اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970828328938806

در جشنواره مهرآبان با کتاب

کتاب پلاس حال خوش خواندن را دو چندان می کند

کد: 13970828328938806

https://goo.gl/BPXgPe

، تهران , (اخبار رسمی): جشنواره مهرآبان با کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به مناسبت هفته کتاب با همکاری ناشران در سراسر کشور توسط کتاب پلاس برگزار می شود. در این جشنواره شرکت‌ها و موسسات بزرگ با رویکرد مسئولیت اجتماعی با ارائه خدمات ویژه به خریداران به کمک صنعت نشر و تشویق علاقه‌مندان به کتاب مبادرت می‌ورزند.

کتاب پلاس حال خوش خواندن را دو چندان می کند
کتاب پلاس حال خوش خواندن را دو چندان می کند

در بیست و ششمین دوره هفته کتاب جشنواره مهرآبان با کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و برای ممانعت از خرید کتاب‌های کپی و قاچاق توسط مردم با همکاری ناشران بزرگ از جمله نشر ثالث، نگاه، روزگار، مروارید مرکز نشر دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و موسسه انتشارات دانشگاه تهران، سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، انتشارات مجد، رسا، تیمورزاده، مهربان و بعثت و با مشارکت باغ کتاب تهران برگزار می‌شود. در این جشنواره بیش از 15 موسسه و شرکت بزرگ اقتصادی و فرهنگی به عنوان حامیان جشنواره با ارایه کدهای تخفیف و امتیازات و جوایز به استقبال خریداران کتاب در هفته کتاب می­‌روند.

در حال حاضر خریداران کتاب با ثبت برچسب کتاب پلاس خود در سایت ketabplus.com می‌­توانند از خدمات حامیان تا پایان هفته پژوهش (پایان آذر ماه) برخوردار شوند.

سعیدی‌کیا دبیر جشنواره مهرآبان با کتاب و موسس کتاب پلاس با اشاره به تجربه برگزاری جشنواره من دوستدار کتابم در نمایشگاه کتاب و استقبال ناشران و مخاطبان بیان داشت از آنجا که کتاب پلاس هدفش ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مأموریت آن افزایش تقاضای خرید کتاب و ارتباط بیشتر همه ذینفعان کتاب با یکدیگر به منظور جلوگیری از سود جویان و سوداگران کتاب است، خود را متعهد می‌­داند که با کدینگ کتاب‌ها، همه دست‌اندر­کاران کتاب از جمله مولف، فروشگاه، حامیان، مروجان و به‌خصوص خریداران کتاب را به یکدیگر نزدیک کند. نباید گذاشت سوداگران کتاب به راحتی با سوء استفاده از فاصله بین ناشر و مخاطب بتوانند کتاب خود را به عنوان کتاب اصلی و بدون سانسور با تخفیف بسیار زیاد به مشتری عرضه کنند.

مسعود پایدار نایب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران معتقد است: برای ایجاد روابط مستمر و موثر میان دانشگاهیان و ناشران دانشگاهی باید مکانیزمی راه بیافتد که این هدف را به طریق استانداردتری رقم بزند و در حال حاضر راهی جز برنامه‌ها و جریاناتی مانند کتاب پلاس در کشور ما وجود ندارد. درواقع کتاب پلاس به نوعی سوق دادن به جهت حرفه‌ای‌گری صنعت نشر است.

وی افزود: کتاب پلاس تلاشی در چارچوب ارتباط وسیع و بیشتر ناشر و مخاطبان است و نوعی الگوبرداری منطقی و صحیح از ناشران بزرگ دنیاست که با مولفان و مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده‌اند.

علی جعفریه مدیرمسئول انتشارات ثالث در درباره برنامه‌های نشر ثالت در هفته کتاب گفت: از برنامه‌های هفته کتاب تخفیفاتی است که به کتاب‌ها اختصاص داده شده است؛ در این هفته برای برخی کتاب‌ها مراسم رونمایی گرفته خواهد شد همچنین در مراسم روز کتابگردی شرکت خواهیم کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های کتاب‌پلاس که درنهایت به بازاریابی و ترویج کتاب‌ها می‌انجامد، گفت: به عقیده من کتاب پلاس بستر شکل‌گیری ارتباط سه‌گانه ناشر، مولف و مخاطبان را فراهم می آورد و بازتاب خوبی برای نشر کشور خواهد داشت و مخاطبان به آرامی به سمت آن حرکت خواهند کرد.

علی‌بیک مدیر نشر مروارید، درباره برنامه‌های این نشر در هفته کتاب سال جاری گفت: در هفته کتاب چهار عنوان کتاب جدید به این مناسبت به چاپ رساندیم و یک رونمایی از که از سوی نشر مروارید منتشر شده است برگزار خواهیم کرد.

علی بیک بیان داشت: صنعت نشر نیازمند تکنولوژی و به‌روزرسانی است من آینده خوبی برای کتاب‌پلاس در امر تشویق مردم برای خرید کتاب پیش‌بینی می‌کنم.

وی افزود: در کشورهای پیشرفته مکانیزم‌های مشابه کتاب‌پلاس سال‌ها است که اجرا شده است و ما هنوز در این زمینه کمبودهایی داریم؛ بنابراین بستر نشر کشور برای چنین مکانیزم‌هایی آماده است.

ابراهیم‌آبادی رئیس مرکز نشر دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تایید خود از عضویت در کتاب پلاس گفت: ارتباط مخاطب با کتاب تا حد زیادی کم شده است و هم ناشران و هم فعالان این عرصه باید فکری به حال این شکاف کنند. شاید بتوان با ابزارهایی مانند کتاب‌پلاس و با بسترهای استاندارد این شکاف را پر کرد. مکانیزم‌هایی مانند کتاب‌پلاس در ماهیت خود موثر هستند و می‌توانند دسترسی به کتاب را برای مردم راحت‌تر کنند. در کل کتاب‌پلاس باید در نشر کشور تجربه شود و بهره‌گیری از این روش‌ها کمک حال صنعت نشر خواهد بود.

عادل تقوی رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی درباره برنامه‌های اجرایی این سازمان به مناسبت‌ هفته کتاب‌ و کتابخوانی به  برگزاری جشنواره کتاب سال دانشجویی اشاره کرد: با معاونت‌های جهاد دانشگاهی که در سطح دانشگاه‌ها حضور دارند، برنامه‌هایی را متناسب با هفته کتاب تدارک دیده‌ایم؛ ازجمله برگزاری مراسم جشن کتاب با حضور دانشجویان، استادان و علاقه‌مندان در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انتشارات جهاددانشگاهی عضویت کتاب‌پلاس را پذیرفته است، گفت: خدماتی که کتاب‌پلاس به مخاطبان کتاب ارائه می‌دهد گستردگی خود را دارد که به عقیده من هر چقدر با موضوع کتاب و کتابخوانی ربط داشته باشد همانقدر موثرتر خواهد بود.

دکتر تیمورزاده رئیس هیات مدیره انجمن ناشران پزشکی در خصوص برنامه­‌های این نشر در هفته کتاب بیان داشت متاسفانه مشکلات عدیده به‌وجود آمده از کاغذ و زینک و افزایش هزینه‌های خدمات گرفته تا مالیات و بیمه فرصت را برای اندیشیدن برای مراسمات کتاب و هفته کتاب از ناشران سلب کرده است ولی معمولا در این هفته تخفیف‌هایی به خریداران داده می­‌شود

دکتر تیمورزاده معتقد است اگر هر فردی در هر کجای ایران با استفاده از مکانیزم‌های مدرن مانند کتاب‌پلاس بتواند کتابی را با افزونه­های جذاب تهیه کند طبیعتا من موافق آن هستم.

این ناشر دانشگاهی در حوزه کتاب‌های پزشکی با اشاره به اینکه به عضویت کتاب پلاس درآمده است گفت: افرادی که تیم کتاب پلاس در امر کتاب و حوزه نشر افرادی با ذوق و انگیزه و بسیار  پرانرژی هستند. اصولا کتاب پلاس کمک خوبی به ناشران در امر بازاریابی کتاب محسوب می‌شود مکانیزم‌هایی مانند کتاب‌پلاس برای راحت‌تر شدن و جذاب شدن خرید مشتریان امری موثر است.

سمیرا ناطقی مدیر اجرایی کتاب پلاس درباره برنامه‌های کتاب پلاس در هفته کتاب بیان داشت، در حال حاضر حامیان کتاب پلاس شرکت‌های دیجی­‌کالا، سفارش آنلاین غذای ریحون، سفارش آنلاین غذای چنگال، سینما تیکت، فیلیمو، کتاب صوتی نوار، اپلیکیشن یرداختID pay، خرید بلیط استخر pool ticket، بازار اندروید مایکت، سایت حقوقی وینداد، سایت اجاره اقامتگاه موسم، سفارش آنلاین میوه میوا، شرکت اینترنتی پیشگامان و پایگاه مجلات تخصصی نور هستند همچنین ما در روز کتاب گردی به همراه حامیان در این رویداد فرهنگی شرکت خواهیم کرد و همگان را به شرکت در این رویداد دعوت می کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کتاب پلاس

کتاب پلاس تنها استارت آپ در حوزه کتاب فیزیکی است که با کدینگ کتاب، کتاب فیزیکی را به بازارهای دیجیتال و پلتفرمهای تجارت الکترونیک وصل کرده است. علاقه مندان به خرید کتاب می توانند کتاب های فیزیکی را با برچسب کتاب پلاس خریداری نموده و با مراجعه به ⁣ پلتفرم کتاب پلاس و درج کد در آن از افزونه های کتاب از جمله کدهای تخفیف ارائه شده توسط حامیان و یا امتیازات باشگاه مشتریان ناشران بهره مند شوید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]