کد: 13970806324349827

اصطلاحات رایج دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی

کد: 13970806324349827

https://goo.gl/ivjkB1

، (اخبار رسمی): امروزه، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی در هر شرکت و سازمانی تبدیل به بخش بسیار مهم در امر بازاریابی شده است. به همین خاطر واژه‌های تخصصی برای آن پیدا شده است که شاید در ظاهر کمی پیچیده باشد.

اصطلاحات رایج دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی
اصطلاحات رایج دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی – واژه نامه دیجیتال مارکتینگ

امروزه، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی در هر شرکت و سازمانی تبدیل به بخش بسیار مهم در امر بازاریابی شده است. به همین خاطر واژه‌های تخصصی برای آن پیدا شده است که شاید در ظاهر کمی پیچیده باشد

امروزه، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی در هر شرکت و سازمانی تبدیل به بخش بسیار مهم در امر بازاریابی شده است که هر روز بر میزان اهمیت و تاثیر آن افزوده می‌شود. به همین خاطر واژه‌های تخصصی برای آن پیدا شده است که شاید در ظاهر کمی پیچیده باشد اما در واقع این طور نیست.

 برای رفع این پیچیدگی لیستی از اصطلاحات رایج دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی یا به عبارتی واژه نامه دیجیتال مارکتینگ تهیه شده است که در ادامه به آن پرداخته می‌شود.

اصطلاحات رایج دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی

شاید تاکنون با واژه‌هایی از جمله ppc یا cpa روبرو شده باشید و ایده یا روشی برای تشخیص معنا و کاربرد آن نداشته باشید. بنابراین بهتر است اگر به تازگی وارد حوزه‌ی تبلیغات اینترنتی شده‌اید و یا به آن علاقه‌مند شده‌اید این اصطلاحات را بدانید.

دیجیتال مارکتینگ یا Digital marketing

دیجیتال مارکتینگ که نام‌های دیگر آن به فارسی بازاریابی اینترنتی و بازاریابی آنلاین است، با استفاده از انواع رسانه‌های دیجیتال مانند اینترنت، موبایل، تلفن همراه و ... تعداد مشتریان را افزایش می‌دهد.

بازاریابی درونگرا یا Inbound Marketing

بازاریابی درونگرا که به آن بازاریابی داخلی هم گفته می‌شود روشی است که با تمرکز بر روی بهینه سازی سایت، تولید محتوا و... مشتری بیشتری جذب می‌کنید.

بازاریابی برونگرا یا Outbound Marketing

بازاریابی برونگرا یا بازاریابی خارجی در واقع روش بازاریابی سنتی است که در دیجیتال مارکتینگ از روش‌هایی مانند استفاده از بنرهای کلیکی، ریپورتاژ و ... استفاده می‌شود تا برند موردنظر در چشم مشتری بیشتر دیده شود.

بازاریابی مجدد یا Remarketing

در ریمارکتینگ کسانی مورد هدف قرار می‌گیرند که قبلا از وب سایت دیدن کرده‌اند یا از محصولات و خدمات استفاده کرده‌اند. بازاریابی مجدد شیوه‌ای است که از آن دسته از افراد دوباره دعوت به دیدن یا خرید کردن می‌کند.

نرخ تبدیل به کلیک یا CTR

CTR که در فارسی نرخ تبدیل و در لاتین Click Through Rate نام دارد، درصد افرادی است که روی یک لینک کلیک می‌کنند. این درصد یکی از فاکتورهای بسیار مهم در سئو و دیجیتال مارکتینگ است و هرچقدر میزان آن بیشتر باشد نشان دهنده بازدید بیشتر از صفحه مرتبط با لینک است.

پرداخت برای اقدام یا CPA

از CPA یا Cost Per Acquisition زمانی استفاده می‌شود که کاربر از طریق لینک موردنظر اقداماتی مانند فروش، بازدید از مکانی دیگر و موارد از این قبیل را انجام داده باشد. در واقع پرداخت برای اقدام برای زمانی است که نتیجه مورد نظر خود را دریافت کرده و ملزم به پرداخت هزینه آن شده‌اید.

پرداخت در هر هزار بار نمایش تبلیغ یا CPM

CPM حالتی است که اگر تبلیغ شما 1000 دفعه دیده شود مبلغ توافق شده برای آن را پرداخت می‌کنید. در واقع این عبارت خلاصه Cost Per Thousand است و می‌توان گفت که هدف آن تنها اطلاع رسانی درباره برند و اخبار مرتبط با آن است.

پرداخت به ازای کلیک یا PPC

PPC که کوتاه شده عبارت Pay Per Click است به معنای پرداخت به ازای کلیک است که برای هر کلیکی که روی تبلیغ می‌شود، مبلغ مشخصی پرداخت می‌شود. از این روش بیشتر در تبلیغات گوگل (گوگل ادوردز) یا در تبلیغات کلیکی استفاده می‌شود.

تبلیغات گوگل یا Google ADWORDS

در میان موتورهای جستجو، گوگل تنها موتوری است که به کاربر امکان تبلیغ وب سایت خود را می‌دهد. علاوه بر این با استفاده از گوگل ادوردز می‌توانید در سایر سایت‌هایی که با گوگل همکاری دارند هم تبلیغ انجام دهید.

تست A/B

تست A/B آزمایشی است که مورد A را در برابر مورد B مقایسه می‌کند. مورد A در واقع یک می‌تواند هر چیز جدیدی باشد و اما مورد B نقش کنترل آزمایش را برعهده دارد تا دریابیم روش جدید تا چه میزان اثر بخش است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیجی اکتیو | digiactive

ما در digiactive تمام تلاش خود را در این راستا قرار داده ایم که هر آنچه شما برای یادگیری در زمینه دیجیتال مارکتینگ و برندینگ نیاز دارید به شکل های مختلف و به صورت جامع و کامل در اختیارتان قرار دهیم.

منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی