کد: 139710173386510057

روش‌های پیشگیری از بواسیر و درمان سریع آن

کد: 139710173386510057

https://goo.gl/yMnKR7

، تهران , (اخبار رسمی): رعایت رژیم غذایی برای پیشگیری از بواسیر یا هموروئید و حتی درمان سریع آن بسیار موثر است و با در نظر گرفتن چند نکته مرتبط با عادات غذایی می‌توان از ابتلا به این بیماری مصون ماند.

روشهای پیشگیری از بواسیر و درمان سریع بواسیر یا هموروئید
روش‌های پیشگیری از بواسیر و درمان سریع آن

پیشگیری از ابتلا به بواسیر

بهترین راهکار درمان هر بیماری از جمله بواسیر رعایت نکاتی است که در پیشگیری از ابتلا به آن موثر است، برخی از مهمترین نکاتی که در پیشگیری از بواسیر موثر است، به این شرح است:

رژیم غذایی

بهترین راهکار پیشگیری از بواسیر رعایت رژیم غذایی صحیح است، به خصوص اگر یک‌بار این بیماری را تجربه کرده‌اید لازم است از برخی از مواد صرف نظر کنید و یا مصرف آن‌ها را به حداقل کاهش داد، که از جمله آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

مصرف غذاهای شور ( به خصوص غذاهای دریایی شور)

غذاهای حاوی ادویه

سیر

سرکه

قهوه

غذاهای سرخ شده

کربوهیدرات تصفیه شده

مصرف لبنیات

دفع به موقع مدفوع

یکی از راهکارهای اساسی پیشگیری از بواسیر دفع به موقع مدفوع است، شاید در بعضی مواقع به سبب نداشتن زمان کافی رفتن به دستشویی را به تاخیر می‌اندازید، که در این صورت مدفوع به مدت طولانی در مقعد مانده و خشک می‌شود که این امر موجب می‌شود، دفع آن به سختی انجام شود و نیازمند وارد آمدن فشار بیشتر به این ناحیه باشد. بنابراین در صورتی که احساس نیاز به دستشویی وجود دارد باید سریعاً اقدام شود.

مصرف فیبر

مصرف غذاهای حاوی فیبر می‌تواند تاثیر زیادی در بیماری داشته باشد زیرا که این مواد غذایی در نرم شدن مدفوع و افزایش حجم آن موثر هستند و می‌تواند هم در در درمان سریع و هم در پیشگیری از بواسیر موثر باشد از جمله مواد غذایی دارای فیبر می‌توان به انواع سبزیجات، میوه‌های تازه، حبوبات و گندم اشاره کرد. در صورتی که به هر دلیلی قادر به مصرف این مواد غذایی نیستید می‌توان از ملین‌های گیاهی مثل اسفرزه استفاده کرد.

ورزش

انجام ورزش و فعالیت‌های فیزیکی، استقامت در برابر بیماری‌ها را افزایش داده و به کاهش وزن کمک می‌کند، در واقع می‌توان گفت انجام ورزش در افزایش فعالیت‌های روده موثر است که در این صورت مدفوع نرم شده و دفع آن نیازمند وارد آمدن فشار بیش از اندازه نیست. لازم است حداقل سه مرتبه در طول هفته ورزش کرد، که این ورزش شامل پیاده‌روی، شنا و … است.

درمان سریع بواسیر

در حال حاضر راهکارهای درمانی بسیاری برای این بیماری پیشنهاد می‌شود که هر کدام از آنها تا حدودی در درمان این بیماری موثر است، از جمله مهمترین راهکار درمان سریع بواسیر می‌توان به این موارد اشاره کرد:

مصرف قرص

مصرف قرص‌ها با افزایش قدرت وریدها و افزایش گردش لنفاوی در درمان هموروئید موثر هستند از طرفی می‌توان به سرعت علائم ناشی از این بیماری را کاهش دهند. یکی از مهمترین داروهایی که در درمان سریع بواسیر توصیه می‌شود، Phlebotonics است که به سرعت علائم بیماری را کاهش می‌دهد. داروهای هیدروکورتیزون و لیدوکائین از داروهای ضدالتهابی هستند که در درمان بواسیر به کار می‌روند.

کمپرس یخ

قرار دادن بسته یخ یا کمپرس سرد در کاهش تورم ناحیه درگیر موثر است، این روش می‌تواند تاثیر مستقیم و موثری در درمان هموروئیدهای دردناک شده و بزرگ داشته باشد. به یاد داشته باشید همیشه یخ را در پارچه و یا حوله‌ای بپیچید و مستقیماً بر روی ناحیه درگیر قرار ندهید.

استفاده از پماد

یکی از بهترین پمادهایی که برای درمان سریع بواسیر توصیه می‌شود، پماد آنتی هموروئید و ام جی است، این پماد قادر است علائم این بیماری از جمله درد و سوزش ناشی از آن را به سرعت کاهش دهد.

نشستن در آب گرم

آب گرم می‌تواند در درمان سریع بواسیر موثر باشد زیرا که در کاهش علائم این بیماری از جمله درد و سوزش موثر است، برای انجام این روش می‌توان از حمام سیتز که به شکل لگنی در توالت فرنگی قرار می‌گیرد و یا تشت آب گرم استفاده کرد. بهترین زمان انجام این روش بلافاصله بعد از دفع مدفوع و به مدت ۱۵ دقیقه است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک پایتخت

مرکز درمان بیماریهای نشیمنگاه (بواسیر، هموروئید، شقاق، فیستول، کیست مویی و زگیل تناسلی) با استفاده از تجهیزات مدرن و روز دنیا و با کادری مجرب و حرفه ای

منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان