اطلاعات تماس
  • 021۴۴۶*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139708263284210034

پاراکورد چیست؟

کد: 139708263284210034

https://goo.gl/LYxxMb

، تهران , (اخبار رسمی): طناب پاراکورد یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین تجهیزاتی است که کوهنوردان و افرادی که قصد رفتن به سفر‌های کمپینگی را دارند آن را در وسایل خود جای می‌دهند. استفاده از تجهیزات پاراکورد نه تنها در صنعت گردشگری حتی در صنعت مد و فشن هم حسابی جای خودش را باز کرده است.

پاراکورد چیست
پاراکورد چیست؟

پاراکورد فقط به صورت طناب به فروش نمی‌رسد، این روزها دستبندهای پاراکورد که قابلیت حمل ساده‌تری دارند هم به بازار تجهیزات کوهنوردی آمده‌اند تا جوان‌ترها متناسب با سلیقه‌ی خود از این دستبند‌ها برای سفر‌های یک یا چند روزه استفاده کنند. میهمان شو در این مقاله قصد دارد کاربرد‌های طناب و دستبند پاراکورد را برای طبیعت‌گردان معرفی کند.

مهم‌ترین تفاوت طناب پاراکورد با طناب‌های رنگارنگ پلاستیکی موجود در بازار در قدرت متفاوت تحمل وزن است. طناب‌های پاراکورد به دلیل نوع تکنولوژی ساختی که دارند می‌توانند تا وزنی به اندازه 250 کیلوگرم را تحمل کنند. ویژگی دیگر جالب طناب پاراکورد این است که چون هر طناب پاراکورد از 7 رشته طناب نازک تشکیل شده است در صورتی‌که تحت هر شرایطی پاراکورد در حال پاره شدن باشد این اتفاق به صورت ناگهانی رخ نمی‌دهد و هر یک از بندهای هفت‌گانه‌ی به تنهایی پاره می‌شوند.

ساخت تیر و کمان به کمک پاراکورد برای بقا در طبیعت

افرادی که در شرایط اضطراری در طبیعت گیر افتاده‌اند و آذوقه‌ی غذای‌شان تمام شده است تنها راهی که برای سیر کردن دارند درست کردن یک تیر و کمان برای شکار حیوانات کوچک است. درست کردن تیر و کمان چندان کار سختی نیست، داشتن یک چاقوی تیز مخصوص سفر و یک دستبند پاراکورد به همراه مقداری چوب برای ساخت یک تیر و کمان کافی است. به این نکته باید توجه داشت که هیچ‌کسی اجازه ندارد شاخه‌ی درختان را بشکند. و باید از چوب‌های مرده‌ی درخت‌ها که روی زمین می‌‌ریزند استفاده کنند.

سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که دستبند پاراکورد در اینجا به چه کار می‌آید؟ پاسخ ساده است، برای درست کردن حالت کششی کمان به یک طناب احتیاج است که بتواند کشش خوبی ایجاد کند. اینجا همان جایی است که طناب‌هایی که دور دستبند پاراکورد پیچیده شده است به کمک می‌آیند.

درست کردن آتش در طبیعت

طناب پاراکورد می‌تواند به عنوان یک آتش‌زنه در کنار هیزم‌ها برای مدت طولانی بسوزد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالبی که طناب پاراکورد دارد این است که در اثر سایش با چوب می‌تواند به سادگی آتش تولید کند. اصطکاک بین چوب خشک و بند‌های نازک دستبند پاراکورد باعث ایجاد حرارت و در نهایت یک آتش کوچک که قابلیت تبدیل شدن به یک آتش بزرگ را دارد می‌شود.

بستن شریان‌های بدن با دستبند پاراکورد در شرایط اضطراری

یک بند از دستبند سالم پاراکورد که ریسمان‌هایش سالم باشد می‌تواند به سادگی دور یک قسمت بریده شده از  مچ دست یا قسمت پایینی پا بپیچد و از خونریزی بیشتر محل بریده شده جلوگیری کند.

محکم بستن دو قسمت به یکدیگر

ممکن است افراد در شرایطی قرار گیرند که مجبور شوند قسمتی از دست یا پای فردی را به یک چوب محکم ببندند تا تکان نخورد. اگر فراموش کرده‌اید که داخل کوله‌ی خود یک نوار چسب قرار بدهید نگران نباشید. برای این کار می‌توان از طناب‌های محکم دستبند پاراکورد استفاده کرد.

یک تکه چوب مرده از روی زمین‌های دور و بر خود انتخاب کرده و با کمک قسمتی از ریسمان پاراکورد نقطه‌ی آسیب دیده را محکم به چوب ببندید. اگر در کوله پشتی گیره‌ی اضافی وجود داشته باشد می‌توان ریسمان‌های دستبند را به دور آن حلقه بست تا کار راحت‌تر شود.

طناب پاراکورد به جای بند کفش

اگر بند کفش پاره شد خیلی سریع یکی از طناب‌های دستبند را باز کرده و به کفش خود ببندید و با خیال راحت به مسیر ادامه دهید.

ساخت نخ ماهیگیری با پاراکورد

اگر نزدیک یک رودخانه باشید که از قضا آب شفافی داخل آن باشد خیلی راحت می‌توان با ساخت نیزه‌های ماهیگیری یک ماهی شکار کنید و از گرسنگی نجات پیدا کند. اما اگر آب رودخانه شفاف نباشد و عمق دریاچه به قدری باشد که امکان وارد شدن به داخل آن را نداشته‌ باشید مجبور به ساخت قلاب ماهیگیری هستید. برای ساخت قلاب یکی از نخ‌های نازکی که در ساخت دستبند پاراکورد شما استفاده شده است به کمک‌ خواهد آمد.

ساخت سرپناه یا برپایی چادر در سفر

یکی دیگر از کابرد‌های دستبند پاراکورد در سفر ساخت یک سرپناه یا برپایی چادر مسافرتی است. برای محکم کردن قسمت پایینی چادر به زمین لازم است آن را با یک بند به قسمتی از یک درخت بست، طناب پاراکورد به عنوان یک بند که خاصیت کششی مناسبی دارد در اینجا هم به کمک طبیعت‌گردان می‌آید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

میهمان شو

میهمان شو یک پلتفرم در بستر اینترنت جهت خلق تجربه ای شیرین برای تمامی مردم است. در میهمان شو دریایی از میزبانان برای شما تجربه های جدیدی را در زندگی روزمره رقم خواهند زد.

اطلاعات تماس
  • 021۴۴۶*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی