کد: 139710113373610057

توسط پزشک متخصص بدون درد در یک جلسه

درمان شقاق با لیزر در کلینیک پایتخت

کد: 139710113373610057

https://goo.gl/W7Wqm3

، تهران , (اخبار رسمی): در این روش توسط لیزر عضله مقعد یا همان اسفنکتر مقداری شل می‌شود و زخم به جا مانده از شقاق برداشته می‌شود.در صورتی که این کار توسط پزشکی که تجربه کافی نداشته باشد انجام شود می‌تواند به بی‌اختیاری مدفوع و باد شکم منجر شود.

درمان شقاق با لیزر در کلینیک پایتخت
درمان شقاق با لیزر در کلینیک پایتخت

تبدیل شقاق به سرطان غیرممکن است ولی علائم مقاوم باید کاملا بررسی شوند چون بیماری‌هایی غیر از شقاق هم می‌توانند علائمی مشابه داشته باشند

درمان شقاق با لیزر یک درمان سرپایی بدون بیهوشی و درد و خون‌ریزی است که با بی‌حسی موضعی به راحتی درون مطب انجام پذیر میباشد و فرد مبتلا میتواند بلافاصله بعد از درمانش به محل زندگی یا کار خود با ز گردد بدون اینکه نیاز به پانسمان وبستری شدن در منزل را داشته باشد ومی‌تواند به راحتی دستشویی کرده بدون اینکه درد و یا مشکل خاصی داشته باشد.

این روش در گذشته در بیمارستان با بیهوشی کامل به وسیله چاقوی جراحی انجام می‌شد و فرد مبتلا باید چند روزی را در منزل بستری می‌شد و درد حاصل از جراحی با چاقو را تحمل می‌کرد و برای جلوگیری از خونریزیش باید از پانسمانی به نام تامپون استفاده می‌کرد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و حضور دستگاه‌های لیزر این بیماری به سرعت و بدون درد و خون‌ریزی در یک جلسه و در کمتر از یک ساعت قابل درمان است.

درمان شقاق با تزریق بوتاکس Botulinum toxin- یا Botox

این ماده مستقیما درون عضله‌ی اسفنکتر برای رهاسازی اسفنکتر و التیام تزریق می‌شود و برای تقریبا ۵۰ تا ۸۰ درصد بیماران کاملا نتیجه می‌دهد.  تزریق به صورت سرپایی و جراحی در همان روز انجام می‌شود. احتمال بازگشت بیماری ۴۰ درصد است و بیمار می‌تواند تزریق مجدد دریافت کند. اگر تزریق Botulinum toxin بی‌فایده باشد معمولا بیمار تحت جراحی سنتی اسفنکتروتومی قرار می‌گیرد.

درمان شقاق به روش اسفنکتروتومی داخلی جانبی

هدف در این نوع جراحی آرام کردن اسفنکتر مقعد و در نتیجه کاهش درد و اسپاسم و التیام شقاق است.

جراحی دقیق و کنترل شده روی عضله اسفنکتر داخلی، یک روش بسیار موثر برای درمان شقاق مزمن و مقاوم با میزان بیش از ۹۰ درصد موفقیت است و اگر توسط پزشک درست انجام شود میزان بازگشت بیماری به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد. این جراحی به صورت سرپایی و در همان روز قابل اجرا است. ریسک اصلی در جراحی اسفنکتروتومی داخلی مقداری بی‌اختیاری در مدفوع و گاز پس از جراحی است که بعد از مدت کوتاهی رفع می‌شود. کیفیت زندگی بیمارانی که تحت این جراحی قرار می‌گیرند بسیار بهتر از گروهی است که با شقاق مقاوم زندگی و آن را تحمل می‌کنند.

بی اختیاری مقعد معروف به آسیب عضله اسفنکتر (مانند آسیب زایمان) و یا اسهال (مانند بیماری کرون) نیاز به توجه خاص دارند. جراحی اسفنکتروتومی برای این دسته بیماران خاص باید با دقت توصیه شود. برای تعیین هرگونه ریسک احتمالی و یافتن بهترین درمان باید کاملا با جراح مشورت شود.

زمان لازم برای بهبود پس از درمان شقاق

انجام تمامی روش‌های درمان شقاق در مطب به صورت سرپایی با بی حسی موضعی بدون درد و خون‌ریزی صورت می‌گیرد و اکثر بیماران می‌توانند به کار و فعالیت‌های روزانه خود برگردند و فرد مبتلا بلافاصله وبه راحتی می‌تواند دستشویی برود بدون اینکه برایش مشکلی پیش آید البته التیام بعد از عمل چند روزی طول می‌کشد که برطرف شود که طبیعی است.

علاقه‌مندان جهت مشاهده اطلاعات بیشتر می‌توانند به کلینیک پایتخت مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک پایتخت

مرکز درمان بیماریهای نشیمنگاه (بواسیر، هموروئید، شقاق، فیستول، کیست مویی و زگیل تناسلی) با استفاده از تجهیزات مدرن و روز دنیا و با کادری مجرب و حرفه ای

منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان