اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970807324969750

5 روش برای تزیین کیک

دوره تخصصی تزیین کیک تولد

کد: 13970807324969750

https://goo.gl/84MBdj

، اصفهان , (اخبار رسمی): در دوره کیک‌سازی و آموزش کیک پنج شیوه تزیین کیک از جمله روکش ترافل، تنقلات، گل‌های طبیعی، شکلات چیپسی و میوه و شهد آموزش داده خواهد شد.

دوره تخصصی تزیین کیک تولد
دوره تخصصی تزیین کیک تولد

عموما کیک‌های تولد را با هر چیزی می‌توان تزئین کرد و البته برای هر تزئین روش‌های مختلفی وجود دارد تا برحسب سلیقه طرح مورد نظر را روی کیک پیاده‌سازی کرد.

به طور حتم یک کیک خانگی خوش طعم انتخاب مناسب‌تری نسبت به کیک‌های صنعتی است که نمی‌دانید چه موادی برای تهیه آن استفاده شده است اما مشکل عمده‌ای که افراد برای تهیه کیک خانگی به آن بر می‌خورند، تزئین کیک بوده که این پروسه را با چالشی پیچیده مواجه ساخته است.

به همین جهت افراد عموما برای فراگیری تزیین کیک در دوره تخصصی تزیین کیک که خود دانشی مجزا از تهیه کیک است در دوره کیک‌سازی شرکت می‌کنند تا با تجربه و دانش کافی در رابطه با این حرفه، اقدام به تزئین کیک در منزل کنند.

برای تهیه کیک تولد معمولا از کیک‌های اسفنجی و یا شیفون که با لایه‌هایی از خامه پوشانده شده است استفاده می‌کنند اما کار زمانی دشوار خواهد شد که به آخرین لایه یعنی سطح رویه کیک می‌رسید. اینجا است که باید هنر واقعی خود را در زمینه کیک سازی نشان دهید. چندان نگران نباشید چرا که می‌توان گفت با هر چیزی می‌توان سطح کیک خود را به بهترین نحو دیزاین کرد.

در این مقاله تزیین کیک تولد آموزش داده خواهد شد. اما برای اینکه بتوان یک کیک دیزاینر حرفه‌ای بود باید در دوره کیک‌سازی شرکت کرده و این حرفه را به صورت تخصصی دنبال کرد.

روش اول: تزیین کیک با روکش ترافل

یکی از مناسب‌ترین گزینه ها برای دیزاینی ساده و در عین حال زیبا برای کیک تولد، استفاده از ترافل‌ها و پاستیل‌های سبک رنگی است.

برای این روش باید ابتدا کیک را مطابق میل خود تهیه کرده و خامه کشی کرد. نیازی نیست سطح رویه کیک را خامه یک دست کشید، چرا که با ترایفل و پاستیل پوشانده خواهد شد. حال نوبت به آن رسیده تا بر حسب سلیقه این خوراکی‌های رنگی را روی سطح کیک قرار دهید. 

چند نکته برای تزئین کیک با ترافل

-    از ترافل‌های سبک برای این کار باید استفاده شود تا وزن محسوسی به خامه وارد نشود.
-    پس از کشیدن خامه روی کیک، آن را در یخچال قرار داده تا کمی سفت شود سپس می‌توان کیک را تزئین کرد.
-    برای استحکام ترافل‌ها روی کیک، مواد را کمی با دست فشار داده اما دقت کنید که فشار زیاد باعث فرو رفتن این مواد به داخل کیک و در نهایت منجر به از بین رفتن زحمات نشود.

روش دوم: تزیین کیک با تنقلات

راهکار ساده دیگری که برای تزئین کیک وجود دارد و در دوره کیک سازی هم آموزش داده می‌شود، استفاده از تنقلات مختلف روی سطح کیک است. برای تزیین کیک می‌توان از تنقلات مختلفی همچون پاستیل‌های نرم، مرنگ و ماکارون، تکه‌های شکلات، بیسکوییت و یا مارشمالو استفاده کرد.

برای اینکه ظاهر زیبا به کیک بخشید ابتدا سطح رویی کیک را با خامه پوشانیده، روی آن را گاناش ریخته سپس با تنقلات دلخواه تزئین کنید.

روش سوم: تزیین کیک با گل‌های طبیعی

مدلی شیک و زیبا برای دیزاین کیک کمک گرفتن از گل‌های طبیعی است.

برای این منظور سطح رویی کیک را با یک لایه خامه پوشانده؛ لازم نیست تمام سطح کیک را خامه ضخیم کشید و حتی اگر بخش‌هایی از کیک هم نمایان شود مانعی ندارد. حال نوبت به آن رسیده است تا کیک خود را با گل‌های طبیعی و یا میوه‌های ریز تزئین کرد.

روش چهارم: تزیین کیک با شکلات چیپسی

روش ساده و سریع برای تزئین کیک کمک گرفتن از خامه و شکلات‌های چیپسی است. در دوره آموزش کیک روش کار بسیار ساده این است که سطح کیک را که با خامه پوشانده با شکلات‌های چیپسی در سایزهای مختلف تزئین کنید.

برای جلوه دادن هر چه بیشتر به کیک مقداری از خامه فرم گرفته را در قیف با سر ماسوره شکل‌دار ریخته و روی کیک را با شکوفه‌های خامه‌ای پر کنید و در نهایت شکلات‌های چیپسی را روی این شکوفه‌ها بریزید.

روش پنجم: تزیین کیک با میوه و شهد

شاید بتوان گفت کیک عریان با چیدمانی به وسیله گاناش و خامه که به طور کامل کیک را در بر نگرفته است زیباترین کیک تولدی باشد که تا کنون تهیه کرده‌اید. برای تهیه آن، بهتر است که کیکی با ارتفاع کم تهیه کنید. سطح رویی کیک را که خامه‌کشی کرده‌اید با تکه‌های میوه تزئین کرده و شهد دلخواه خود را روی آن بریزید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آفتابگردان

آموزشگاه آفتابگردان در سال 85 ، تحت عنوان هنرکده فعالیت خود را آغاز کرد. در "هنرکده" هنرهای متنوعی از جمله آشپزی ، کیک ، شیرینی ، دسر و همچنین انواع صنایع دستی و هنرهای تزیینی به هنرجویان آموزش داده می شد. آکادمی آفتابگردان در سال 1387 و پس از اخذ مجوز از سازمان فنی حرفه ای ، به صورت تخصصی در زمینه صنایع غذایی مشغول به فعالیت شده و اقدام به جذب هنرجو نمود. چشم انداز آکادمی آفتابگردان برای فعالیت تخصصی در زمینه آموزش صنایع غذایی باعث شد تا آموزش ها تنها در دو زمینه آغاز و با تکمیل تجهیزات دوره های دیگر نیز به مجموعه اضافه شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح