اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970826328469750

نکات مهم راه اندازی کافی شاپ

کد: 13970826328469750

https://goo.gl/iney9o

، اصفهان , (اخبار رسمی): دو نمونه از نکات مهم راه اندازی کافی شاپ شامل کسب تجربه کاری و انتخاب محل مناسبی برای راه اندازی کافی شاپ است.

نکات مهم راه اندازی کافی شاپ
نکات مهم راه اندازی کافی شاپ

پیش از شروع، تجربه کاری کسب کنید

برای اینکه با چم و خم کار کافی شاپ آشنا شوید لازم است تا مدتی هر چند کوتاه در یک کافی شاپ مشغول به کار شوید. این کار نه تنها مفید بلکه کاملا ضروری است. در زمان کار در کافی‌شاپ به نکات کلیدی و مهمی در رابطه با طعم و مزه خوراکی‌ها، نحوه سرو آن‌ها و حتی روحیات اکثر مشتریان آشنا خواهید شد و با بهره‌گیری از این آموخته‌ها می‌توانید کافی‌شاپ نوپا ولی با تجربه‌ای را راه‌اندازی کنید.

حتی می‌توان برای اینکه به طور تخصصی‌تر روی طعم و مزه مواد غذایی کار کرد، به دوره‌هایی که برای آموزش باریستا و راه‌اندازی کافی شاپ برگزار می‌شود پیوست و بر دانسته‌های خود افزود.

داشتن تجربه و شناخت افراد با روحیات مختلف می‌تواند تاثیر بسیاری بر موفقیت دراین عرصه داشته باشد.

محل مناسبی برای راه اندازی کافی شاپ انتخاب کنید

انتخاب محل مناسب برای کافی شاپ بسیار حائز اهمیت است. باید به این فکر کرد که پس از سپری کردن یک روز خسته کننده کاری در حال برگشت به خانه و سر راه خود به یک کافی‌شاپ هر چند کوچک برمی‌خورید؛ چند قدم آن طرف‌تر و درمیان کوچه‌ها یک کافی شاپ دیگر وجود دارد. حال شما کدام یک را برای نوشیدن یک فنجان قهوه انتخاب می‌کنید؟ کافی‌شاپی که سر راه است یا کافه‌ای که برای رسیدن به آن باید کمی در پیچ و خم کوچه‌ها پیاده‌روی کرد؟ مثال گفته شده یک نمونه بارز برای بیان اهمیت یک مکان مناسب برای کافه است. شاید مجبور باشید برای اجاره مغازه در یک مکان شلوغ و پر رفت و آمد، هزینه بیشتری پرداخت کنید اما مطمئنا تمام هزینه‌ای که پرداخته می‌شود ارزش خواهد داشت چرا که در این صورت افراد بیشتری به سراغ کافی شاپ می‌آیند و به سود بالاتری دست خواهید یافت.

اگر در یک مکان خلوت و با هزینه کمتر یک کافی شاپ پر زرق و برق با دکوراسیون شیک‌تر راه اندازی شود، سوددهی لازم نسبت به کافی شاپ کوچکی که دکور آنچنانی ندارد ولی در خیابان اصلی قرار دارد را نخواهد داشت پس به این نکته توجه ویژه باید داشت.

قوانین کافه‌داری را بدانید

توجه به قوانین و اساس استانداردهای راه اندازی کافی شاپ یکی دیگر مهم‌ترین دانستنی‌هایی است که پیش از شروع کار باید از آن‌ها آگاهی داشت. اگر از ابتدا بر این قوانین پایبند باشید در دراز مدت به مشکلات مختلف بر نخواهید خورد. پیش از هر کاری با قوانین کاری کافی شاپ باید آشنا شد و با مد نظر قراردادن این مقررات برنامه ریزی‌های خود را آغاز کرد.

بودجه اولیه را مدیریت کنید

قطعا راه‌اندازی هر حرفه‌ای بی‌هزینه نخواهد بود ولی در این زمینه می‌توان با هزینه اندکی کار خود را آغاز کرد؛ قبل از برنامه‌ریزی، نباید شروع به خریدن لوازم کافی شاپ کرد و همواره باید به یاد داشت که همیشه دست به جیب شدن کار آسانی است اما با برنامه پیش رفتن سبب صرفه‌جویی در هزینه‌های اولیه خواهد شد. نیازی نیست که همه وسایل را نو تهیه کرد،حتی می‌توان برخی از وسایل مورد نیاز را از بازارهای دست دوم فروشی خریداری کرد.

بازدید از کافه‌های مختلف شهر را فراموش کنید

قهوه یک نوشیدنی لذت‌بخش است اما ممکن است طعم آن در هر کافی شاپ متفاوت باشد. برای اینکه با طعم‌های مختلف یک نمونه نوشیدنی نظیر قهوه آشنا شوید و به بهترین طعم‌ها پی ببرید، باید به کافه‌های شهر خود سر زد و از اتفاقاتی که در هر کدام از این کافه‌ها رخ می‌دهد با خبر شد.

نکته‌برداری نباید فراموش شود، از کوچک‌ترین عملکردها و واکنش‌های مشتریان نسبت به سرویس خاص باید یادداشت‌برداری کرد تا بدانید عموم مشتریان از چه چیزهایی خوششان می‌آید و از چه چیزهایی دوری می‌کنند. حتی یک سرو اشتباه می‌تواند مشتری را برای هیمیشه از کافه دور کند لذا برای پی بردن به چگونگی رفتار با مشتری و سرو بهتر حتما باید به چند کافه در سطح شهر سر زد.

رفتار مناسب با مشتری یکی از گزینه‌هایی است که مشتری را وفادار می‌سازد! اگر در برخورد اول بی‌ادبانه و یا حتی خیلی بی‌تفاوت سفارش مشتری را تحویل دهید، خریدار را نسبت به رفتار و کافه خود سرد کرده و باعث می‌شود برای بار دیگر حتی از کنار مغازه عبور هم نکند؛ باید به یاد داشت که یک مشتری ناراضی می‌تواند یک نفر دیگر را از آمدن به کافه منصرف کند پس طرز برخورد و رفتار محترمانه با مشتریان را در اولویت کار باید قرار داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آفتابگردان

آموزشگاه آفتابگردان در سال 85 ، تحت عنوان هنرکده فعالیت خود را آغاز کرد. در "هنرکده" هنرهای متنوعی از جمله آشپزی ، کیک ، شیرینی ، دسر و همچنین انواع صنایع دستی و هنرهای تزیینی به هنرجویان آموزش داده می شد. آکادمی آفتابگردان در سال 1387 و پس از اخذ مجوز از سازمان فنی حرفه ای ، به صورت تخصصی در زمینه صنایع غذایی مشغول به فعالیت شده و اقدام به جذب هنرجو نمود. چشم انداز آکادمی آفتابگردان برای فعالیت تخصصی در زمینه آموزش صنایع غذایی باعث شد تا آموزش ها تنها در دو زمینه آغاز و با تکمیل تجهیزات دوره های دیگر نیز به مجموعه اضافه شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی