود خاموش می‌شوند. در ضمن حسابی هم دود می‌کنند و به شدت آزار‌دهنده خواهند بود.

همیشه باید دقت شود که به هیچ وجه شاخه‌ی درختان را برای سوزاندن شکست. باید از شاخه‌هایی که روی زمین افتاده استفاده شود. اگر قرار باشد هر کس برای روشن کردن آتش از شاخه‌های درختان استفاده کند آن وقت دیگر طبیعتی وجود نخواهد داشت که بخواهید برای استراحت به آن پناه ببرید.

کبریت برای روشن کردن آتش. طبیعی است که اگر فندک یا کبریت جا گذاشته شود نمی‌توان به سادگی آتش روشن کرد.

انتخاب محل آتش

خب قبل از روشن کردن آتش باید یک جایی برای برپا کردن آتش درست کرد. اگر آن اطراف منقل زمینی برای آتش وجود دارد که کار  راحت‌تر است. فقط باید دقت داشت که ذغال‌ها و خاکسترهای قبلی را از داخل منقل برداشت یا گوشه‌ی منقل جمعشان کرد تا فضای کافی برای آتش جدید داشته باشیم.

ذغال‌ها و تکه‌های چوب باقیمانده از آتش قبلی نباید در دل طبیعت رها شود و باید به یک کیسه‌ی زباله ریخته شود.

چنانچه می‌خواهید آتش روی زمین روشن شود حواستان باشد که فاصله‌ی 2 تا 3 متری اطراف محوطه‌ی آتش باید عاری از هرگونه چمن یا گیاه اضافه باشد. برای آتش روشن کردن به یک زمین کاملا خشک نیاز دارید. حالا به اندازه چند سانتی متر زمین را حفر کنید. خاک اضافی را به کناری بریزید تا در شرایط اضطراری که مجبور به خاموش کردن آتش هستید از آن استفاده کنید. البته می‌توان این خاک‌ها را به عنوان حائلی برای آتش هم در نظر گرفت. معمولا از چوب برای ساختن دیواری دور آتش استفاده می‌شود اما خاک هم می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد.

چمن‌ها را نکنید محلی را انتخاب کنید که خالی از چمن باشد

بعد از فراهم شدن مقدمات باید وسط منقل یا جایی میانه‌ی محوطه‌ی فرضی که برای آتش در نظر گرفته شده است به اندازه 30 سانت از مواد آتش زنه‌ای که در بالا ذکر شد پر شود. باید دقت شود که آتش‌زنه‌ها خیلی زود آتش می‌گیرند.

بهتر است برای مشخص کردن مدل آتش از اعضای تور مشورت گرفته شود. 

 بچه‌ها و حیوانات خانگی را از محل آتش باید دور نگه داشت. نکته مهم این است که باید آتش زنه‌ها را از چند جا روشن کرد و به روشن کردن آن‌ها فقط در یک سمت اکتفا نکرد.  اگر از آتش‌زنه‌های مایع استفاده می‌شود باید به این نکته نیز دقت کرد که هیچ وقت نباید مایعات را حتی از فاصله‌ی دور به داخل آتش پاشید. چون در این صورت آتش شعله‌ور می‌شود و ممکن است دود یا تکه‌های هیزم به بیرون پرت شده و باعث ایجاد سوختگی شود. در ضمن از گازوئیل هرگز برای روشن کردن آتش نباید استفاده شود.

برای آشنایی بیشتر با مدل‌های آتش و کاربرد هر کدام می‌توانید به مجله گردشگری میهمان شو مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

میهمان شو

میهمان شو یک پلتفرم در بستر اینترنت جهت خلق تجربه ای شیرین برای تمامی مردم است. در میهمان شو دریایی از میزبانان برای شما تجربه های جدیدی را در زندگی روزمره رقم خواهند زد.

اطلاعات تماس
  • 021۴۴۶*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی