کد: 13970920332819827

معایب همکاری با آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

کد: 13970920332819827

https://goo.gl/7LAzQ6

، (اخبار رسمی): از انتظارات بسیار مهمی که برای یک آژانس دیجیتال مارکتینگ وجود دارد ارائه‌های راه حل‌های خلاقانه و خدمات فنی است. آنها ابزار، هم‌چنین مهارت و تخصص‌های لازم برای بروز ایده‌های جدید را دارند.

معایب همکاری با آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟
معایب همکاری با آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

با کنار هم قرار دادن این ایده‌ها می‌توان از یک کسب و کار بیشترین میزان بازدهی را با کیفیت مطلوب دریافت کرد.

البته همان طور که  همکاری با آژانس‌های بازاریابی اینترنتی مزایایی دارد، نقص‌هایی هم در همکاری با آنها وجود دارد که ممکن در کار کردن مشکلاتی را ایجاد کند.

در مقاله مزایای همکاری با آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟ به بررسی مزایا و امتیازهای همکاری با شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ پرداخته شده بود. در این مقاله به این موضوع که معایب همکاری با آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟ پرداخته خواهد شد.

در شرکت‌های بازاریابی اینترنتی بیشتر به دو صورت کارمندی و یا مشتری امکان همکاری وجود دارد که از هر دو زمینه به بررسی معایب پرداخته می‌شود.

معایب همکاری با آژانس دیجیتال مارکتینگ برای کارمند

اگر قرار باشد به عنوان کارمند با یک آژانس تبلیغاتی بازاریابی دیجیتال همکاری شود امکان روبرویی با موارد زیر وجود دارد:

1- از مهمترین عواملی که در همکاری وجود دارد عدم امکان پیشرفت شغلی است. دلیل آن هم مشخص بودن درخواست‌های مشتری‌های آن آژانس است. این شرکت‌ها معمولا به افراد مبتدی و بدون سابقه کار را به صورت کاراموز استخدام می‌کنند تا هم امور مربوط به مشتریان را انجام دهند و هم بعد از اتمام دوره کار آموزی به بهانه آموزش، حقوق کمتری دهند و سود بیشتری را دریافت کنند.

2- مورد مهم دیگر بیشتر مربوط به  درک صحیح از منابع انسانی است. مسلما مواردی از جمله دیرکرد در پرداخت حقوق و بی‌صداقتی موجب آزرده خاطر شدن کارمندان می‌شود. آنچه که آشکار است قدرت و حجم پولی است که در پروژه‌های مختلف به دست می‌آید در حالی‌که تاثیری به حال کارمندان ندارد و امکان اینکه کارمندان احساس ربات بودن داشته باشند وجود دارد.

3- بد قولی در زمان تحویل پروژه و نداشتن دانش کافی برای مذاکره با مشتری از معایب دیگر است. کارشناسان فروش معمولا به صورت تهاجمی رفتار می‌کنند و برای دریافت درصد بیشتر وعده‌هایی به مشتری می‌دهند که پس از عقد قرارداد تازه به دنبال عملی شدن آن می‌افتند. همین امر موجب تاخیر در تحویل پروژه شود.

4- علاوه بر این در برخی از شرکت‌های بازاریابی اینترنتی وجود دارد که کارشناس فروش برای اینکه پروژه را حتما به شرکتی که با آن کار می‌کند، برساند به مدیر بازاریابی یا نماینده شرکت  مقابل پیشنهاد می‌دهد که درصدی از هزینه کل پروژه را در صورتی که پروژه نصیب شرکت موردنظر او بشود، به عنوان کمیسیون برگرداند. که این نوع برخورد واقعا خیلی زننده و غیرحرفه است.

5- از مشکلات دیگری که در این شرکت‌ها وجود دارد، حضور مدیران کم سابقه با زبان انگلیسی خوب است. سابقه و تجربه در کنار مواردی مانند مدرک تحصیلی، دانش زبان انگلیسی و … باید قرار گیرد و معیاری برای انتخاب مدیر شود. در غیر این صورت کارمندانی که صلاحیت بیشتری دارند نسبت به وظایف و آژانس دلسرد خواهند شد.

متاسفانه حوزه بازاریابی از نوع اینترنتی هنوز در ایران به بلوغ کاملی نرسیده است و آژانس‌ها براساس برندینگ خود و نیازهای مشتری قدم می‌برند بنابراین کارمندهای دیجیتال مارکتینگ امنیت شغلی خوبی نخواهند داشت البته اگر امنیت شغلی را براساس یادگیری چیزهای جدید و کامل کردن مهارت‌ها تعریف شود می‌توان گفت که در این صورت امنیت شغلی خوبی خواهید داشت.

معایب همکاری با آژانس دیجیتال مارکتینگ برای مشتری

اگر به عنوان مشتری قصد همکاری با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ را دارید بهتر است با مهمترین معایب این نوع همکاری آشنا بشوید.

1- از رایج‌ترین این مشکلات که برخی هم تجربه آن را دارند این است که نماینده یا کارشناس فروش شرکت دیجیتال مارکتینگ موردنظر بدون در نظر گرفتن نیاز و دغدغه مشتری و گوش دادن به صحبت‌های او، راه حل‌های تکراری ارائه می‌هند تا به سود خود برسد. بسیاری از مشتریان هم که اطلاعات دقیقی در این زمینه ندارند پروژه خود را به آن شرکت می‌سپارند و نتایج نامشخصی دریافت می‌کنند.

2- در برخی از شرکت‌ها دیده شده که گزارش ارائه شده به مشتری با داده‌هایی که خود مشتری در اختیار دارد متفاوت است. راه حلی که در این جور مواقع پیشنهاد می‌شود این است که از پلن سه ماهه یا پلن طلایی آنها استفاده کنند، تا پول بیشتری گرفته و پروژه را به خود وابسته کنند. در چنین مواقعی مشتری هم به ناچار قبول می‌کند.

معمولا مارکتینگ پلن‌ها و پروپوزال‌هایی که آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ به مشتری خود ارائه می‌دهند، نسخه‌ای تکراری است که برای همه مشتریان خود بسته‌اند و نهایت خلاقیت و شخصی‌سازی آنها اضافه کردن لوگو و مشخصات مشتری است.

این مورد را در نظر داشته باشید که پروپوزال یا مارکتینگ پلن خوب در حوزه دیجیتال مارکتینگ باید بداند نیاز مشتری چیست، ضعف کار او کجا است، هدف و راه حل  چیست و دقیقا باید چه کاری انجام بدهد.

متاسفانه بعضی از شرکت‌های فعال در این حوزه بیشتر منفعت مالی خود را در نظر می‌گیرند و در صورتی هم که مشتری واقعا دانش کمی در زمینه بازاریابی اینترنتی داشته باشد، مورد سواستفاده قرار می‌گیرد.

3- مورد دیگر اولویت‌بندی شرکت‌های بازاریابی دیجیتال است. ممکن است آنها شناخت کافی از شرکت، اهداف و حتی محصولات آن نداشته باشند و بهترین و مناسب‌ترین منابع خود مانند افراد حرفه‌ای، زمان و تمرکز بیشتر و … را برای پروژه به کار نگیرند. در نتیجه با قیمتی نجومی، کیفیت کاری پایینی را برای آنها در نظر گرفته می‌گیرند.

4- معمولا آژانس‌های بازاریابی دیجیتال و تبلیغات برای گرفتن پروژه، قبل از بستن قرارداد شروع به گفتن قول‌های بی‌عمل و حرف‌هایی با ماهیت بهترین هستیم و بقیه هیچ نیستند می‌کنند. سبک رقابتی که آنها در پیش گرفته‌اند اغلب مبتدی و غیرحرفه‌ای است پس از عقد قرارداد هم با گفتن واژه‌هایی مانند اگر، شاید و احتمالا قول‌های بی عمل خود را بر پایه احتمالات ریاضی قرار می‌دهند و هیچ تضمینی نمی‌دهند.

5- همان طور که در مورد 2 اشاره شد شرکت‌ها و یا آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ راه حلی ثابت برای تمامی مشتریان خود دارند. آنها تعدادی راه حل به عنوان پیش فرض آماده می‌کنند و در اختیار مشتری قرار می‌دهند تا خود آنها انتخاب کند، دلیلش هم فرار کردن آنها از دردسر است. در حالی که این شیوه از مشاوره کاملا اشتباه است و باید راه حل‌های مناسب و کاربردی در اختیار مشتری قرار داد.

بهترین راه حل برای افرادی که قصد دارند به عنوان مشتری با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ همکاری کنند این است که یا با ترکیبی از آژانس‌ها کار کنند و صرفا با یک آژانس اهداف خود را در پیش نبرند تا بتوانند ارزیابی بهتری برای خروجی کار داشته باشند و یا خودشان کار دیجیتال مارکتینگ را انجام دهند. به این خاطر در بسیاری از مواقع آژانس‌ها کاری را انجام می‌دهند که دقیقا یک نیروی دیجیتال مارکتر انجام می‌دهد اما با هزینه بیشتر.

حرف آخر

آژانس‌های فعال در این زمینه باید زمان کافی برای شناخت نیازهای کسب و کارها اختصاص دهند تا بتوانند در زمینه‌های استراتژی و اجرایی همراه با رضایت مشتری و کارمندان پیش روند. در این صورت است که می‌توانند برندینگ خوبی هم برای خود به ارمغان آورند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیجی اکتیو | digiactive

ما در digiactive تمام تلاش خود را در این راستا قرار داده ایم که هر آنچه شما برای یادگیری در زمینه دیجیتال مارکتینگ و برندینگ نیاز دارید به شکل های مختلف و به صورت جامع و کامل در اختیارتان قرار دهیم.

منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی