کد: 13970813325799827

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؟

کد: 13970813325799827

https://goo.gl/4K5dWc

، (اخبار رسمی): بازاریابی شبکه‌های اجتماعی از روش‌های مهم در امر دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین و هم چنین برندینگ است. با حضور در آنها می‌توان مخاطب را با برند، کالا و خدمات مورد نظر خود درگیر کرد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟ - بازاریابی رسانه های اجتماعی
بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟ - بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی از روش‌های مهم در امر دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین و هم چنین برندینگ است. با حضور در آنها می‌توان مخاطب را با برند، کالا و خدمات موردنظر خود درگیر کرد

شبکه‌های اجتماعی به سایت‌هایی گفته می‌شوند که از قشرها و کشورهای مختلف می‌توانند اقدامات متفاوتی را در آنها ایجاد کنند. مانند فیسبوک، توییتر و ... بد نیست یادی از اولین شبکه  اجتماعی فیسبوک شود که از زمان ورودش تاکنون هر روز به محبوبیتش اضافه شده است.

اعضای شبکه‌های اجتماعی را در ابتدا نوجوانان و  جوانان تشکیل می‌دانند اما اکنون از سن‌ها، جنسیت‌ها و فرهنگ‌های متفاوت در آن عضو شده‌اند. همین امر موجب شکل‌گیری فرآیندی تحت عنوان بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شد.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؟

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی از روش‌های مهم در امر دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین و هم چنین برندینگ است. با حضور در آنها می‌توان مخاطب را با برند، کالا و خدمات موردنظر خود درگیر کرد.

البته ناگفته نماند که این شبکه‌ها در سئوی سایت هم بسیار تاثیرگذار هستند به این دلیل که موجب افزایش بازدید و محبوبیت سایت می‌شوند.

هدف بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؟

از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اهداف بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ایجاد جذابیت برای مخاطب است تا محتوای تولید شده توسط کاربر لایک و اشتراک گذاری شود.

از این طریق می‌توان هم میزان آگاهی‌سازی از برند را افزایش داد و هم دسترسی سایر مخاطبان را آسان‌تر کرد. بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که تمرکز اصلی بر روی مردم است.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یک شیوه از بازاریابی است که روش خاص خود را دارد و فعالیت در هر شبکه با شبکه‌ی دیگر متفاوت است. دلیل آن هم ساختار متنوعی است که هر کدام دارا هستند.

برخی به اشتباه فکر می‌کنند دیجیتال مارکتینگ همان بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است که محبوب‌ترین آنها در ایران اینستاگرام و تلگرام است اما باید گفت که این مورد تنها بخش کوچکی از بازاریابی اینترنتی است بنابراین کار کردن به سبک بازاریابی با این شبکه‌ها دلیلی بر اینکه فرد خود را دیجیتال مارکتر بنامد، نیست.

ابزار بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؟

بهینه سازی شبکه‌های اجتماعی که به اختصار آن را SMO می‌نامند مانند SEO عمل می‌کند و هدف آن راهنمایی مخاطبان هدفمند به صفحه‌ی مورد نظر است. اصلی‌ترین ابزار بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای فرآیند بهینه سازی محتوای تولید شده در سایت و ایجاد پست و هشتگ است.

از طریق محتوای تولید شده در سایت می‌توان برای آنها دکمه اشتراک‌گذاری قرار داد و از کاربر خواست که کسب و کار را در شبکه‌های موردنظرتان دنبال کند.

پست و هشتگ هم بر خلاف موردقبل ابزاری مستقیم و اختصاصی برای ایجاد تعامل با کاربر است.

در مورد هشتگ این نکته را باید در نظر داشت که نه در استفاده از آن زیاده‌روی کرد و نه به طور کامل آن را حذف کنید. میزان متعادل و منطقی برای استفاده 5 الی 6 هشتگ است.

هشتگ‌ها لزوما برای دیده شدن نیستند. با استفاده از آنها به موتور شبکه‌ی اجتماعی مورد نظر خود مانند اینستاگرام می‌فهمانید که در این زمینه من را به سایر اشخاصی که صفحه‌های دیگر را دنبال می‌کنند نشان دهد.

برنامه‌ی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

حال سوالی که مطرح می‌شود این است که برای تدوین برنامه‌ی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باید چکار کرد. در پاسخ به این سوال باید گفت که پس از آنکه مشخص شد در کدام شبکه‌ها حضور فعال‌تری باید داشت، باید:

- اهداف خود را شفاف سازی کرد.

- مارکتینگ پلن و استراتژی خود را برای حضور مشخص کرد.

- رفتار مخاطب را بررسی کرد.

- به طور مداوم در این شبکه‌ها حضور داشت و طبق برنامه پیش رفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیجی اکتیو | digiactive

ما در digiactive تمام تلاش خود را در این راستا قرار داده ایم که هر آنچه شما برای یادگیری در زمینه دیجیتال مارکتینگ و برندینگ نیاز دارید به شکل های مختلف و به صورت جامع و کامل در اختیارتان قرار دهیم.

منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی