کد: 13970730323179827

راهنمای کامل قیف بازاریابی یا Marketing Funnel

کد: 13970730323179827

https://goo.gl/dNbUPX

، (اخبار رسمی): قیف بازاریابی یا Marketing Funnel در واقع ابزاری استوانه‌ای شکل است که تعداد زیادی از مشتریان را وارد خود می کند و در انتها تعداد کمی از آنها را خارج می کند. این ابزار دقیقا عملکردی مشابه قیف دارد به همین خاطر عنوان قیف بازاریابی را برای آن در نظر گرفته اند.

راهنمای کامل قیف بازاریابی یا Marketing Funnel
راهنمای کامل قیف بازاریابی یا Marketing Funnel

قیف بازاریابی یا Marketing Funnel در واقع ابزاری استوانه ای شکل است که تعداد زیادی از مشتریان را وارد خود می کند و در انتها تعداد کمی از آنها را خارج می کند.

قیف بازاریابی یا Marketing Funnel در واقع ابزاری استوانه ای شکل است که تعداد زیادی از مشتریان را وارد خود میکند و در انتها تعداد کمی از آنها را خارج می کند.

 این ابزار دقیقا عملکردی مشابه قیف دارد به همین خاطر عنوان قیف بازاریابی را برای آن در نظر گرفته اند.

در مقاله مراحل قیف بازاریابی چیست به انواع و مراحل آن اشاره کردیم. حال می خواهیم راهنمای کامل قیف بازاریابی یا Marketing Funnel را در اختیار شما قرار بدهیم.

راهنمای کامل قیف بازاریابی یا Marketing Funnel

قیف بازاریابی برای هر کسب و کاری متفاوت است و موفقیت در استفاده از آن بستگی به نوع کسب و کار مدنظرتان دارد.

در بالای قیف بازاریابی تعدادی زیادی از وجود شما باخبر می شوند. در گلوگاه یا به عبارتی وسط قیف این تعداد کمتر شده و کسانی که راجع به شما کنجکاو شده اند باقی می مانند و در اتنهای قیف هم تنها افرادی که علاقه مندی و وفاداری نسبت به شما در خود احساس می کنند باقی می مانند.

در فروش سنتی از این روش برای اینکه مسیر حرکت مشتری در نهایت به فروش ختم شود استفاده می کردند اما در عصر دیجیتال و با وسعت پیدا کردن دامنه ی دیجیتال مارکتینگ از این روش در بازاریابی اینترنتی برای ماندگار کردن و ایجاد وفاداری در کاربر سایت استفاده می شود.

از مهم عوامل تاثیر گذار در قیف بازاریابی برای سئو و در حال کلی برای یک سایت فروشگاهی ، شرکتی، خبری و یا هر نوعی  استفاده از متد بازاریابی محتواست.

در این متد وظیفه ی شما به عنوان یک بازاریاب اینترنتی این است که کاربر را در هر مرحله از مسیری که در حال طی کردن است به دست بیاورید و او را به انتهای قیف هدایت کنید.

ترفند استفاده از قیف بازاریابی محتوا

شناسایی بازار، محصول و به طور کلی هدفتان در ابتدای کار ترفند استفاه از قیف بازاریابی محتوا است.

به عبارت دیگر اینکه در ابتدای کار، کاربر متوجه بشود محتوای شما کدام نیاز او را برطرف می کند اساسی ترین هدف است.

برای این هدف تاکتیک های محتوای آموزشی ومحتوای ویروسی کارساز است. شما در بالای قیف بازاریابی باید کنجکاوی کاربر را با تلنگر زدن به وی از طریق آموزش هایی مرتبط با نیازهای وی بیشتر کنید.

از مدل های مختلفی از محتوای بازاریابی در ابتدای قیف می توان استفاده کرد. به عنوان نمونه می توان به محتوای متنی، محتوای ویدئویی، محتوای عکسی یا اینفوگرافیک، خبرنامه ایمیلی، راهنمای جامع و مواردی مانند بازی ها و ابزارها اشاره کرد.

بیشتر نمونه های بالا در سایت دیجی اکتیو موجود می باشد که می توانید مشاهده کنید. شاید تا به حال به هدف دیجی اکتیو که  آموزش مهارت های سئو، بازاریابی اینترنتی و برندینگ است پی برده باشید.

در این سایت ما در تلاشیم تا با خواندن مقالات بتوانیم اگاهی های شما را افزایش بدهیم و به عنوان ابزاری برای توسعه ی کسب و کارتان همواره در کنارتان باشیم.

در میانه ی راه که مربوط به وسط قیف بازاریابی می شود کاربر در حال ارزیابی است که آیا در این سایت بماند یا خارج بشود به همین خاطر شما باید راهکارهایی ارائه کنید تا کاربر در سایت بماند.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است کاربر هم چنان در بی اعتمادی که نسبت به شما دارد به سر ببرد که امری عادی است و نیازی نیست اصراری برای آن داشته باشید.

در عوض باید در محتوای خود فرصتی را ایجاد کنید تا کاربر تفاوت هایی را میان شما و رقبایتان حس کند.

از جمله مدل های محتوای بازاریابی که در این قسمت از مسیر می توان استفاده کرد:

بیان ویژگی ها و اطلاعات بیشتر، مطالعات موردی ، آموزش کار با محصول و خدمات شما و ویدئوهای آموزشی.

در میان موارد گفته شده مطالعه ی موردی بهترین روش است مانند ویدئوهای کوتاه و مرتبط با آن قسمت از محتوای شما.

در انتهای راه شما  در واقع در انتهای قیف قرار دارید و این به آن معناست که همه ی مراحل را به درستی انجام داده اید. کاربرانی که به این قست از کار رسیده اند کسانی هستند که به محصول یا خدمات شما علاقه مند شده اند بنابراین بهترین کار برای شما متقاعد کردن آنهاست.

شما می توانید با شفاف سازی از طریق نقد و بررسی، نظرات مشتریان دیگر و ارائه توضیحاتی برای فروش محصول آنها را هیجان زده کنید و ارزش هدف خود را به آنها منتقل کنید.

نمودار مقایسه محصول هم ابزار مناسبی می تواند باشد به این خاطر که نوعی بازاریابی محصول به حساب می آید و شما هم در این مرحله باید محتوایی برای بازاریابی و فروش تولید کنید.

پشتیبانی از مشتریان قیف بازاریابی

پس از آنکه مشتریان خود را بدست آوردید، کار شما تازه شروع می شود. قیف بازاریابی محتوا بخشی از آن بود تا شما مسیر خود را آغاز کنید پس از آن باید تمرکز خود را بر حفظ و وفاداری مشتری خود قرار بدهید.

برای این کار می توانید از پشتیابی، خدمات پس از فروش، پیشنهاد شگفت انگیز، ایمیل مارکتینگ و پیگیری آنها، آموزش قدم به قدم و ایجاد تجربه ی کاربری موثر در آنها استفاده کنید.

این نکته را به عنوان یکی از کلید های اصلی کار در راهنمای کامل قیف بازاریابی یا Marketing Funnel حتما به خاطر داشته باشید :

مهم نیست شما برای کدام مرحله از قیف در حال تولید محتوا هستید.

مهم این است که نیازهای کاربر را به درستی شناسایی کنید و درباره ی آنها شفاف سازی کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیجی اکتیو | digiactive

ما در digiactive تمام تلاش خود را در این راستا قرار داده ایم که هر آنچه شما برای یادگیری در زمینه دیجیتال مارکتینگ و برندینگ نیاز دارید به شکل های مختلف و به صورت جامع و کامل در اختیارتان قرار دهیم.

منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش