کد: 140212027828310057
در دسترس نیست

(15 معجزه تسکین سریع هموروئید)

درمان بواسیر در خانه و طب سنتی

کد: 140212027828310057

، تهران , (اخبار رسمی): این روش‌ها برای درمان بواسیر در خانه استفاده می‌شوند، اما در صورتیکه طی 7 الی 10 روز بیماری شما رو به بهبود نرفت و موفقیتی حاصل نشد، نیاز به مراجعه به دکتر هموروئید است. زیرا روش‌های درمان خانگی بواسیر بیرون زده شاید بتوانند موقتا علائم را کاهش دهند، اما بیرون زدگی را درمان نمی‌کنند.

درمان بواسیر در خانه و طب سنتی
درمان خانگی بواسیر

روش‌های خانگی به عنوان درمان قطعی شناخته نمی‌شوند و در نهایت درمان هموروئید با لیزر و عمل جراحی بواسیر تنها راه‌های از بین بردن این عارضه هستند.

هموروئید بیماری شایعی است که تقریبا نیمی از افراد حداقل یکبار آن را تجربه می‌کنند. رعایت برخی نکات ساده می‌تواند به درمان خانگی بواسیر خفیف کمک زیادی کند. البته این روش‌ها بیشتر برای بهبود علائم بواسیر مثل درد، تورم و التهاب‌های ملایم کاربرد دارند و می‌توانند مانع از پیشرفت این بیماری شوند. برای آشنایی با روش‌های درمان بواسیر در خانه و استفاده از طب سنتی برای تسکین علائم و جلوگیری از ایجاد یا عود هموروئید، با مقاله‌ای دیگر از کلینیک پایتخت همراه ما باشید:

روش‌های درمان خانگی بواسیر (هموروئید)

این روش‌ها برای درمان بواسیر در خانه استفاده می‌شوند، اما در صورتیکه طی 7 الی 10 روز بیماری شما رو به بهبود نرفت و موفقیتی حاصل نشد، نیاز به مراجعه به دکتر هموروئید است. زیرا روش‌های درمان خانگی بواسیر بیرون زده شاید بتوانند موقتا علائم را کاهش دهند، اما بیرون زدگی را درمان نمی‌کنند. همچنین اگر درد و خونریزی شما در طول این 7 روز بیشتر شد، قبل از موعد اتمام 7 روز حتما به پزشک مراجعه کنید.

درمان خانگی بواسیر با داروهای بدون نسخه

بسیاری از داروهای موضعی هموروئید بدون نسخه در دسترس هستند. برای برخی افراد، اینها به تسکین موقت علائم کمک می‌کنند. آنها باید کوتاه مدت (حداکثر دو هفته) استفاده شوند، زیرا بیشتر آنها برای ایمنی و اثربخشی با استفاده طولانی مدت مورد مطالعه قرار نگرفته اند. استفاده کردن از داروهای موضعی برای درمان هموروئید در خانه بدون نیاز به نسخه پزشک می‌باشد. مانند کرم‌ها و شیاف‌ها و یا پدهای بی حس کننده ازجمله کرم حاوی هیدروکورتیزون.

رژیم غذایی غنی از فیبر معجزه درمان هموروئید

افزایش مصرف فیبر می‌تواند به جلوگیری از یبوست (یکی از علل شایع هموروئید) کمک کند و مدفوع را نرم کند و دفع آنها را آسان تر کند. نشان داده شده است که مکمل فیبر خونریزی ناشی از هموروئید را تا 50 درصد کاهش می‌دهد، اگرچه به نظر نمی‌رسد که علائم افتادگی، درد و خارش را بهبود بخشد. افزایش مصرف فیبر را می‌توان با افزودن غذاهای غنی از فیبر به رژیم غذایی خود انجام داد.

درمان بواسیر در خانه با مصرف مایعات کافی

خوردن فیبر و مایعات زیاد یکی از بهترین راه‌های درمان خانگی بواسیر است که به عنوان خط اول درمان پیشنهاد می‌شود. همراه با افزایش مصرف فیبر، نوشیدن مقدار کافی مایعات بدون کافئین و غیر الکلی (در حالت ایده آل آب) برای جلوگیری از یبوست و نرم شدن مدفوع مهم است. روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشید.

مصرف میوه‌هایی که دشمن بواسیر است

میوه‌هایی مانند سیب، موز، پرتقال، آلو، زغال اخته و توت فرنگی افزودنی آسان به سبد مواد غذایی و منبع عالی فیبر و دشمن بواسیر هستند. بیشتر فیبر در پوست برخی میوه‌ها یافت می‌شود، بنابراین حتما پوست سیب را نیز بخورید.

اگر نمی‌توانید میوه‌های تازه آبدار را دریافت کنید، میوه‌های کنسرو شده یا خشک شده جایگزین مناسبی است.

 ترکیب حنا و زردچوبه برای درمان هموروئید در خانه

حنا به دلیل خاصیت تسکین دهندگی و ضدالتهابی بالا، یکی از راه‌های درمان سریع بواسیر در خانه است. همچنین ترکیب این گیاه با زردچوبه و استعمال آن برای کاهش علائمی مثل درد، سوزش و خارش مقعد بسیار موثر است. برخی از شرکت‌ها پمادهای تشکیل شده از این مواد را هم ارائه می‌دهند.

درمان بواسیر در طب سنتی و داروهای گیاهی

استفاده از طب سنتی و درمان گیاهی بواسیر در کاهش علائم بالینی بیماران هموروئید، کاهش درد و بهبود کیفیت زندگی موثر است. با این حال، همه انواع هموروئید را نمی‌توان با این روش‌ها درمان کرد. در ادامه با این روش‌ها بیشتر آشنا خواهید شد:

  • زالو درمانی: برای از بین بردن عروق واریسی مفید است و درمان بواسیر با زالو توسط پزشکان طب سنتی توصیه می‌شود.
  • استفاده از عسل: مخلوط روغن زیتون و موم زنبور عسل به طور قابل توجهی درد و خارش و همچنین خونریزی هموروئید را کاهش می‌دهد.
  • آلوئه ورا: اثر ضد التهابی روی بدن دارد. در نتیجه می‌تواند سوزش، خارش و تورم ناشی از هموروئید را تسکین دهد.
  • روغن درخت چای: به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد ضد عفونی کننده، استفاده از این روغن برای کاهش علائم بیماری توصیه می‌شود.
  • نمک اپسوم: با ایجاد انقباض در عروق هموروئیدی می‌تواند در را کاهش دهد.
  • روغن نارگیل: درمان گیاهی و خانگی هموروئید با استفاده از روغن نارگیل یک روش اثبات شده است، زیرا التهاب را کاهش می‌دهد و رون درمان را تسریع می‌کند.
  • نارون کوهی: هم یک داروی گیاهی ضد التهاب است که در بسیاری از کرم‌ها از آن استفاده می‌شود.
  • چای سیاه: حاوی اسید تانیک است که خاصیت قابض دارد، اسید یک درمان ایده آل برای هموروئید ملتهب است، زیرا تورم و ناراحتی را کاهش می‌دهد.
  • سرکه سیب: برای ضد عفونی کردن و کاهش علائم دردناک بواسیر پیشنهاد می‌شود.
  • روغن زیتون: بهترین درمان گیاهی هموروئید است که به کوچک شدن عروق و نرم شدن مقعد کمک می‌کند.
  • روغن بادام: به عمق پوست نفوذ کرده و خاصیت نرم کنندگی دارد.
  • گیاه بابونه: این گیاه برای کاهش علائم و التیام درد بواسیر بسیار مفید است و می‌توانید آن را به شکل خوراکی (دمنوش بابونه) یا موضعی (روغن بابونه( استفاده کنید.

درمان هموروئید در طب اسلامی

امامان و پیشوایان ما در بیش از 14 قرن پیش توصیه‌هایی را برای شفا و درمان بیماری‌های مختلف داشتند که بسیاری از آن‌ها هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد:

درمان بواسیر از نظر امام صادق (ع)

توصیه‌های امام صادق ع برای درمان بواسیر در خانه:

  1. خوردن سنجد برای پیشگیری و درمان این عارضه
  2. شستن مقعد با آب سرد
  3. خوردن زنیان و گردو
  4. همچنین تره و روغن کوهان شتر پخته را با کمی پنیر ایرانی و گردو ترکیب کنید و به مدت هفت روز بخورید تا هموروئید درمان شود

توصیه‌های امام رضا (ع) برای درمان بواسیر:

  1. خوردن هر شب 7 خرمای برنی با روغن گاوی
  2. مالیدن روغن زنبق به مقعد
  3. مصرف داروی ترکیبی (هلیله، بلیله، آمله، لوز ازرق، آب تره و روغن بنفشه)

توصیه‌هایی برای بواسیر نر و ماده:

درمان بواسیر نر (خارجی):

  • دود کردن میوه بلادور که شبیه به هسته خرما است در ناحیه مقعد
  • خوردن انجیر
  • زیاد جویدن غذا

درمان بواسیر ماده:

  • ترکیب موم عسل، روغن زنبق، سماق و سرو کتان را پخته و پس از سرد شدن به اندازه یک نخود روی مقعد بمالید
  • خوردن زیاد تره

درمان بواسیر در خانه | کلینیک پایتخت

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک پایتخت

مرکز درمان بیماریهای نشیمنگاه (بواسیر، هموروئید، شقاق، فیستول، کیست مویی و زگیل تناسلی) با استفاده از تجهیزات مدرن و روز دنیا و با کادری مجرب و حرفه ای

منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان