اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980516393438806

استفاده از همه ظرفیت‌های کتاب پلاس برای معرفی و ترویج کتاب‌های ناشران آغاز شد

فاز دوم همکاری ناشران با کتاب پلاس عملیاتی شد

کد: 13980516393438806

http://bit.ly/31pzUe4

، تهران , (اخبار رسمی): به گزارش روابط عمومی کتاب پلاس، در این مرحله تیم کتاب پلاس قدم به قدم با ناشران پیش رفته و در یک همکاری برد برد از طریق برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی مبتنی بر کتاب و راه‌اندازی باشگاه مشتریان در کنار همه ذی‌نفعان کتاب و کتابخوانی از جمله ناشران، کتابفروشان و مولفان کتاب است.

در حال حاضر گروه انتشاراتی ققنوس، نشر ثالث و انتشارات مروارید از ناشران عمومی و انتشارات دانشگاه تهران و سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در این فاز با کتاب پلاس همکاری می‌کنند

به گزارش روابط عمومی کتاب پلاس فاز دوم همکاری این مجموعه با ناشران با هدف استفاده از همه ظرفیت­‌های کتاب پلاس برای معرفی و ترویج کتاب‌های ناشران از طریق برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی مبتنی بر کتاب و راه‌­اندازی باشگاه مشتریان آغاز شد.

در این مرحله کتاب پلاس متعهد شد که ضمن طراحی، اجرا و نظارت بر جشنواره‌های کتابی در تولید محتوای الکترونیکی مبتنی بر کتاب نیز به ناشران کمک کند و همچنین مقرر شد که اطلاعات مربوط به کتاب‌های ناشران در فضای مجازی را به صورت ماهیانه رصد کرده و در اختیار ناشران قرار دهد تا در خصوص کپی غیر قانونی آن هر چه سریع‌تر افدام کنند و یا در صورتی که نسبت به کتاب آنها تشویش اذهان عمومی صورت پذیرفته است بتوانند توضیحات لازم را ارایه کنند.

این اطلاعات از اینستاگرام و تلگرام که در حدود 97 درصد تولید محتوای مجازی در کشور در این دو رسانه انجام می‌پذیرد و همچنین سایت‌های خبری پر بازدید مورد رصد قرار خواهند گرفت. همچنین مشورت‌های فنی در خصوص چگونگی صیانت از محتوای الکترونیکی مربوط به کتابهای‌شان در سایت از طریق ابزارهای گوگل در اختیار ناشران قرار می‌گیرد.

سعیدی کیا موسس کتاب پلاس بیان داشت: این فاز تجربه بسیار مناسبی از نحوه همکاری کتاب پلاس با ناشران است چون در همکاری‌های قبلی که صرفا کدینگ کتاب‌ها و ارایه برچسب به ناشران بود، ناشران با همه پتانسیل‌های سیستم کتاب پلاس آشنا نمی‌شدند و نیروی انسانی کافی نیز برای اختصاص دادن به این موضوع نداشتند.

لذا با مشورت و نظر سنجی از ناشران تصمیم گرفته شد بخشی از فرآیند ورود ناشران به عرصه دیجیتال و یا تقویت حضور آنها در این فضا با همکاری کتاب پلاس انجام پذیرد و کتاب پلاس به عنوان یک تیم فعال در کنار ناشران در حوزه بازاریابی (برگزاری کمپین‌ها، جشنواره‌ها و رویدادها) فنی و دیجیتال (مشاور فنی و نظارت بر سایت) حقوقی (رصد فضای مجازی، رصد کلید واژه‌ها و اطلاعات مهم ناشر، مشاوره در برخورد با افراد سود جو و متخلف و اقدامات پیشگیرانه برای کپی نشدن اطلاعات ناشر) همکاری کنند.

در این شیوه همکاری که مورد توافق سرمایه گذار اصلی کتاب پلاس (شرکت شناسا وابسته به گروه مالی  پاسارگارد) قرار گرفت مقرر شد که ناشران بخشی از هزینه‌های اقدام‌های فوق را پرداخت کرده و مابقی از محل سرمایه‌گذاری شناسا تامین شود تا ناشران طرف قرارداد با کتاب پلاس با ریسک کمتری برای اتخاذ استراتژی فعال ورود به دنیای مجازی برخوردار باشند.

البته تاکنون اقدامات خوبی از سوی  برخی ناشران از  فعالیت در اینستاگرام انجام پذیرفته است ولی باید گفت که همه فضای مجازی فقط اینستاگرام نیست و همه اینستاگرام فقط جذب فالور نیست و صرف داشتن دنبال کننده در اینستاگرام نمی‌توان یک آینده روشن را برای ناشران در زمینه بازاریابی از طریق فضای دیجیتال متصور شد.

از این ­رو کتاب پلاس قصد دارد در این مرحله قدم به قدم با ناشران پیش رفته و در یک همکاری برد-برد در کنار همه ذی‌نفعان کتاب و کتابخوانی از جمله ناشران، کتابفروشان و مولفان کتاب باشد.

در حال حاضر انتشارات ققنوس، ثالث و مروارید از ناشران عمومی در این فاز همکاری می‌کنند  و هم چنین رایزنی با سایر ناشران نیز در جریان است تا بتوان چند ناشر دیگر را برای  همکاری در این فاز انتخاب کرده و خدمات خود را به آنان ارائه داد. همچنین در خصوص ناشران دانشگاهی نیز دانشگاه تهران و سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی نیز در فاز دوم قرار گرفتند و تا اوایل مهر 4 ناشر دیگر به ناشران دانشگاهی در  فاز دوم همکاری اضافه می‌شوند.

همچنین تقاضاهایی از طرف ناشران کودک و نوجوان وجود دارد که به همین دلیل به زودی پلتفرم کودک و نوجوان نیز راه‌اندازی خواهد شد. 

برای اطلاع از سایر برنامه‌های کتاب پلاس، ناشران، فروشگاه‌ها و حامیان کتاب می‌توانند به سایت کتاب پلاس به نشانی www.ketabplus.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کتاب پلاس

کتاب پلاس تنها استارت آپ در حوزه کتاب فیزیکی است که با کدینگ کتاب، کتاب فیزیکی را به بازارهای دیجیتال و پلتفرمهای تجارت الکترونیک وصل کرده است. علاقه مندان به خرید کتاب می توانند کتاب های فیزیکی را با برچسب کتاب پلاس خریداری نموده و با مراجعه به ⁣ پلتفرم کتاب پلاس و درج کد در آن از افزونه های کتاب از جمله کدهای تخفیف ارائه شده توسط حامیان و یا امتیازات باشگاه مشتریان ناشران بهره مند شوید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب